PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۰۴۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
تیم ملی بسکتبال ایران پنجره دوم انتخابی بسکتبال کاپ آسیا را با برد آغاز گرد.
کیهان ورزشی-
*ترکیب ابتدایی ایران:سجاد مشایخی،بهنام یخچالی،محمد جمشیدی،محمد حسن زاده و آرون گرامی پور
سرمربی:مهران شاهین طبع
*ترکیب ابتدایی عربستان:فهد بلال،خالد عبدالجبار،محمد السویلیم،محمد المروانی و محمد السگر
سرمربی:علی السنحانی
داوران:رباح نوجام(لبنان)،الکسی استپاننکو(قزاقستان)ومحمد اسماعیل الترانه(اردن)
ورزشگاه:الغرافه دوحه قطر(شنبه ۸آذرماه۱۳۹۹ ساعت۱۶:۳۰ به وقت ایران)

نگاه کلی : برتری بازی ایران در شروع مسابقه با تعویض‌های اشتباه و تصمیمات نادرست شاهین‌طبع به تدریج از بین رفت و تیم ملی ناچار شد 30 دقیقه به دنبال حریف بدود.
ملی پوشان ایران شروع  امیدوارکننده ای در این دیدار داشتند و توانستند با پرتاب های سه امتیازی بهنام یخچالی و بازی خوب محمد جمشیدی از حریف خود پیش بیفتند و کوارتر اول را با فاصله قابل قبولی(۲۲-۱۲) به پایان برسانند اما در کوارترهای دوم و سوم کم دقتی در به ثمر رساندن توپ‌ها و مخصوصا پرتاب های پنالتی این فرصت را به حریف داد تا فاصله را به نزدیکترین حالت ممکن برساند. عربستان یکی از تیم‌های ضعیف این دوره از بازی‌ها که در جده به سوریه باخته بود و به زحمت مقابل قطر به برتری رسیده بود، با تعویض‌های شاهین‌طبع و اصرار بر استفاده از بازیکنان ناآماده مثل آرون گرامی‌پور و مایک رستم‌پور، بر بازی مسلط شد و کوارتر دوم را 22 بر 16 از تیم ملی برد. 
با آغاز نیمه دوم، سجاد مشایخی گلزن بازیِ کم گل ایران در کوارتر بود که فقط 11 امتیاز به دست آوردیم و بازهم عربستان با 15 امتیاز، کوارتر سوم را از چنگ ایران درآورد.
بازی ایران به لحاظ تیمی، آشفته و سردرگم به نظر می رسید و بار دیگر روی خلاقیت و قدرت گلزنی بهنام یخچالی و محمد جمشیدی به امتیازات مطمئنی برای پیروزی بر عربستان رسیدیم. تصمیمات اشتباه شاهین‌طبع در دفاع را نیز باید به تعویض‌های اشتباه او اضافه کرد که نزدیک بود کار دست تیم ملی در مقابل تیم عربستان بدهد.
در کوارتر چهارم ملی پوشان ایران در همان ابتدا با یک پرتاب سه امتیازی فاصله را با حریف بیشتر کردند و با تمرکز بیشتری کار را دنبال کردند و شش امتیاز از حریف پیش افتادند اما عربستانی‌ها که دست بردار نبودند بازهم فاصله را کمتر کردند و با دو پرتاب سه امتیازی کار را به تساوی در عدد ۵۴ رساندند.
شاگردان شاهین طبع در ادامه تمرکز بیشتری روی پرتاب‌های خود به سمت سبد حریف داشتند و با زیاد کردن فاصله خود در دقایق پایانی در نهایت توانستند عربستان را ۷۱ بر ۶۴ شکست دادند.
برترین ها : بهنام یخچالی با 27 امتیاز و 9 اسیست و محمد جمشیدی با 19 امتیاز، برترین‌های ایران بودند. محمد ترابی دقایقی که بازی کرد برای تیم ملی اثرگذار بود.

نکته : مهران شاهین‌طبع در این مسابقه از مایک رستم‌پور در پوزیشن 4 استفاده کرد که در مدت 10 دقیقه بازی ،کارایی 4 – را ثبت کرد و ضعیف‌ترین بازیکن میدان بود.
عربستان که نیمکت همطراز با تیم ملی نداشت، با عبدالجبار، بلال، ال‌سویلیم و علی شوبیلی در حد توان خود خوب گل زد.

پی نوشت :دیدار برابر عربستان نخستین دیدار تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا بود. شاگردان مهران شاهین طبع دومین دیدار خود در این پنجره را دوشنبه  دهم آذرماه ساعت ۱۶/۳۰ برابر سوریه برگزار می‌کنند.
تیم ملی ایران دو دیدار خود در پنجره نخست انتخابی کاپ آسیا را اسفندماه سال گذشته در تهران و تالار بسکتبال آزادی برگزار کرد که طی آن با نتیجه ۹۴ بر ۴۸ برابر سوریه به برتری دست یافت و دیدار با قطر را با برتری ۹۵ بر ۵۲ به سود خود تمام کرد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پاشايي
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
واقعا درست است
آقاي شاهين طبع نتوانست خوب تيم ملي را مديريت كند
ولي شانس آورديم در اين شرايط به عربستان نباختيم
بهزاد روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
بسکتبال ما مرده است چون بها نمی دهند اگر مهم بود مربی آمریکایی بالای سرش بود نه شاهین طبع!!!باختن به سوریه آبروریزی بود تا وقتی این تحفه ها سرکارند ورزش درست نمی شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار