PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
سرانجام مصاحبه مسی با شبکه لاسکتا پخش شد و فوق ستاره بارسلونا در خصوص آینده‌اش، بارسلونا، دوران پس از فوتبال و پپ گواردیولا صحبت کرد.
کیهان ورزشی- 

سرانجام بامداد امروز مصاحبه لیونل مسی با برنامه «لاسکتا» از شبکه راک1 پخش شد و فوق ستاره بارسلونا در خصوص رفتنش از بارسلونا، بارتومئو، مارادونا، باخت مقابل بایرن مونیخ، لوئیس سوارس، نیمار، آمدن ژاوی، رابطه‌اش با پسرانش، پپ گواردیولا، کومان و دوران پس از بازنشستگی صحبت کرد.

مسی اظهار داشت: من کسی نیستم که زیاد با رسانه‌ها صحبت کنم و ترجیح می‌دهم با افرادی که به من نزدیک هستند، حرف بزنم. این روزها بازی کردن پلی‌استیشن را رها کردم. در گذشته در تمامی روز بازی می‌کردم ولی وقتی تیاگو به دنیا آمد همه چیز را رها کردم و با پسرم وقتم را گذراندم. اکنون اگر تیاگو بخواهد بازی کند با او پلی‌استیشن بازی می‌کنم.

وی ادامه داد: ورزشکاران زیادی را در زندگی ام تحسین کرده‌ام. در تنیس نادال و در فوتبال کریستیانو. ورزشکار فوق‌العاده زیادی وجود دارند.

به گزارش فارس،‌مصاحبه کنونی به این علت مهم بوده که هنوز این بازیکن تصمیم نگرفته که با این باشگاه تمدید می‌کند یا خیر. انتخابات بارسلونا در تاریخ 5 بهمن برگزار می‌شود و شاید مسی منتظر است که با مدیریت بعدی صحبت کند. از پاریس و سیتی به عنوان گزینه‌های بعدی صحبت می‌کند.

لیونل مسی تصریح کرد:‌بارسلونا زندگی من است. همه چیز به من داده و در اینجا بیشتر از آرژانتین زندگی کرده‌ام. همه چیز را اینجا آموخته‌ام. این باشگاه مرا به عنوان انسان و بازیکن ساخت و اکنون حالم خوب است. مشتاقم و می‌خواهم برای قهرمانی بجنگم.

وی ادامه داد: باشگاه در شرایط سختی قرار دارد. برای همه این مسائل مشکل است و هر باشگاهی، جایی که ما بودیم را تجربه کند،‌لحظات سختی خواهد داشت. برایم مهم نیست مردم چه می‌گویند، هر کس نظر شخصی خودش را دارد. تاکنون برای اتفاق ورزشی گریه نکردم ولی زیاد زجر کشیدم. به خاطر آن زجرها زیاد گریه کردم ولی ترجیح می‌دهم خیلی وارد جزئیات نشوم.

مسی گفت:‌آمدنم به بارسلونا با لحظات سختی روبه‌رو بود. 13 ساله بودم و همه چیز را پشت سرم گذاشتم و به بارسلونا آمدم. دوستانم، کشورم و به جایی آمدم که هیچکس مرا نمی‌شناخت. در آن زمان بسیار خجالتی بودم و فقط به رویاهایم و به افتخاراتی که می‌خواهم بدست آورم، فکر می‌کردم. تیاگو (پسر مسی) هم خجالتی است و دوست ندارد هر کسی با او صحبت کند اما اخیرا دارد به این اتفاقات عادت می‌کند. متئو (پسر مسی) بهتر مسائل را مدیریت می‌کند و دوست دارد در کانون توجهات باشد.

بازیکن بارسلونا در خصوص اختلاف با بارتومئو، صحبت جالبی کرد و از یک شخصیت کارتونی سخن گفت: بله در رختکن کسی بود که به بارتومئو، «نوبیتا» می‌گفت ولی آن شخص من نبودم.

مسی اظهار داشت: زندگی من در اینجا عادی است و گاهی هم خسته کننده، از خواب بلند می‌شوم، صبحانه می‌خورم، بچه‌ها را به مدرسه می‌برم، به تمرین می‌روم و دوباره به خانه بازمی‌گردم. من در شهر کاستیدفلس 10 سالی است که زندگی می‌کنم. شهر کوچکی است و همه جایش را می‌شناسم. برخی اوقات دوست دارم که ناشناس باشم مخصوصا زمانی که با بچه‌هایم در بیرون وقت می‌گذارنم. البته همیشه ممنونم از کسانی که به من محبت داشته‌اند. محبت آنها فوق‌العاده است.

وی ادامه داد: بازی کردن در ورزشگاه خالی ترسناک است. دیگر آن نیوکمپ سابق نیست و هیچکس در آنجا ما را نمی‌بیند. برنامه‌های مسابقات هم طوری است که انگار کسی حواسش به ورزشکار نیست. به نظر می‌رسد فوتبال کنونی بیشتر از اینکه یک ورزش یا بازی باشد، یک اتفاق اقتصادی است.

فوق ستاره آرژانتینی در خصوص درگذشت مارادونا گفت: در خانه‌ام بودم که خبر فوت او را پدرم به من داد. تلویزیون را روشن کردم و بلافاصله همه چیز را متوجه شدم. در خصوص شادی پس از گلم برای مارادونا نیز باید بگویم که مردم نیوول، به من یک پیراهن دادند. می‌دانستم که در آن بازی گل می‌زنم و در یک لحظه و از جایی که فکرش را نمی‌کردم، توپ به من رسید و به گل تبدیل شد.

وی ادامه داد: برای کشورم بهترین‌ها را می‌خواهم، دوست ندارم در خصوص سیاست صحبت کنم اما می‌خواهم که آرژانتین در همه چیز پیشرفت کند. می‌خواهم مردم کشورم خوشحال باشند.

مسی در خصوص باخت 8 بر 2  مقابل بایرن مونیخ نیز اظهار داشت:‌ خیلی خیلی باخت مقابل بایرن سخت بود. آن هم به خاطر نمایشی که مقابل آن تیم داشتیم. به خاطر نتیجه‌ای که رقم زدیم. شما در فوتبال می‌بازید، موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهید ولی باید بپذیرید که این اتفاق رخ می‌دهد اما در مقابل بایرن مونیخ لحظه سختی را تجربه کردیم چون عجیب بازی کردیم و نتیجه عجیبی را هم رقم زدیم.

فوق ستاره بارسلونا گفت: من بازی نمی‌کنم که در دنیا بهترین شوم. بازی می‌کنم که ببرم و افتخارات را برای باشگاهم بدست آورم. شاید باید پیش یک روان‌شناس بروم ولی تاکنون نرفته‌ام. به من اصرار کرده‌اند که بروم و می‌دانم که نیاز دارم ولی تاکنون یک بار هم نرفته‌ام.  

مسی در تابستان گذشته با فکس از اعلام خروج کرد ولی نتوانست به صورت رایگان از باشگاه به تیمی دیگر برود. او که تا تابستان 2021 با بارسلونا قرارداد دارد هنوز حرفی از تمدید نزده است.

مسی گفت: بله، شاید دوباره از فکس استفاده کنم. (در خصوص «بورافکس» از اینجا بخوانید) من تا ابدیت ممنون این باشگاه هستم. عاشق این باشگاهم، عاشق بارسلونا هستم، این شهر را احساس می‌کنم، بارسلونا همه چیز به من داده است و لیاقت آنها را داشته‌ام. به نظرم به تغییر نیاز داشتم و می‌خواستم به این چرخه کمک کنم.

وی ادامه داد: بچه‌هایم به من گفتند که نمی‌خواهند اینجا را ترک کنند ولی احساس می کردم که این اتفاق برایم بهترین  است.

فوق ستاره بارسلونا در خصوص رفتن سوارس گفت: اتفاقاتی که برای لوئیس در پایان افتاد مرا دیوانه کرد. او رایگان و مجانی باشگاه را ترک کرد، باشگاه تمام دستمزد لوئیس را تا پایان قرارداد به او پرداخت کرد و به تیمی فرستاد که ما با آنها برای قهرمانی در لالیگا می‌جنگیم. بارتومئو بارها مرا گول زد و ترجیح می‌دهم که از جزئیات حرف نزنم. ما چندین سال با دروغ‌های فراوان در این باشگاه زندگی کردیم.

مسی در خصوص اتفاقات تابستان و رفتنش از بارسلونا گفت: می‌دانستم که اگر کار به دادگاه کشیده شود،‌پیروز می‌شوم ولی نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد. بارها به وکیلم گفتم که نمی‌خواهم به این شکل از بارسلونا جدا شوم.

او در خصوص صحبت با پپ گواردیولا نیز گفت:  نمی‌دانم چقدر از آخرین صحبتم با گواردیولا می‌گذرد ولی ما صحبت کردیم. صحبت هم در این خصوص نبود که کجا همدیگر را ببینیم یا چه اتفاقی در آینده رخ می‌دهد. برای من پپ گواردیولا بهترین است و او یک چیز خاص دارد. لوئیس انریکه و پپ گواردیولا بهترین مربیانی هستند که مرا مربیگری کرده‌اند. آنها چیزهای زیادی به من آموختند.

وی ادامه داد: کومان هم کارش را دارد خوب انجام می‌دهد. ما قدم به قدم در حال پیشرفت هستیم.

مسی در خصوص صحبت‌های تاسکتس که باید لئو را می‌فروختیم صحبت نکرد و گفت: این حرف‌ها برای گذشته است.

فوق ستاره بارسلونا گفت: دوست دارم کسی به این باشگاه بازگردد که به پیروزی علاقه دارد و رفتارش از جنس برد باشد. اگر ژاوی برگردد، نمی‌دانم می‌مانم یا خیر. باید ببینم چه اتفاقی در تابستان 2021 رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی باشگاه را می‌دانم. اکنون باشگاه به سختی می‌تواند بازیکن بخرد ولی ما نیازمند این هستیم که مهمترین بازیکنان را به اینجا آوریم.

او در خصوص بازگشت نیمار به بارسلونا خاطر نشان کرد: جذب نیمار برای ما بسیار گران خواهد و باید دید ریاست بعدی چگونه عمل می‌کند. اگر بتواند او را به اینجا بیاورد باید نابغه باشد.

مسی در خصوص رابطه‌اش با سوارس و نیمار تاکید کرد: ما با هم صحبت می‌کنیم و یک گروه هم در واتساپ داریم. ما ارتباطمان را حفظ کرده‌ایم.

او درباره رابطه‌اش با گریژمان نیز گفت: ما یک رابطه صادقانه و خوب را با هم داریم. گاهی اوقات هم با هم گپ می‌زنیم.

مسی در خصوص آینده‌اش اظهار داشت:  با باشگاهی دیگر مذاکره نخواهم کرد. تا انتها صبر می‌کنم و در تابستان و پایان فصل برای مسیر بعدی‌ام تصمیم خواهم گرفت. دوست دارم زمانی در آمریکا بازی کنم ولی نمی‌دانم که چه اتفاقی رخ خواهد داد. این را می‌دانم که هیچ وقت به اتلتیکومادرید و رئال مادرید نخواهم رفت.

وی ادامه داد: اگر بخواهم بارسلونا را ترک کنم، بهترین راه و مسیر خروج را انتخاب خواهم کرد. بارسلونا بزرگ‌تر از هر بازیکنی است. پس از بازنشستگی می‌خواهم در فوتبال باشم. نه به عنوان مربی بلکه شاید به عنوان یک مدیر ورزشی در فوتبال حاضر شوم.

مسی در انتها گفت: امیدوارم این سال سخت زودتر تمام شود و ما تجربه‌ای عالی را پس از آن به ثبت رسانیم. امیدوارم سال 2021 برای همه سال بهتری باشد.
برچسب ها: مسی ، بارسلونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار