PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۵۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
این هفته با سروش رفیعی ، هافبک خوش برخورد تیم سپاهان اصفهان
سروش رفیعی سوای اینکه هافبک خوش تکنیکی در فوتبال ایران محسوب می شود جزو فوتبالیست های خوش برخورد و قابل احترام است.هافبک تیم فوتبال سپاهان اصفهان که سابقه بازی در تیم های فولاد خوزستان،تراکتور،پرسپولیس را دارد در بیشتر گفت و گوهای خود با رسانه ها سعی می کند که احترام متقابل را رعایت نماید و بیشتر زیبایی های فوتبال را به زبان بیاورد.سروش در فصل گذشته لیگ برتر ،اولین فصل خود در سپاهان را تجربه کرد و در بیشتر بازیهای زرد پوشان توانست مهره اثرگذاری باشد گرچه سپاهان در اواخر لیگ نوزدهم دور از انتظار ظاهر شد ولی سروش پرتلاش بود و در ردیف برترین بازیکنان فصل قبل تیم اصفهانی قرار گرفت.سروش امیدوار است در فصل پیش رو به تیم ملی برگردد و به آنچه حق است در تیم ملی برسد.رفیعی کماکان جزو بهترین هافبک های لیگ برتر به شمار می آید.در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی سروش رفیعی هافبک سپاهان طی ماه های گذشته می کنیم.

مثبت اندیش تکنیکی

بازی نکردن با پرسپولیس به ما خیلی لطمه زد

بازی نکردن تیم سپاهان اصفهان در دیدار برگشت برابر پرسپولیس در ورزشگاه نصف جهان سبب شد تا زردپوشان از کورس قهرمانی جا بمانند و سه بر صفر بازنده شوند.سروش رفیعی در خصوص بازی نکردن مقابل پرسپولیس که ضربه بزرگی به سپاهان زد، می گوید: آن بازی خیلی به ما لطمه زد. آن بازی علاوه بر اینکه از نظر امتیازی فاصله ما را با پرسپولیس بیشتر کرد، از نظر روحی و روانی هم خیلی آسیب دیدیم. درگیر حواشی زیادی شدیم و دو سه هفته مدام در مورد این بازی صحبت می شد. خیلی ما را اذیت کرد. نمی توانم بگویم صد در صد ولی تاثیرگذار بود.

روابط عمومی خوب

تمام کسانیکه سروش رفیعی را می شناسند می دانند که او خوشرو است و روابط عمومی اش در بین فوتبالی ها بی نظیر است.رفیعی در مورد خوشرو بودن خود می گوید: سعی می کنم همیشه شاد باشم و این شادی را به دیگران هم انتقال بدهم. به هر حال زندگی بالا و پایین زیادی دارد. ما هم بخاطر اتفاقات پیرامون مان ناراحت می شویم ولی سعی می کنم بد برخورد نکنم ولی همیشه هم نمی شود ،خندید.

قدردانی از همسر

سروش رفیعی تولد 30 سالگی خود را جشن گرفت و در روز تولدش مراسم عقدکنان خود را نیز برگزار کرد.این خبر را شجاع خلیل زاده مدافع پرسپولیس که رفاقت نزدیکی با سروش دارد در برنامه نوروزی تلویزیون اعلام کرد. خلیل زاده ضمن تبریک به سروش برای او در زندگی مشترکش آرزوی موفقیت کرد.اعلام شجاع سبب شد تا رفیعی نیز روی خط تلفنی برنامه بیاید و خبر ورودش به جرگه متاهلین را تایید کند.رفیعی با تشکر از همسرش می گوید: باید تشکر کنم از او که از وقتی کنارم آمده، شرایطم را درک کرده و همیشه کنارم بوده است. واقعا با یک فوتبالیست زندگی کردن سخت است و نیاز به صبر زیادی دارد. بسیاری اوقات، شما خسته اید. از یک برد خوشحال هستید یا از یک باخت ناراحت هستید. فوتبال ،زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد و اطرافیان ما هم تحت تاثیر قرار می گیرند.

فداکاری کادر درمانی در تاریخ ماندگار می شود

سروش رفیعی هافبک خوش برخورد تیم سپاهان اصفهان تاکنون چند مرتبه از کادر درمانی ،پس از شیوع کرونا ویروس تشکر کرده است.وی دراین باره می گوید:فکر می کنم جمله یا کلمه ای برای توصیف این محبت و بزرگواری پزشکان و پرستاران و تمام عزیزانی که در این عرصه زحمت می کشند، وجود ندارد. این عزیزان ، جان شان را برای مردم گذاشته اند. فقط می توانم بگویم دست تک تک شما را می بوسم. از شما تشکر می کنم و امیدوارم این ویروس خیلی زود از بین برود و این عزیزان را شاد ببینیم. این فداکاری و مهربانی در تاریخ ماندگار خواهد شد و هیچ وقت از یاد نمی رود.

خدایا شکرت

سروش جزو فوتبالیست هایی است که سعی می کند کمتر از خودش تعریف کند. طوری رفتار کرده که دیگران متوجه شوند که رفیعی حد و اندازه خود را می داند و اهل تعریف از خود نیست.وی درباره عملکردش در فصل گذشته لیگ برتر می گوید:من هر اتفاقی رخ داد راضی هستم و خدا را شکر می‌کنم. شاید از لحاظ فوتبالی از خودم انتظار بالاتری داشته باشم ولی همین که سالم هستم خدا را شکر می‌کنم.

علت نتایج ضعیف سپاهان

تیم سپاهان اصفهان در لیگ نوزدهم نتوانست در بین تیم های بالانشین قرار بگیرد. سپاهان در هفته های پایانی فصل گذشته لیگ برتر، نتایج ضعیفی کسب کرد و دور از انتظار ظاهر شد.رفیعی در این باره می گوید:شکست یا موفقیت دلایل مختلفی دارد و نمی‌توان فقط در یک مورد صحبت کرد. امسال شرایط از یک جایی برای سپاهان خوب پیش نرفت و مهترین چیزی که تیم ما را با مشکل مواجه کرد بدشانسی بود. این بدشانسی منجر به از دست دادن چند امتیاز حساس شد و فشار روانی زیادی را روی تیم ما ایجاد کرد چون سپاهان تیم بزرگی است و انتظارات از این تیم بالا است. ما خیلی سخت گل می‌زدیم و راحت هم گل می‌خوردیم، واقعا در چند بازی بدشانس بودیم و نتایج دلخواه را نگرفتیم. از طرفی عملکرد پرسپولیس، شانسی به دیگر مدعیان قهرمانی نمی‌داد چون آنها خوب امتیاز گرفتند و در نهایت قهرمان شدند. ما خیلی بدشانس بودیم و گاهی اوقات فوتبال به شما اجازه نمی‌دهد به آن چیزی که می‌خواهید دست پیدا کنید.

بازی در سپاهان برایم افتخار است

سروش رفیعی در لیگ بیستم هم برای سپاهان بازی می کند.وی در این خصوص می گوید:یک سال دیگر با سپاهان قرارداد دارم و بازی در این تیم برایم افتخار است. البته دوست دارم یک بار دیگر بازی در خارج از ایران را تجربه کنم ولی تحت قرارداد باشگاه سپاهان هستم. امیدوارم بتوانم اتفاقات خوبی را برای سپاهان رقم بزنم.

اعتراض مودبانه به کارت قرمز داور

سروش رفیعی در بازی فصل گذشته برابر تیم صنعت نفت آبادان از زمین اخراج شد. سید مهدی سید علی داور مسابقه به رفیعی کارت قرمز مستقیم داد . روی یک درگیری دونفره در میانه میدان، سروش رفیعی و بازیکن نفت آبادان با هم روی یک توپ تکل بستند که با برخورد پای سروش به ساق پای هافبک نفت، سیدعلی به سرعت کارت قرمز را از جیب خود بیرون کشید و رفیعی را از بازی اخراج کرد.واکنش سروش به این کارت قرمز ابتدا نگاه ناباورانه و سپس کلماتی مودبانه در اعتراض به داور بود. در آن سمت نیز امیر قلعه نویی سرمربی وقت سپاهان اعتراض شدیدی به داور کرد که سیدعلی خودش را به او رساند و با توضیح صحنه سعی کرد او را بابت این تصمیم قانع کند. البته که امیر قلعه نویی توضیحات داور روی این صحنه را نپذیرفت و با ناراحتی پشتش را به او کرد و به سمت نیمکت رفت.

فوتبال را با رفتارهای اشتباه سخت کرده ایم!

سروش جزو فوتبالیست هایی است که دیدگاهش نسبت به مسائل فوتبال مثبت است.مثبت نگری رفیعی باعث شده تا از نظر شخصیتی هم در جمع فوتبالی ها صاحب جایگاه قابل احترامی باشد.هافبک سپاهان در این باره می گوید:متاسفانه فوتبال را با رفتارهای اشتباه سخت کرده ایم. به نظر من فوتبال یک ورزش است که می تواند اتفاقات قشنگی در آن رخ دهد همانطور که تا الان هم دوستی ها و رفاقت هایی شکل گرفته و فکر می کنم جذاب تر و زیباتر می شود به فوتبال نگاه کرد.

پس از بازی با کی روش روبوسی کردم

دیدار دو تیم سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی دو فصل گذشته با جنجال همراه شد و بازیکنان برای لحظاتی با هم درگیر شدند.پرسپولیس در وقت اضافه بازی موفق شد دروازه سپاهان را باز کند و در نتیجه برنده شود.سروش در آن برهه، بازیکن پرسپولیس بود و با کی روش استانلی بازیکن برزیلی سپاهان درگیر شد.سروش فصل بعد بنا به دلایلی از پرسپولیس جدا شد و به سپاهان آمد. سروش در این خصوص می گوید: بازی جام حذفی برای من با چند اتفاق همراه شد و برای اولین بار واکنشی به آن شکل از خود نشان دادم. اگر در آن مقطع ، بازیکن سپاهان بودم همین کار را برای تیم سپاهان می کردم. به هر روی شرایطی رخ داد که یک لحظه ناراحت و عصبی شدم . یک دقیقه بعد از اخراج مان،بلافاصله به اتاق تست دوپینگ رفتم و دیدم که کی روش استنلی آنجا نشسته است. همان جا با هم روبوسی کردیم و یکدیگر را در آغوش گرفتیم. دقیقا هر دو این جمله را گفتیم که فوتبال است و این اتفاقات می افتد.

*کیوان طباطبایی


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار