PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند:

- تیم اولسان هیوندای کره جنوبی با غلبه بر پرسپولیس ( 2 - 1) ، فاتح لیگ قهرمانان فوتبال آسیا شد. پرسپولیس که برای دومین بار از سال 2018 فینال لیگ قهرمانان را تجربه می‌کرد به میزبانی ورزشگاه الجنوب دوحه قطر با حضور تماشاگران ابتدا با گل دقیقه 45 مهدی عبدی از حریف پیش افتاد اما با دو پنالتی که داور قطری با کمک ویدئوچک برای اولسان اعلام کرد 2 - 1 شکست خورد و نایب قهرمان شد. دوگل تیم کره ای را جونیور برزیلی از روی نقطه پنالتی به ارمفان آورد.
- سازمان یونسکو (ارگان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) رسماً "تای چى چوان" از زير مجموعه های ورزش ووشو را به عنوان میراث ناملموس فرهنگی بشريت به رسميت شناخت.
- اولسان هیوندای کره جنوبی با غلبه برپرسپولیس به اولین تیم تاریخ لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شد که با 9 پیروزی پیاپی و با هر بازی حداقل دو گل زده، قهرمان این رقابت‌ها می‌شود. این برای دومین بار است که اولسان در این مسابقات برسکوی قهرمانی قرار می گیرد.
- پس از پایان دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا ، بشار رسن عراقی هافبک پرسپولیس اعلام کرد که به ایران وتیم تهرانی بر نمی گردد و در قطر باقی خواهد ماند.
- باشگاه الریان قطر که شجاع خلیل‌زاده را در اختیار دارد، لوران بلان فرانسوی را به عنوان سرمربی جدید تیم خود انتخاب کرد.
 -- با تایید جرارد لوپز مالک تیم لیل، این باشگاه فرانسوی رسما فروخته شد و مالکان آن ( لوپز و لوییز کمپس) از تیم جدا شدند. اولیویر لتنگ به عنوان مدیر تازه این باشگاه فرانسوی انتخاب شد.
- باشگاه پاری سن ژرمن فرانسه به صورت رسمی اعلام کرد نیمار برزیلی مهاجم این تیم ، به دلیل مصدومیت ادامه فصل را از دست داده است . 
- موسسه صلح و ورزش، جایزه قهرمان صلح سال 2020 را به لیونل مسی مهاجم آرژانتینی بارسلونا اهدا کرد، این جایزه بابت فعالیت های جوانمردانه مسی در داخل و خارج از زمین به او تقدیم شده است.
- درمسابقات امشب لیگ های معتبر فوتبال اروپا این نتایج به دست آمد : کریستال پالاس صفر - لیورپول 7 ، ساوتهمپتون صفر - منچستر سیتی یک ، اورتون 2 - آرسنال یک ، نیوکاسل صفر - فولام صفر ، متز 2 - لانس صفر ، لایپزیگ صفر - کلن صفر ، مونشن گلادباخ یک - هافن هایم 2 ، شالکه صفر - بیلفلد یک ، ماینز صفر - وردربرمن یک ، اوگسبورگ صفر - فرانکفورت 2 ، بایرله ورکوزن یک - بایرن مونیخ 2 ، فیورنتینا یک - ورونا یک ، سامپدوریا 3 - کرونتونه یک ، پارما صفر - یوونتوس 4 ، اتلتیکو مادرید 3 - الخه یک ، بارسلونا 2 - والنسیا 2 ، له وانته 2 - سوسیه داد یک ، اوساسونا یک - ویارئال 3 ، سویا یک - وایادولید یک ، مارسی یک - ریمس یک ، نیس یک - لیون 4
- لیونل مسی با 643 گل زده برای بارسلونا در کنار پله، به رکورد بیشترین گل زده برای یک باشگاه رسید.
- جونیور نگرائو مهاجم اولسان که دو بار در مسابقه با پرسپولیس در فینال آسیا برای تیمش گلزنی کرد، هفت گله شد و به صورت مشترک با عبدالرزاق حمدالله از النصر عربستان، به عنوان آقای گلی لیگ قهرمانان آسیا رسید.
- یون بیت گارام هافبک تیم اولسان که در مسابقات لیگ آسیا 4 گل زد و سه پاس گل به هم تیمی های خود داد، به عنوان برترین بازیکن لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2020 انتخاب شد .
- درهفته دهم مسابقات لیگ پرتغال ، امیر عابدزاده 90 دقیقه درون دروازه تیم ماریتیمو بود و با ثبت 2 سیو و عملکردی قابل قبول از «هواسکورد» نمره خوب 6.9 گرفت. علی علیپور هم حضور 68 دقیقه‌ای دراین پیکار داشت . در این هفته ماریتیمو یک بر صفر بلننسز را شکست داد.
- کریم انصاری‌فرد مهاجم کشورمان به عنوان بهترین بازیکن ماه باشگاه آاک‌آتن در لیگ یونان انتخاب شد.

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار