PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

بسته خبری روز شنبه کیهان ورزشی - 8 آذرخوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- برای شروع فصل آتی لیگ دسته سوم فوتبال ایران ، سازمان لیگ قصد دارد روز 18 آذرماه این رقابتها را قرعه کشی و از اول دی ماه دیدارها را برگزار نماید. 
- چهار راکت به دست چینی به اسامی ینگ شا سون - شینگ تونگ چن ، چوکین وانگ - مالونگ ، دو مسابقه فینال رده های زنان و مردان پیکارهای فدراسیون جهانی تنیس روی میز را برگزارخواهند کرد.
- طی نامه سازمان لیگ فوتبال کشور بعد از چهارم آذرماه با هیچگونه خرید و فروش_انتقال _جابجایی و واگذاری سهام و امتیاز باشگاهها در لیگ دسته سوم کشور موافقت نخواهد شد.
- باشگاه آرتام تبریز از آذربایجان شرقی امتیاز تیم تهرانی تازان را درلیگ دسته سوم فوتبال خریداری کرد.
- نساجی مازندران از تیمهای لیگ برتری فوتبال کشورمان در دیداری دوستانه با نتیجه پُرگل 3 بر 2 تیم نیروی زمینی را شکست داد.
- باشگاه بارسلونا اعلام کرد با بازیکنان این تیم برای کاهش دستمزد به توافق رسیده است، بدین ترتیب، کاتالان‌ها 122 میلیون یورو سود خواهند کرد.
- با اعلام سازمان لیگ؛ دیدار پرسپولیس – سپاهان در هفته هفتم به دلیل حضور سرخپوشان در فینال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا به تعویق خواهد افتاد.
- نشریه «الرایه» قطر خبر داد فدراسیون فوتبال این کشور مدارک سومین بخش کسب امتیاز میزبانی جام ملت های آسیا 2027 را به کنفدراسیون فوتبال قاره کهن ارائه داد .
- مجمع عمومی فدراسبون فوتبال با حضور 73 نفر با محوریت تایید اساسنامه روز شنبه (8آذرماه) در هتل آکادمی برگزارشد و با 70 رای موافق به تصویب رسید.
- در پی عدم نتیجه گیری در چهارهفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران ، مسئولان باشگاه تراکتور تبریز برای جذب مهدی تارتار ، مربی فعلی پیکان وارد مذاکره شدند که در صورت توافق ، وی را جایگزین علیرضا منصوریان مربی فعلی خود خواهند کرد.
- سایت معتبر گل مدعی شد در کنار منچسترسیتی تیم چلسی هم خواهان به خدمت‌گیری لیونل مسی است؛ البته هنوز باشگاه چلسی این خبر را تایید یا رد نکرده است.
- ازگوشه وکنارشنیدیم احتمال پیروزی پرسپولیس در پرونده شجاع خلیل‌زاده مدافع سابق این تیم که اکنون در لیگ قطر توپ می زند، بسیار زیاد است. مدارک و مستنداتی که این باشگاه ارائه کرده باعث شده تا فعلا همه چیز به سود سرخپوشان پیش برود.برگ برنده پرسپولیس در این ماجرا، تفاهم‌نامه‌ای است که بین شجاع و اعضای هیات مدیره پرسپولیس امضا شده و در آن خلیل‌زاده متعهد شده در پرسپولیس خواهد ماند .
- درمسابقات انتخابی بسکتبال کاپ آسیا ، تیم ایران تحت رهبری مهران شاهین طبع توانست در برابر عربستان به برتری 71 - 64 برسد.
- پس از فوت چهره اسبق فوتبال دنیا، روسای رقابت‌های لیگ آرژانتین اعلام کردند از این پس این پیکار‌ها با نام کاپ دیه گو آرماندو مارادونا برگزار می شود و حتی از لوگوی این رقابت‌ها نیز رونمایی شد.
- درمرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایتالیا ، رم با اسپیزا ، ناپولی با امپولی ، یوونتوس با جنووا ، ساسولوبا اسپال ، میلان با تورینو ، لاتزیو با پارما ، اینتربا فیورنتینا و آتالانتا با کالیاری مصاف خواهند داد.
- جعفر سلمانی مهاجم سال گذشته تیم صنعت نفت آبادان به تیم پورتیموننزه پرتغال پیوست . 
- در حالی که جهان فوتبال عزادار درگذشت دیه‌گو مارادونا است فیفا از 211 فدراسیون عضو این نهاد خواسته تا تمامی مسابقات هفته آینده خود را به یاد او با یک دقیقه سکوت آغاز کنند.
 - رضا اسدی هافبک دفاعی سابق باشگاه تراکتور تبریز اززمانی که به باشگاه سن پولتن اتریش پیوست در هیچکدام از دیدارهای این تیم حتی در لیست 18 نفره هم قرار نگرفته است! 
- از روز دوشنبه با برپایی این بازیها هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران آغاز خواهد شد : فولاد با آلومینیوم ، ماشین سازی با گل گهر ، پرسپولیس با شهرخودرو ، در روز سه شنبه نیز سپاهان با سایپا ، مس رفسنجان با تراکتور ، صنعت نفت با ذوب آهن ، پیکان با استقلال ، نساجی با نفت مسجد سلیمان دیدار خواهند کرد.
- تیم فوتبال الاهلی مصر با پیروزی مقابل الزمالک به عنوان قهرمان آفریقا و نماینده این قاره در جام باشگاه های جهان 2020 حضور خواهد یافت.
- درادامه بازیهای هفته اخیر لیگ های فوتبال اروپا این نتایج به دست آمد : برایتون یک - لیورپول یک ، منچسترسیتی 5 - بارنلی صفر ، اورتون صفر - لیدز یک ، وست برومویچ یک - شفیلد یونایتد صفر ، مارسی 3 - نانت یک ، پاری سن ژرمن 2 - بوردو 2 ، دورتموند یک - کلن 2 ، لایپزیک 2 - بیله فیلد یک ، اونیون برلین 3 - فرانکفورت 3 ، اوگسبورگ یک - فرایبورگ یک ، اشتوتگارت یک - بایرن مونیخ 3 ، گلادباخ 4 - شالکه یک ، ساسولو صفر - اینتر 3 ، بن ونتو یک - یوونتوس یک ، آتالانتا صفر - ورونا 2 ، الخه یک - کادیز یک ، والنسیا صفر - اتلتیکو مادرید یک ، هوئسکا صفر - سویا یک ، رئال مادرید یک - آلاوز 2 و ...
- مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال آسیا به میزبانی دوحه قطر در منطقه شرق پی گیری شد که در گروه پنجم تیم ملبورن با دو گل برابر تیم بی جینگ تن به شکست داد. سئول با نتیجه دو بر یک مغلوب تیم جیانگرایی شد ، درگروه ششم ، پرث گلوری مقابل اولسان با دو گل شکست خورد ، تیم توکیو دو بر یک بر تیم شانگهای شن هووا فائق آمد ، درگروه هفتم ویسل کوبه ژاپن با دو گل برابر گوانگجو مغلوب شد و در گروه هشتم یوکوهاما دو بر یک برابر شانگهای تسلیم شد.
- علیرضا فغانی به همراه تیم داوری او، روز شنبه مصاف ویسل کوبه ژاپن با مربیگری میورا و گوآنگجوی چین با هدایت فابیو کاناوارو را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت کردند . یک پنالتی و یک ضربه آزاد فرصت های گل شده گوانگجو بود. تیم داوری: علیرضا فغانی؛ منصوری، ابوالفضلی داور چهارم: موعود بنیادی‌فر ناظر: جان چیا از سنگاپور

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار