PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۵۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
کیهان ورزشی-

باشگاه راهیان کرمانشاه که سابقاً با نام شیرین فراز کرمانشاه فعالیت می‌کرد یکی از باشگاه‌های فوتبال ایران بود که در سال 1394 منحل شد، این تیم در کرمانشاه محبوب بود و هواداران بسیاری داشت. شیرین فراز در روز در 28 مهر سال 1384 تاسیس شد و سال 1394، برای همیشه از حرکت ایستاد و تعطیل شد!
شیرین فراز به همت محمد درخشان و با خرید امتیاز تیم عقاب از همایون ایمن‌پور تأسیس شد. در همان سال اول تأسیس، درخشان با سپردن هدایت تیم به فراز کمالوند و برگزاری اردوی آماده‌سازی در ترکیه مقدمات صعود به لیگ برتر را مهیا نمود اما به دلیل اختلاف نظر با فرمان کریمی مدیر عامل باشگاه از سمت خود استعفا داد و پس از صعود این تیم به دلیل نداشتن مدیریت فوتبالی با مشکل مواجه شد. ابتدا اصغر شرفی به عنوان مدیر فنی کار خود را با این تیم آغاز کرد ولی او طی مدت فصل نقل و انتقالات نتوانست سرمربی تیم را معرفی کند. در یک هفته مانده به شروع لیگ میودراگ یسیچ به عنوان سرمربی تیم انتخاب شد و ستار همدانی دستیار او بود. شیرین فراز در سال 1385 لیگ دسته اول فوتبال ایران به رقابت با دیگر تیم‌ها می‌پرداخت و در گروه خود پس از تیم پگاه گیلان دوم شد. این تیم در آن دوره از بازی‌ها در تمام بازی‌های خانگی خود را در کرمانشاه پیروز شد و فقط در مقابل هما با تساوی بدون گل متوقف شد و به مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها رسید و برای صعود به لیگ برتر فوتبال ایران با تراکتورسازی تبریز تیم اول دیگر گروه بازی کرد و با غلبه بر این تیم تبریزی، به لیگ برتر فوتبال ایران راه یافت. در طول یازده هفته اول لیگ 1386، تیم شیرین‌ فراز توانست بازی‌های نسبتاً قابل قبولی ارائه دهد و در میانه جدول قرار بگیرد و حتی توانست پرسپولیس تهران قهرمان همان فصل را در کرمانشاه متوقف کند. اما مشکلات تیم از هفته دوازدهم و با حضور نیافتن یسیچ بر روی نیمکت که دلایل آن هنوز نامشخص است، شروع شد، به گونه‌ای که شیرین‌فراز در 6 بازی باقیمانده خود تا پایان نیم‌ فصل، فقط یک گل به ثمر رساند.
سال 1391 مدیریت تیم برای دریافت کمک‌های دولتی نام این تیم را به راهیان کرمانشاه تغییر داد.
این تیم در سال 94 برای همیشه منحل شد و باشگاه فوتبال استقلال جنوب تهران امتیاز آن را خریداری کرد. در سال 94 تیم راهیان به دسته دوم سقوط کرد اما مدیریت باشگاه تصمیم گرفت در مسابقات دسته دوم شرکت نکند و در پی احقاق حق خود در دادگاه های قضایی باشد و بالاخره موفق شد در تاریخ 24 تیر ماه 98 حق خود را بگیرد و مجوز دوباره صعود به دسته یک را اخذ نماید و اکنون منتظر اقدام مسیولین فدراسیون است.

*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار