PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
اساسنامه فدراسیون فوتبال در شرایطی روز گذشته به تصویب رسید که سرپرست فدراسیون به صورت تلویحی اعلام کرد ممنوعیتی برای حضور بازنشسته‌ها در انتخابات هیئت‌رئیسه وجود ندارد!
کیهان ورزشی-

به نقل از روزنامه کیهان، جلسه مجمع فدراسیون فوتبال از ساعت ۱۰:۱۵ صبح دیروز به صورت آنلاین برگزار شد. 73 عضو در مجمع دیروز حاضر بودند تا اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال را تایید کنند. البته در حالی که این مجمع قرار بود به صورت وبینار برگزار شود، تعدادی از اعضای مجمع به صورت حضوری در جلسه حاضر شده بودند.
اکثر رؤسای هیئت‌های استانی از طریق ارتباط ویدیویی در جریان اتفاقات مجمع قرار گرفتند، اما در مجمع نیز تعدادی از مسئولان فدراسیون و حتی نماینده برخی از باشگاههای لیگ برتری حضور داشتند. مسعود سلطانی فر وزیر ورزش، مهدی علی نژاد معاون وزیر، حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون، مهدی محمدنبی سرپرست دبیرکلی فدراسیون، محمود اسلامیان، فریدون اصفهانیان، کاظم طالقانی، محمود شیعی هدایت ممبینی به عنوان اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، اکبر محمدی مدیرعامل باشگاه پیکان، عباسی مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک، جواهری مدیرعامل باشگاه گل گهر سیرجان و... جزو نفراتی بودند که حضوری در مجمع شرکت کردند.
نکته جالب اما حضور مهدی تاج، رئیس‌سابق فدراسیون فوتبال بود که به واسطه حضور در هیئت‌رئیسه فدراسیون در مجمع حاضر شده بود. این اتفاق شاید بعد از مدت‌ها رخ داد که تاج بار دیگر در جمع فوتبالی‌ها حاضر شود. تصویب اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال مهم‌ترین دستورالعمل جلسه مجمع دیروز بود که در نهایت با ۷۰ رای از ۷۳ عضو آنلاین، به تصویب رسید.
پس از تصویب مجمع، اعضا اقدام به گزینش افراد برای کمیته‌های انتخاباتی کردند که اسامی افراد برگزیده به این شرح است:علی فلاحتی شهاب‌الدینی به عنوان رئیس‌کمیته بدوی انتخابات انتخاب شد. مهدی گردانی به عنوان معاون و غلامرضا شاه کرمی به عنوان عضو کمیته بدوی و حبیب‌الله حبیب و تقی سیاری عضو علی البدل این کمیته انتخاب شدند.
هم‌چنین روزبه وثوق احمدی، رئیس‌و مهدی پیروزرام، معاون کمیته استیناف انتخابات شدند. علاوه‌بر این، احمد مومن عضو کمیته و حسین تقی‌پور و فریدون صادقی به عنوان اعضای علی البدل انتخابات انتخاب شدند. طبق اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال، انتخابات این فدراسیون ظرف مدت ۷۰ روز و احتمالا در اواخر بهمن یا اوایل اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وزیر ورزش: به خاطر فوتبال کوتاه آمدیم
سلطانی فر وزیر ورزش در این مجمع اظهار داشت: امیدوارم با برگزاری انتخابات، رئیس‌و هیئت‌رئیسه جدید با برطرف کردن نقاط ضعف، موفقیت‌های بیش‌تری را هم کسب کنند. چندین نکته درباره این اساسنامه وجود دارد. تلاش خیلی زیادی از سوی کارشناسان صورت گرفت که اساسنامه با قوانین داخلی و استانداردهای فیفا مطابقت داشته باشد. دوستان تلاش قابل تقدیری کردند که به جمع‌بندی و نتیجه مناسبی برسند و اساسنامه به روزرسانی شود و قوانین داخلی کشور رعایت شود. خوشبختانه این اتفاقات رخ داد.
وی به ویژگی این اساسنامه اشاره کرد و افزود: اعضای بیش‌تری از خانواده فوتبال در مجمع حضور خواهد داشت تا از نقطه نظرات افراد بیش‌تری استفاده کنیم. برای نامزدی در عضویت هیئت‌رئیسه و ریاست فدراسیون تسهیلات بیش‌تری در نظر گرفته شده است. در شرایطی که پیش‌بینی شده، مشخصه‌هایی که افراد نامزد باید داشته باشد، تسهیلات بیشتری پیش‌بینی شده و امکاناتی فراهم شده و استانداردهایی را پیش‌بینی کردند که افراد با توانمندی و ظرفیت‌های مختلف حاضر شوند. شرایط خوبی در اساسنامه در نظر گرفته شده که ملاک عمل برای فعالیت‌های آینده فدراسیون فوتبال است.او درباره حذف کرسی وزیر ورزش و معاونش در این جلسه گفت: این موضوع با چالش‌های زیادی از سوی فیفا همراه بود. در جلسات‌مان با دست‌اندرکاران برای اینکه بتوانیم اساسنامه‌ای با تایید مسئولان ذی‌ربط فوتبال در برابر رعایت استانداردهای فیفا داشته باشیم و برای اینکه نظمی به فوتبال کشور بدهیم و مشکلات جاری را به واسطه به‌روزرسانی اساسنامه برطرف کنیم و اساسنامه را به عنوان سند محکم به تایید مراجع داخلی و خارجی برسانیم، به این نتیجه رسیدم اگر پافشاری کنیم ممکن است دچار محدودیت‌هایی شویم و ورزش و ابزاری که موجبات شور و شادی ده‌ها میلیون جوان را فراهم می‌کند، دچار بلاتکلیفی شود و باید کوتاه بیاییم.
حضور بازنشسته‌ها در انتخابات
در حالی که مباحث مختلفی درباره برگزاری انتخابات و حضور افراد بازنشسته در آن و دخالت نهادهای دیگر صورت می‌گیرد، حیدر بهاروند تاکید کرد که ملاک برگزاری انتخابات فقط اساسنامه جدید است. وی گفت: چون اساسنامه تایید نشده بود اجازه برگزاری انتخابات فدراسیون نبود. بعد از این مجمع، تاریخ و زمان برگزاری انتخابات مشخص می‌شود. ملاک ما برای برگزاری انتخابات فقط همین اساسنامه خواهد بود و موظف هستیم بر اساس آن انتخابات را پیش ببریم. ملاک فقط اساسنامه است. به نظر می‌رسد این اظهارات بهاروند در پاسخ به شائبه ممنوعیت حضور بازنشستگان در انتخابات هیئت‌رئیسه فدراسون فوتبال است. اگر واقعا این گونه باشد و بازنشسته‌ها بتوانند در انتخابات شرکت کنند، قوانین رسمی کشور که مصوب مجلس شورای اسلامی زیر سؤال می‌رود. زیرا بر اساس قوانین حضور بازنشسته‌ها در فدراسیون‌های ورزشی از جمله فوتبال ممنوع شده
است. با این وجود معلوم نیست وزیر ورزش بر چه اساسی مدعی شده اساسنامه جدید با قوانین داخلی مطابقت دارد؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار