PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- رقابت های مقدماتی جام جهانی فوتبال در منطقه اروپا از 4 فروردین آغاز و در 9 فروردین 1401 به پایان می‌رسد، تیم های اول هر گروه مستقیما به جام جهانی می‌روند و 10 تیم دوم به همراه یک سرگروه برتر لیگ‌ ملت‌های اروپا به مرحله پلی‌آف صعود خواهند کرد.
- دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه برای دومین بار به عنوان بهترین سرمربی ملی جهان انتخاب شد.
- دکتر بهار حسن‌میرزایی، افسر پزشکی AFC اعلام کرد : اگر نمونه‌ای از تست فرودگاهی قطر مثبت باشد، فینال برای آن بازیکن یا عضو کادر فنی از دست می‌رود. به باشگاه پرسپولیس توصیه می‌کنم در روزهای منتهی به سفر همه تماس‌های اعضای این تیم با افراد خارج از اردو به حداقل برسد.
- محمود فکری سرمربی تیم استقلال در نشست خبری گفت : متاسفانه همه یک جور شمشیر را به روی ما بسته‌اند، با محروم کردن دو بازیکن تمرکز ما را به هم زدند.
- علیرضا منصوریان پس از پنج هفته از هدایت تراکتور برکنار شد، باشگاه تراکتور اعلام کرد، نظر به عدم تحقق اهداف تعیین شده در هنگام عقد قرارداد، هیات مدیره باشگاه برای قطع رابطه قراردادی با علیرضا منصوریان به توافق رسید، سرمربی جدید تیم فوتبال تراکتور متعاقبا معرفی خواهد شد.
- کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال پس از بررسی شکایت باشگاه نساجی از محمود فکری ، سرمربی فعلی آبی پوشان را به پرداخت دو میلیارد تومان غرامت و استرداد 250 میلیون تومان پیش پرداخت فصل جدید محکوم کرد. همچنین در خصوص درخواست باشگاه نساجی مبنی بر محرومیت این مربی، با توجه به اینکه مربیان مشمول مقررات نقل و انتقالات نمی باشند شکایت باشگاه نساجی را مردود اعلام کرد.
- طی حکمی از سوی سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، استاد جمشید سلیمی از پیشکسوتان کاراته ایران و رئیس سبک "کان ذن ریو" که سال 1970 به همراه تیم ملی ایران مدال برنز رقابت‌های جهانی توکیو را کسب کرد، به عنوان مشاور عالی و عضو هیات رئیسه فدراسیون کاراته منصوب شد.
- مایک تایسون، قهرمان پیشین بوکس سنگین وزن جهان در 54 سالگی، مبارزه ای تاریخی را با روی جونز جونیور 51 ساله در سالن استیپلز سنتر شهر لس‌آنجلس برگزار کرد.طبق اعلام مسئول برگزاری این رقابت، حدود 60 میلیون پوند بابت تماشای آنلاین مبارزه این دو قهرمان پیشین بوکس جهان، پول پرداخت شده است که سهم‌ تایسون از این مسابقه هفت و نیم میلیون پوند بوده است. نکته قابل توجه اینکه مایک تایسون در مجموع مبارزات خود، 224 میلیون پوند درآمد داشته است.
- مراسم قرعه کشی بین چهار تیم صعود کننده منطقه شرق آسیا در لیگ قهرمانان این قاره برگزار شد و طی آن اولسان با بی جینگ و ویسل کوبه با سئون سامسونگ مصاف خواهند ، تیم برتر منطقه شرق باید روز 29 آذر فینال آسیا را برابر پرسپولیس برگزار کند.
- از سوی سرمربی ، اسامی 25 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی فوتبال جوانان اعلام شد: سعید کریم آذر، بهزاد سلامی بابایی لو، محمد رستمی زاد، محمدرضا عسکری، یاسین سلمانی، علیرضا منظمی، پیمان دادخواه، عارف محمدعلی پور، حسین نخودکار، فردین رابط، شهاب الدین دهقانیان، عرفان روحانی، حسین شاهوردی، مهدی محمدی، علیرضا باویه، علی سبحانی، احمدرضا جلالی، احمد جنادله، علیرضا اسدآبادی، محمدجواد کیا، سعید آهنی، علیرضا وصالی، حمیدرضا رضایی، علی پوراسماعیل و امیرحسین نیکپور.
- پس از تصمیم سال گذشته کمیته اجرایی بازی‌های المپیک 2024 پاریس، جدول رشته‌های حاضر در این رقابت‌ها منتشر شد و با وجود تلاش فدراسیون جهانی کاراته WKF، ورزش کاراته از المپیک پاریس حذف گردید.
- سمیع زاده سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج گفت :‌ بحث تعلیق شطرنج ایران در مجمع عمومی فدراسیون جهانی شطرنج مطرح نشد و این موضوع منتفی است.
- با تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک IOC، "الکساندر لوکاشنکو" رییس جمهور بلاروس از حضور در المپیک توکیو محروم شد. پیش از این، کمیته بین المللی‌ المپیک نسبت به وضعیت ورزشکاران بلاروس که علیه دولت خود اعتراض داشتند و مورد شکنجه قرار گرفته بودند هشدار داده بود و حتی IOC عنوان کرد که خطر تعلیق این کشور را تهدید می‌کند.
- یک سناتور آرژانتینی پیشنهاد داد چهره دیه گو مارادونا را روی اسکناس 1000 پزویی چاپ کنند.
- کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به دلیل انتشار یک استوری توسط مظاهری دروازه بان فعلی استقلال در زمان حضور در تراکتور این بازیکن را دو جلسه محروم کند که قرار بود این محرومیت از بازی با صنعت نفت اعمال شود که این موضوع اعتراض سرپرست و کادر فنی تیم استقلال را در پی داشت.
- مسعود ریگی هافبک آبی پوشان تهرانی که در بازی استقلال مقابل پیکان دچار مصدومیت شد و حتی در مسابقه با صنعت‌نفت آبادان به میدان نرفت این احتمال وجود دارد که دیدار با شهرخودرو را نیز از دست بدهد .
- مهدی قایدی در جریان دیدار  استقلال و نفت آبادان دچار مصدومیت شد و با برانکارد به رختکن رفت. تصاویر منتشر شده بعد از بازی استقلال و نفت از قایدی این نگرانی را برای کادر فنی تیم استقلال به وجود آورد که ممکن است این بازیکن تا مدتی دور از میادین باشد ولی ظاهرا آسیب دیدگی قایدی جدی نیست و وی دچار پارگی کشاله نشده است . 
 - نشریه آ.اس اسپانیا نوشت که سرمربی پرسپولیس در خصوص ورزشگاه‌های قطر اظهار داشت: من این شانس را داشتم که به عنوان فوتبالیست و حالا به عنوان مربی در سراسر دنیا بازی کنم و تجربه کسب کنم ولی هیچ وقت چنین ورزشگاه تحسین برانگیزی ندیده‌ام.
- در اولین شب ششمین دور از بازیهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا این نتایج به دست آمد : بارسلونا صفر - یوونتوس 3 ، زنیت  یک - دورتموند 2 ، لاتزیو 2 - اف ث بروژ 2 ، چلسی یک - کراسنودار یک ، رن یک - سویا 3 ، دینامو کیف یک - فرانس واروش صفر ، پاری سن ژرمن - باشاک شهیر (0-0 ، به خاطر توهین داور چهارم به مربی باشاک شهیر و بحث نژاد پرستانه بازی نیمه تمام ماند) ، لایپزیگ 3 - منچستر یونایتد 2 
- با اعلام کمیته بین‌المللی المپیک ، ورزش وزنه برداری با کاهش چند وزن در بازیهای المپیک 2024 پاریس مواجه خواهد شد. 260 سهمیه وزنه‌برداری در المپیک 2016 ریو به 196 سهمیه در بازی‌های توکیو رسید، این در حالی است که تعداد سهمیه‌ها در بازی‌های پاریس به 120 سهمیه کاهش پیدا کرده است.
- پس از دو سال و هفت ماه و سه روز باردیگر شاهد رویارویی مسی با رونالدو در جریان بازیهای لیگ قهرمانان اروپا بودیم . مسابقه بارسلونا و یوونتوس در گروه هفتم به میزبانی نیوکمپ برگزار شد.
- پس از پایان دیدارهای مرحله مقدماتی چهار گروه پنجم تا هشتم ، صعود تیمهای چلسی ، سویا ازگروه 5 ، دورتموند و لاتزیو از گروه 6 ، یوونتوس و بارسلونا ازگروه 7 ، لایپزیگ و پاری سن ژرمن از گروه 8 توانستند بار صعود به مرحله حذفی ببندند. تیمهای کراسنودار ، کلوپ بروژ ، دیناموکیف و منچستریونایتد (باتوجه به نیمه تمام ماندن بازی پاری سن ژرمن با باشاک شهیر) به عنوان تیمهای سوم به لیگ اروپا رفتند.
- شب چهارشنبه با برگزاری هشت بازی باقی مانده از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ، پرونده دور مقدماتی این پیکارها بسته خواهد شد : بایرن - لوکوموتیو ، سالزبورگ - اتلتیکو ، اینتر - شاختار ، رئال - گلادباخ ، منچسترسیتی - مارسی ، المپیاکو - پورتو ، آژاکس - آتالانتا ، میتی لاند - لیورپول
- تیم فوتبال پرسپولیس روز یکشنبه (23 آذر) برای برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا عازم قطر خواهد شد. اعضای این تیم که جمعه 14 آذر تست کرونا دادند قرار است پنجشنبه این هفته بار دیگر تست PCR بدهند.
- یوسفا موکوکو ستاره جوان دورتموند با ورود به میدان در بازی با زنیت روسیه ، با 16 سال و 18 روز به جوان ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد ، او در بازی های جوانان برای دورتموند در 88 بازی 141 گل به ثمر رسانده است.
- الخاندرو سابه‌یا، سرمربی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2014 به دلیل بیماری قلبی درگذشت. سابه‌یا با آرژانتین تا فینال جام جهانی پیش رفته بود.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار