PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۰۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
مجمع عمومی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به شکل وبینار برگزار شد و طی آن تصمیماتی اتخاذ شد که جای انتقاد فراوان دارد.
کیهان ورزشی-

ایجاد شرایط لازم برای رفتن به سوی انتخابات فدراسیون فوتبال از جمله اتفاقات خوب مجمع بود. انتخاباتی که مدت هاست به سبب عدم تایید اساسنامه از سوی فیفا قادر به انجام آن نبوده ایم.
پس از تغییراتی در اساسنامه، فیفا آن را تایید کرد، هر چند زمزمه هایی مبنی بر مشروط بودن آن به گوش می رسد. در این وبینار البته شاهد رفتارهای نامناسب هم بودیم. متاسفانه گویا به برخی افراد که می خواستند حرف بزنند، نظر و پیشنهاد بدهند فرصت داده نشد و آنها پشت دستگاه فقط حرص خوردند و صدایشان به جایی نرسید!!

 از نکات جالب توجه تصمیمات اتخاذ شده برخی ملاحظات صورت گرفته در راه انتخابات بود. ظاهراً متولیان امر برای عبور از این پیچ سخت، دانسته چشم بر برخی اصول بستند. ظاهراً صلاح بر این بود که برای عدم ورود مجدد  فیفا متولیان امر به آنها تن دهند. صدالبته مقصر این ماجرا عده ای بودند که امروز این تمکین از خواسته بی دلیل فیفا را نوعی فداکاری عنوان می کنند. نه دوستان عزیز خود کرده را تدبیر نیست. اگر تدبیر چاشنی کار اداره فدراسیون بود هرگز در مباحث داخلی اجازه ورود فیفا داده نمی شد، همانگونه که بسیاری از کشورهای دنیا و به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس این گونه رفتار می کنند. چشم بر واقعیات نبندیم که ضعف از درون است.

با کمال تاسف در تعیین اعضای مجمع انتخابات کار به قهر و ناز هم کشید تا دست آخر با گفتن این که عیب ندارد بگذارید فلانی ناراحت نشه، تشکل ظاهراً غیرقانونی به مجمع اضافه شد.

 اعضا و شکل ورود آنها به مجمع یکی از بزرگترین اشکالات اساسنامه به شمار می رود که با تعیین رییس باید در اولویت اصلاح باشد.

از شمار پر تعداد و به شدت تاثیرگذار هیات ها گرفته تا همین اعضای جدید. 
شمار قابل توجهی از تشکل های محق هم هستند که چون کسی به خاطرشان قیصریه را به آتش نکشید کماکان نظاره گر رای دادن عده ای هستند که طی سالیان اخیر هیچ نقشی در فوتبال ندارند و تنها در زمان مجمع با گرفتن « نوعی باج» رای می دهند و می روند.

سخن دیگر ما با فردی ذی نفوذ است. همان کسی که با قهر و ناز تشکلی غیر فعال را به مجمع تحمیل کرد. همان کسی که به جای مصلحت فوتبال دنبال آن است که اگر فردا در فدراسیون نبود از طریق این تشکل غیر فعال هم شده در مجمع حاضر باشد. همان کسی که با داشتن سپر رسانه ای خطاهایش چشم پوشی می شود. کسی که پیش از این هم با ترفند های مختلف همه طرف را دارد. رفیق دزد است و شریک قافله.
 با یک عده ای همفکر و هم پالکی در خفا می نشیند، می دهد و می ستاند و با عده ای دیگر در عیان می نشیند و سرشان را شیره می مالد و به ریششان می خندد.
فوتبال ما از امثال او ضربه زیاد خورده است. اگرچه گمان می کنید کسی شما را نمی بیند باور کنید چشم های بینا زیادند. فرصت دیگری به شما داده شد اما بازهم در این آزمون مردود شدید. منتظر روشنگری ها باشید.

*بهمن اسدی


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها