PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
ریسک بزرگ اورتون
اتحاد آنچلوتی و خامس؛ قسمت سوم

ناجوانمردانه و غلط است اگر بگوییم که خامس رودریگز فقط زیر نظر کارلو آنچلوتی توانایی درخشش دارد. درست است که انتقال او به اورتون در حد و اندازه ستارهای نیست که 6 سال پیش با سر و صدای زیاد به رئال مادرید پیوست اما اشتباه نکنید، بازیکن کلمبیایی هنوز هم بدون توجه مربی که روی نیمکت نشسته است، توانایی درخشش در مستطیل سبز را دارد. خامس در آغاز سال 2018، درخشش خوبی برای بایرن مونیخ داشت و به قدری خوب کار کرد که یوپ هاینکس این بازیکن را هدیهای فوقالعاده برای تیم آلمانی توصیف کرده بود. شکی وجود ندارد که آنچلوتی مربی محبوب خامس محسوب میشود. به لطف مربی ایتالیایی بود که ستاره 29 ساله در فصل 15-2014 بهترین فصلش در رئال مادرید را سپری کرد. او که به تازگی در جام جهانی درخشیده و گلهای زیادی زده بود، مقامات رئال را مجاب کرد تا برای خریدش از موناکو 80 میلیون یورو بپردازند.

در آن زمان، به نظر میرسید خامس پا جای پای بزرگان فوتبال اروپا خواهد گذاشت و تبدیل به یک فوق ستاره خواهد شد. آنچلوتی در رئال به او اعتماد کرد و حامس نیز با 13 گل و 13 پاس گل در 29 بازی در لالیگا و نمایشهایی تکنیکی و زیبا جواب اعتماد مربی ایتالیایی را داد. شنیده میشد که بزرگان رختکن رئال نظیر رونالدو و راموس ترجیح میدادند خامس به جای ایسکو در ترکیب ثابت تیم قرار بگیرد چرا که بازیخوانی و توپگردانی بازیکن کلمبیایی بهتر بود. تماشای بازی خامس در ترکیب رئال آنچلوتی لذتبخش بود و با توجه به سن پایین این بازیکن، به نظر میرسید هنوز دوران اوج او در راه باشد.

با این حال، متاسفانه معلوم شد که دوران درخشش این بازیکن عمر کوتاهی داشته است. بعد از برکناری جنجالی آنچلوتی در تابستان 2015، خامس دیگر نتوانست جایگاهش در ترکیب اصلی را حفظ کند. گفته میشد فلورنتینو پرز به رافا بنیتز دستور داده است کمتر از خامس استفاده کند و همه میدانند که پرز به طور موثری در کار مربی سابق لیورپول دخالت میکرد. با حضور زیدان در مسند مربیگری سفیدپوشان مادریدی، شرایط خامس بدتر هم شد و بازیکن کلمبیایی دو سال کامل زیر نظر مربی فرانسوی روی نیمکت نشست. در همین زمان بود که بایرن با پیشنهاد قراردادی قرضی و دو ساله برای نجات خامس دست به کار شد. این بار هم آنچلوتی کسی بود که از تیم آلمانی درخواست جذب خامس را کرده بود. هافبک کلمبیایی در اولین بازی برای بایرن گلزنی کرد و پاس گل هم داد تا یک بار دیگر لبخند به روی لب خودش و آنچلوتی بیاید. با این وجود، تنها 9 روز بعد، سران بایرن آنچلوتی را برکنار کردند و یک بار دیگر شرایط برای خامس رو به وخامت گذاشت.

او باز هم نمایشهای خوبی زیر نظر هاینکس ارائه داد و زیر نظر نیکو کواچ هم آمار خوبی ثبت کرد اما عملکردش طوری نبود که سران بایرن به فکر فعال کردن بند خرید 42 میلیون یورویی او بیافتند. در نبود آنچلوتی، حضور خامس سود چندانی برای تیم باواریایی نداشت. ستاره کلمبیایی باید یک بار دیگر فوتبالش را در تیمی دیگر از سر میگرفت. مربی محبوب خامس در آن زمان در حال هدایت ناپولی در لیگ ایتالیا بود و در همان زمان تلاشهایی جدی برای انتقال خامس به ایتالیا صورت گرفت. آنچلوتی در همان بازه در مصاحبهای گفته بود:«علاقه زیادی به خامس دارم. از نظر من بازیکن بسیار خوبی است و قطعا میتواند به بهتر شدن ناپولی کمک کند.» با وجود این که به نظر میرسید این انتقال نهایی شود اما در نهایت به خاطر اختلافنظرهای مالی دو باشگاه انجام نشد. این در حالی بود که در همان زمان اتلتیکو برای خرید هافبک کلمبیایی دست به کار شد اما به نظر نمیرسید سران رئال علاقهای به فروش این بازیکن به رقیب همشهری خود داشته باشند. به همین خاطر، خامس یک بار دیگر یک فصلش را روی نیمکت رئال تلف کرد. بازیکن کلمبیایی در تنها 14 بازی در تمام مسابقات فصل گذشته به میدان رفت و فقط یک گل زد. این آمار قطعا از نظر فوتبالدوستان بسیار ناامیدکننده است. ستارهای که در فصل 15-2014 بسیار آیندهدار نشان میداد، سال آینده 30 ساله میشود با این حال هنوز هم مصمم است که نشان دهد ستارهای بوده که رئال در حقش کم لطفی کرده است.

آنچلوتی یک بار دیگر با آوردن بازیکن محبوبش به مرسی ساید به خامس لطف بزرگی کرده است. این انتقال هم برای خامس و هم برای اورتونیها مانند یک ریسک بزرگ است با این حال هر دو طرف بعد از چندین و چند اتفاق ناخوشآیند در سالهای اخیر، دیگر چیز زیادی برای از دست دادن ندارند.

*آرمین زمانی


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار