PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- در دو مسابقه باقی مانده از هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران ، تیم پرسپولیس در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی با تنها گل اواخر نیمه اول سیامک نعمتی از روی نقطه پنالتی یک بر صفر صنعت نفت آبادان را شکست داد و بازی دوتیم پیکان و شهرخودرو تا دقیقه 24 بدون گل ادامه یافت که به دلیل بارش شدید باران با تشخیص داور نیمه تمام ماند. قرار است روز یک شنبه (24 ساعت بعد) ، درصورت مساعدبودن زمین و هوا این دیدار از دقیقه 24 ادامه یابد.
- تیم بسکتبال بانوان نارسینا در اقدامی جالب توجه دو بازیکن با ملیت‌های آمریکایی و روسی را به خدمت گرفته است. اگر‌چه رقابت‌های باشگاهی بسکتبال زنان پیش از این تجربه جذب بازیکنان خارجی را داشته اما این برای نخستین‌بار است که یک بسکتبالیست آمریکایی پذیرفته با یک تیم ایرانی قرار‌داد ببندد. «شوماری هریس» که در پست گارد رأس بازی می‌کند، سابقه بازی در لیگ‌های ایالات متحده، اسپانیا و یونان را در کارنامه دارد.
- باکمال تاسف و تاثر باخبرشدیم صمد عنصرودی از پیشکسوتان ورزش تنیس روی میز ایران و استان آدربایجان شرقی دارفانی را وداع گفت . مصیبت وارده را به جامعه پینگ پنگ و به ویژه خانواده معزا تسلیت می گوییم.
- درادامه رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق که در دوحه قطر جریان دارد ، تیم بی جینگ چین برابر تیم کره ای سئول دو بر یک به پیروزی رسید . در گروه ششم ، این بار تیم کره ای اولسان سه بریک تیم چینی شانگهای شن هووا را شکست داد.
- دومینیک تیم تنیس باز مشهور ، در تور جهانی تنیس؛ با پیروزی 2 بر 1 برابر نواک جوکوویچ به فینال مسابقات صعود کرد.
- تیم رئال مادرید در هفته دهم لالیگای اسپانیا مقابل تیم ویارئال تن به تساوی یک بر یک داد..دیاز دقیقه 2 برای رئال و مورنو در دقیقه 76 از روی نقطه پنالتی برای ویارئال گلزنی کردند.
- دکتر "چانگ وون چو" رئیس فدراسیون‌ جهانی تکواندو WT در جریان‌مراسم افتتاحیه نخستین دوره فستیوال جهانی مجازی جوانان با عنوان "اتحاد از طریق ورزش" UTS گفت: انسانیت باید در جهان امروز توسعه یابد. اینک بیش از قبل نیازمند ارتباطات آنلاین هستیم ، تا به هدف ایده آل خود "یک جهان، یک‌ تکواندو" دست یابیم.
- درشب پیروزی دو بر صفر پورتو مقابل فابریل در جریان بازیهای این هفته لیگ پرتغال ، مهدی طارمی مهاجم ایرانی باشگاه پورتو زننده یک گل بود.
- سهیل مهدی در مورد سرانجام بازی پیکان-شهرخودرو که به علت بارندگی شدید لغو شد، گفت: این بازی با همان دقایق انجام شده، نتیجه و کارت‌ها به 24 ساعت بعد موکول شد. اگر شرایط جوی دوباره مساعد نباشد، تصمیم جدیدی گرفته خواهد شد و بازی به تاریخ جدیدی موکول می‌شود.
- روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا که درگیر ویروس کرونا شده بود، با منفی شدن آخرین تستش از قرطنطینه بیرون آمد.
- مجتبی صدرزاده کاراته کای سبک کیوکوشین با چندین عنوان قهرمانی کشوری و بین المللی بر اثر کرونا درگذشت. این ورزشکار 27 ساله، رئیس سبک کیوشین ساکاموتو استان آذربایجان شرقی، داور و مربی رسمی فدراسیون کاراته بود. در کارنامه ورزشی وی قهرمانی مسابقات بین المللی 2015 و چندین قهرمانی در مسابقات کشوری دیده می شود.روحش شاد یادش گرامی باد .
- بعد از اینکه دادگاه حکمیت ورزش در خصوص رسیدگی به پرونده شکایت جودو ایران علیه فدراسیون جهانی، 26 شهریور برگزار شد، دادگاه به طرفین فرصت یک ماهه داد، تا با هم به توافق برسنداما در این مدت توافقی حاصل نشد تا رای نهایی برعهده دادگاه قرار گیرد. دادگاه حکمیت ورزش با ارسال نامه ای تاریخ رای این دادگاه در خصوص این پرونده را تا 29 ژانویه (12 بهمن) اعلام کرد.
- محمود فکری که فصل قبل به عنوان سرمربی در نساجی مازندران حضور داشت، در 10 مسابقه که روی نیمکت این تیم بود، 4 برد و 6 تساوی را کسب کرد تا بدون باخت در لیگ برتر به استقلال بیاید. این مربی در این فصل در استقلال هفته اول را مقابل مس رفسنجان پیروز شد، اما امروز در دوازدهمین بازی خود در لیگ برتر در قامت سرمربی آبی پوشان، نتیجه را مقابل فولاد واگذار کرد تا نخستین شکست خود را در لیگ برتر تجربه کند.
 - پورموسوی، سرمربی صنعت نفت در نشست خبری پس از دیدار با پرسپولیس گفت : دو نیمه متفاوت داشتیم. در نیمه اول بچه ها در حد و اندازه خود ظاهر نشدند اما در نیمه دوم به ویژه در دقایق پایانی با توجه به ورود جوان های جویای نام به زمین موقعیت هایی به دست آوردیم که با کم دقتی از بین رفت. صحنه پنالنی درست نبود و اگر اینگونه باشد داور امتیاز با ارزشی را از ما گرفته است.
- علی اصغر مدیرروستا مدیر فوتبال باشگاه پیکان گفت : مسئولان باید بازی ما با شهر خودرو را معوقه اعلام کنند، احتمال آسیب‌دیدگی بازیکنان بالا بود.
- حمید مطهری، مربی پرسپولیس در نشست خبری پس از برد مقابل صنعت نفت گفت : چمن استادیوم آزادی خیلی بلند بود و برای بازیسازی به مشکل خوردیم ، خیلی مهم است که در دو بازی گلی دریافت نکردیم ، اکبریان (داور) 2-3 خطای بی‌مورد گرفت؛ دلیل اخراج گل‌محمدی را نمی‌دانم و صحنه قشنگی نبود، نگران گلزنی نیستیم و در تیم‌های بزرگ دنیا هم این اتفاق می‌افتد.
- به دلیل عدم تمکین شیخ دیاباته از دستور محمود فکری مربی استقلال در بازی با فولاد، این بازیکن از حضور در تمرین روز شنبه آبی‌ها منع شد و در اختیار مدیران باشگاه استقلال قرار گرفت. این اتفاق در حالی رخ داده که شیخ دیاباته آقای گل فصل قبل لیگ و یکی از بازیکنان محبوب هواداران استقلال است، که ممکن است این ژست ضد بازیکن‌سالاری سرمربی جدید استقلال برایش مشکل ساز شود.
- مذاکره ایمان سلیمی با باشگاه پرسپولیس باعث شکایت باشگاه تبریزی تراکتور از مدافع خود به کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال شده است. در همین زمینه نیز جلسه کمیته وضعیت برای رسیدگی به این پرونده طی روزهای گذشته برگزار شده است و به زودی رأی نهایی آن صادر خواهد شد.
- رسول کربکندی سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن گفت : شکایت ما از مهدی پور به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون رسیده است. به نظرم این شکایت جدی تر از سایر پرونده‌ها بوده و برای ما بهتر است. سایر نفرات بندهایی در قراردادشان داشته‌اند که بر اساس آن اقدام به فسخ کردند ولی شرایط مهدی پور فرق می‌ کند .
- تیم استقلال در بازی مقابل فولاد خوزستان یکی از مربیانش را روی نیمکت در اختیار نداشت. آرش برهانی در نیمه نخست دیدار مقابل فولاد روی نیمکت حضور داشت و در نیمه دوم با مخالفت ناظر بازی به سکوها هدایت شد. این اتفاق در حالی رخ داد که وظیفه پرویز مظلومی به عنوان سرپرست تیم تذکر به ناظر بازی و برطرف کردن این مشکل بود اما او هیچ واکنشی به این مساله نداشت.
- عارف عارف نیا مدیر حقوقی فولاد اعلام کرد از سرمربی استقلال شکایت خواهند کرد. او در این باره به کانال رسمی این باشگاه توضیح داد: باشگاه فولادخوزستان در اولین فرصت از محمود فکری سرمربی استقلال به دلیل توهینی که به بازیکنان، کادرفنی و باشگاه فولاد انجام داده است به کمیته اخلاق و مراجع قضایی شکایت خواهد کرد. 
- محمود فکری،سرمربی تیم استقلال برای ادای توضیحاتی درباره بدرفتاری صورت گرفته در زمان خروج از زمین مسابقه در بازی مقابل فولاد خوزستان به کمیته انضباطی فدراسیون دعوت شد.
- کیلیان امباپه با دوگلی که در بازی مقابل موناکو به ثمر رساند تعداد گل های خود در باشگاه پاری سن ژرمن را به عدد 99 رساند و تبدیل به پنجمین گلزن برتر تاریخ این باشگاه شد.
- ارلینگ هالند پدیده نروژی تیم بوروسیا دورتموند آلمان جایزه پسر طلایی 2020 روزنامه ایتالیایی توتواسپورت را از آن خود کرد.
- شرکت هواپیمایی قطر 2 سال مانده به آغاز مسابقات جام جهانی 2022 از اولین هواپیمای اختصاصی برای این رقابت ها را رونمایی کرد.
- باکمال تاسف و تاثر با خبر شدیم سیروس راستی دروازه بان دهه 50 تیم صنعت نفت آبادان در جام تخت جمشید به دیار باقی شتافت. شادروان سیروس راستی در دهه 50 همبازی بزرگانی چون مسعود دهداری، جمشید بشاگردی، عبدالرضا برزگری، عبدالعلی بیت سیاح، ذوالفقار نظام آزادی، فریدون لقمان، اسماعیل کشتکار و شهید ناصر شاملی و... بود و سالها در کشور فرانسه زندگی می کرد. روحش شاد یادش گرامی باد.
- دربازیهای برگزارشده لیگ های فوتبال اروپا این نتایج به دست آمد : اتلتیکو مادرید یک - بارسلونا صفر ، نیوکاسل صفر - چلسی 2 ، تاتنهام 2 - منچستر سیتی صفر ، منچستریونایتد یک - وست برومویچ صفر ، بایرن یک - وردربرمن یک ، هرتا برلین 2 -دورتموند 5 ، یوونتوس 2 - کالیاری صف ( رونالدو دو گل زد) ، سویا 4 - سلتا ویگو 2

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار