PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۶۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: حضور بازنشستگان در مجمع فدراسیون فوتبال مبنای حقوقی و قانونی ندارد.
کیهان ورزشی-

احسان قاضی زاده هاشمی درباره تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: پس از شرایطی که سال گذشته به وجود آمد و موضوع اساسنامه مانع برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال در اسفند شد، با رفت و برگشت هایی که صورت گرفت اولویت برگزاری انتخابات و در ادامه طی مراحل قانونی و حقوقی اصلاح اساسنامه بود. تقریبا این اتفاق افتاد.

وی افزود: پیش نویس اولیه ارسال شد و البته درباره بند یک که مربوط به ماهیت حقوقی فدراسیون است، ظرف یک سال آینده باید هیأت رئیسه جدید فدراسیون هماهنگ با فیفا و مراجع قانون‌گذاری داخلی در دولت، مجلس و شورای نگهبان پیگیری کند. امیدواریم این روند حقوقی و قانونی هم در داخل کشور طی شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره این که آیا بازنشستگان می‌توانند در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنند، گفت: این موضوع مبنا و پایه حقوقی و قانونی ندارد زیرا کشور ما قانون دارد و در اساسنامه هم به قوانین داخلی و ملی اشاره شده است. باید بگویم حضور بازنشستگان در انتخابات با ماهیت حقوقی و قانونی تعارض دارد. طبیعتا افراد مطلع هم این موضوع را اذعان کردند.

قاضی زاده درباره میزان امیدواری‌اش برای شفاف برگزار شدن انتخابات فدراسیون عنوان کرد: قطعا باید انتخابات سالم، جامع و کاملی برگزار شود. مراحل نظارتی هم بر اساس نظر مراجع بین المللی و داخلی طی شود و انتخابات بر اساس رأی مجمع فدراسیون شکل بگیرد. بدون این که تحمیل نظری از سوی افراد، اشخاص و یا  حتی تیم هیأت رئیسه فعلی برای اعضای مجمع شکل بگیرد. گستردگی اعضای مجمع و افزایش تعداد اعضای مجمع برای برقراری فرآیند شفاف‌تر و گسترده‌تر است.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده مارک ویلموتس و این که شنیده می‌شود مجوز حضور امضاکنندگان این قرارداد در چرخه انتخابات صادر نمی‌شود، عنوان کرد: درباره پرونده باید از دستگاه قضایی سؤال بپرسید و مطلع شوید فرآیند به چه مرحله‌ای رسیده است. طبعا آنها باید درباره سرنوشت پرونده ویلموتس نظر بدهند، اما اعلام جرم برای این هشت نفر توسط بازرسی کل کشور صورت گرفته و باید مرجع قضایی درباره فرآیند رسیدگی توضیحات لازم را به افکار عمومی ارائه بدهد.

وی درباره دلیل حضور وزیر ورزش و جوانان در مجلس در روز گذشته توضیح داد: روز گذشته سؤال‌های نمایندگان از وزیر را داشتیم و جلسه طولانی برگزار شد. سؤال‌های مختلف دیگری هم پرسیده شده که در هفته‌های آتی به این موضوع رسیدگی می‌شود.برخی نمایندگان و احمد راستینه از پاسخ وزیر قانع نشدند و سؤال در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد. سلطانی فر هم باید به صحن علنی مجلس بیاید و پاسخگو باشد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت و گو با رادیو تهران درباره این که آیا سؤال از وزیر درباره عملکرد مدیریتی وزارت ورزش بوده گفت: محور بیشتر سؤال‌ها درباره قراردادهای خارجی و بین المللی بود و قرارداد باشگاه‌های بزرگ و مارک ویلموتس، عملکرد مدیریتی و نقش نظارتی  وزارت ورزش مطرح شد. سؤال‌های دیگری هم بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار