PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی-  

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- دیه گو مارادونا ، ستاره آرژانتینی دو دهه هفتاد و هشتاد فوتبال جهان در سن 60 سالگی درگذشت . وی چند روز پس از ترخیص از بیمارستان ، به خاطر لخته های خونی که در مغزش ایجاد شد ، درمنزل دارفانی را وداع گفت . تمام نشریات چاپ دنیا ، رادیو و تلویزیون های جهان به مرگ مارادونا اشاره کردند. روحش شاد یادش گرامی باد.
- بازی بوکا جونیورز برابر اینترناسیونال در کوپا لیبرتادورس به دلیل درگذشت مارادونا به تعویق افتاد.
لیونل مسی ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا پس از شنیدن مرگ مارادونا گفت : اگر من میلیون ها سال دیگر هم بازی کنم هرگز به ماردونا نزدیک هم نمی شوم. او همیشه بهترین بوده و خواهد بود و در قلب من جای خواهد داشت .
- آندرانیک اسکندریان مدافع اسبق تیم استقلال تهران و تیم ملی تنها بازیکن ایرانی است که رو بروی دیه گو مارادونا ستاره فوتبال جهان در دهه 1980 بازی کرده است.اسکندریان که پس از جام جهانی 1978 به تیم نیوریورک کاسموس پیوست، در خرداد سال 1363 در یک دیدار دوستانه مقابل بارسلونا و ستاره آن دوران یعنی مارادونا قرار گرفت. این بازی را تیم آمریکایی 5 بر3 با پیروزی پشت سر گذاشت.
- اغلب بازیکنان و مربیان نام آشنای دنیا برای مرگ مارادونا به خانواده و همبازی های او پیام تسلیت فرستادند.
- به گفته "کوین ایول" روزنامه نگار یاهو ورزشی، مایک تایسون قهرمان سابق بوکس سنگین وزن جهان، ده میلیون دلار برای مبارزه با روی جونز دریافت خواهد کرد؛ این مبارزه شنبه هفته آینده برگزار می شود. 
- فدراسیون جهانی تکواندو WT نخستین همایش "برابری جنسیتی و رهبری بانوان" را با مشارکت کمیته ملی المپیک و فدراسیون تکواندوی عربستان سعودی طی روزهای 27 و 28 نوامبر2020 (7 و 8 آذر ۹۹) برگزار خواهد کرد؛ توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک IOC از سخنرانان ویژه این همایش است.
- مهدی تیکدری و محمد مسلمی‌پور از تیم تراکتورسازی تبریز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و اکنون در قرنطینه بسر می برند .
- بیاتلو، سرمربی ماشین سازی پس از شکست مقابل استقلال گفت : در این جور بازی‌ها اختلاف دو تیم همان ضربه میلیچ و چند واکنش خوب مظاهری است. به استقلال تبریک می‌گویم و از هواداران‌مان عذرخواهی می‌کنم. ماشین سازی آینده روشنی خواهد داشت.
- پویا اسبقی مربی 35 ساله ایرانی که پیش از این در تیم گوتنبرگ سرمربی بود، بعد از توافق با فدراسیون فوتبال سوئد به عنوان سرمربی تیم زیر 21 سال این کشور انتخاب شد.
- محمود فکری مربی استقلال در نشست خبری پس از برتری مقابل ماشین سازی بیشتر در خصوص بازی قبل با فولاد گفت : من از ابتدا تذکر دادم نیمکت حریف مسموم است، فولادی ها از دقیقه یک فحاشی و توهین کردند! حق هر تیمی است که در یک فضای سالم فوتبال بازی کند، همه ایران هم من، هم نیمکت فولاد را می‌شناسند. در فوتبال که قرآن و دعای کمیل نمی‌خوانند، من در منطقه امن خود آن حرف را زدم، کسانی که آبروی من را بردند هیچگاه نمی‌بخشم.
- با اعلام باشگاه استقلال؛ زمین تمرین نفت واقع در تهرانسر به مجموعه‌های تمرینی این تیم اضافه شد.
- درآستانه شروع سال نو میلادی ، فیفا و نشریات معتبر فوتبال جهان اسامی نامزدهای بهترین سرمربی و بازیکن مرد و زن دنیا ، بهترین دروازه بان و.......درسال 2020 را اعلام کردند.
- پیکر محمد خادم پدر امیر‌رضا و رسول خادم دو قهرمان نامدار کشتی جهان و المپیک درکنار بارگاه ملکوتی امام رضاعلیه السلام و در رواق حضرت زهرا (س) در مشهد مقدس به خاک سپرده شد.
- آخرین جلسه تمرینی تیم پیکان تهران پیش از رویارویی با ذوب آهن اصفهان با حضور مهدی تارتار برگزار شد. سه روز قبل از این دیدار ، تارتار از سمت خود استعفا داده بود.
یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس از مقامات باشگاه خواسته مقدمات حضور یک فیزیوتراپ دیگر در تیم مهیا شود. سرمربی سرخپوشان حتی فرد مورد نظر خود را هم به باشگاه معرفی کرده و از مسئولان تیم خواسته برای سفر به قطر برای این فیزیوتراپ هم روادید گرفته شود تا در نهایت در موعد مقرر برای سفر تصمیم گیری کند از بین فرد جدید و میثم علیپور فیزیوتراپ فعلی، کدام را به این سفر ببرند.
- کمال کامیابی نیا هافبک دفاعی تیم فوتبال پرسپولیس قراردادش را به مدت یک سال با پرسپولیس تمدید کرد.
- آلوارو گونزالس، نایب رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا در مصاحبه با سایت «gol.caracoltv» درباره آخرین وضعیت کروش مربی پرتغالی تیم ملی این کشور گفت: کروش همچنان مربی کلمبیا است و تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است. در جلسه ماه دسامبر فدراسیون درباره این موضوع تصمیم گیری می کند.
- باشگاه رئال مادرید اعلام کرد در دیدار با اینتر در مسابقات لیگ قهرمانان به احترام مارادونا با بازوبند مشکی به میدان خواهیم رفت.
- به احترام درگذشت مارادونا پیش از شروع دیدار المپیاکو - منچسترسیتی ، همه بازیکنان ، مربیان و داوران یک دقیقه سکوت کردند.
- واکنش پائولو مالدینی مدافع اسبق ایتالیا و آس میلان پس از مرگ مارادونا : "خداحافظ دیه گوی بزرگ، تو همیشه برای من یک قهرمان خواهی بود. در آرامش باش دوست من".
- رئیس جمهوری آرژانتین به مناسبت درگذشت مارادونا، 3 روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد همچنین بازی های لیگ قهرمانان اروپا با یک دقیقه سکوت به احترام مارادونا آغاز شد.
- پله و رونالدو ، ستارگان اسبق فوتبال جهان نیز به خاطر درگذشت مارادونا برای جهان فوتبال پیام تسلیت فرستادند.
- زلاتان ایبرهیموویچ برای دوازدهمین بار، به عنوان مرد سال فوتبال سوئد انتخاب شد.
- با قرار گرفتن رشید مظاهری در ترکیب استقلال دربازی با ماشین سازی ، بعد 602 روز حسین حسینی ، دیگر دروازه بان این تیم ، روی نیمکت آبی پوشان تهرانی نشست.
- آنتونی استکوس، مهاجم سابق پرسپولیس و تراکتور به اتهام کتک‌کاری و ضربه‌سر به یک صورت مرد در دوبلین دستگیر ‌شد. یک قاضی شهر دوبلین به خاطر این کار استوکس دستور داده که او باید زندانی شود و پیشتر نیز به اتهام درگیری در دوبلین مظنون قرار گرفت که البته پس از بررسی‌ها اتهام وی رد شد.
- تیم پرسپولیس در بازی با نفت مسجد سلیمان در ، هفته سوم لیگ بیستم برای هزارمین بار در تاریخ ادوار لیگ فوتبال ایران به میدان می‌روند؛ درست در شهر و ورزشگاهی که نخستین پوکر تاریخ را ثبت کرد.
- در نظرسنجی AFC در خصوص تیم های صعود کننده از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ، عراق با کسب 64.81 درصد به عنوان شانس اول صعود و ایران با کسب 28.76 درصد شانس دوم صعود از مرحله گروهی معرفی شدند.
- گزینه اصلی جانشینی کروش در تیم ملی کلمبیا هرنان گومز سرمربی سابق اکوادور است که اکنون تیمی ندارد.
- در شب دوم چهارمین دور بازیهای لیگ قهرمانان اروپا این نتایج به دست آمد : اتلتیکو مادرید صفر - لوکوموتیم مسکو صفر ، بایرن مونیخ 3 - سالزبورگ یک ، گلادباخ 4 - شاختار صفر ، اینتر میلان صفر - رئال مادرید 2 ، المپیاکو صفر - منچستر سیتی یک ، مارسی صفر - پورتو 2 ، آژاکس 3 - میتی لاند یک ، لیورپول صفر - آتالانتا 2 
- در پایان دیدارهای شب دوم دور چهارم لیگ قهرمانان اروپا تیمهای بایرن مونیخ و منچستر سیتی هم به جمع صعود کنندگان پیوستند . شب قبل ازاین تیمهای سویا ، بارسلونا ، چلسی و یوونتوس صعود کرده بودند. پورتو هم در یکقدمی صعود به مرحله حذفی است . 
- مهدی طارمی بازیکن ایرانی باشگاه پورتو در بازی این تیم با مارسی در فرانسه از دقیقه 78 به جای کورونا وارد میدان شد . پورتو این دیدار را دو بر صفر پیروز شد.
- در ادامه پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق به میزبانی دوحه قطر ، تیم ویسل کوبه ژاپن با نتیجه سه بر یک از سد تیم گوانگجوی چین گذشت . تیمهای جونبوک و یوکوهاما هم با نتایج مشابه یک بر صفر بر تیمهای سیدنی و شانگهای پیروز شدند.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار