PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۶۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
معاون اجرایی و سخنگوی باشگاه پرسپولیس شایعات مربوط به تغییر و تحول در کادر فنی این تیم را تکذیب و تأکید کرد، یحیی گل‌محمدی و دستیارانش با قدرت به کار خود در پرسپولیس ادامه می‌دهند.
کیهان ورزشی-
ابراهیم شکوری در نشستی خبری با حضور خبرنگاران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و همچنین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی را تسلیت عرض می‌کنم. جا دارد یک تشکر ویژه از همه اصحاب رسانه داشته باشم که در این مدت که ما درگیر فینال آسیا بودیم بسیار همراه ما بودند و با تمام مشکلات و کاستی‌ها سعی کردند بهترین عملکرد را داشته باشند. در ادامه از هواداران پرشور خودمان تشکر می‌کنم که در این مدت مرزهای هواداری را جابه‌جا کردند و شاید ما اتفاقاتی را که در فضای مجازی شاهد بودیم تا به حال در فوتبال‌مان رقم نخورده بود. هواداران ما به گونه‌ای عمل کردند که این فرهنگ در بحث هواداری در آینده کمک‌مان خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: در این بین هشتگ‌ها و چالش‌هایی به وجود آمد تا هواداران ما به تیم بتوانند کمک کنند. آنها توانستند خیلی باقدرت کمک کرده و تیم ما را همراهی کردند. ما فینال آسیا را در پیش داشتیم و شاید این اتفاق در فوتبال کمتر رقم بخورد که یک تیم از کشور ما با این شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی بتواند در فینال بازی کند. امیدواریم اگر تیمی از ایران در آینده در فینال حاضر بود، بتواند قهرمان آسیا شود.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در مورد توقع هواداران این تیم نیز گفت: سطح توقع از تیم ما به قدری بالا رفته است که هواداران فقط به قهرمانی راضی می‌شوند. هواداران ما توقع‌شان بالا رفته و البته توقع‌شان هم بجاست. امیدوارم در سال‌های آینده پرقدرت‌تر در مسابقات ظاهر شویم و بهتر نتیجه بگیریم.

وی در پاسخ به این سؤال که «مهمترین فعالیت مدیریت جدید و اقدامات باشگاه درباره بدهی‌های خارجی‌ها چه بوده است؟»، تصریح کرد: همانطور که همه می‌دانند زمانی که با آقای سمیعی باشگاه را تحویل گرفتیم باشگاه شرایط ملتهبی داشت. سعی کردیم آرامش را به تیم تزریق کنیم که فکر می‌کنم در دو ماه گذشته توانستیم موفق باشیم. با تمام مشکلاتی که وجود داشت توانستیم آرامش را به تیم تزریق کنیم و تیم با یک شرایط باثبات عازم فینال آسیا شد. ما باشگاه النصر را کنار خودمان داشتیم که همچنان پیگیر موضوع است و دست‌بردار نیست. حتی تا صبح روز فینال باشگاه النصر به دنبال گرفتن دستور موقت برای لغو فینال بود و هر لحظه منتظر این بودیم که یک خبری به ما برسد تا سریعاً اقدام کنیم.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس افزود: در ادامه اگر بخواهیم به کارهایی که در این مدت انجام داده‌ایم، بپردازیم باید بگویم که با یحیی گل‌محمدی به‌عنوان مربی که طی 10 سال گذشته توانسته است به‌عنوان یک مربی ایرانی یک تیم ایرانی را به فینال آسیا برساند،  مذاکره کرده و توانستیم قراردادش را تمدید کنیم. همچنین قرارداد کلیه دستیارانش را هم تمدید کردیم. در ادامه قرارداد بازیکنان تأثیرگذار تیم را تمدید کردیم. زمانی که وارد باشگاه شدیم مشکل اسپانسر و البسه تیم را داشتیم که سعی کردیم در سریع‌ترین زمان مشکل لباس را برطرف کنیم. سعی کردیم برای بازی فینال یک لباس مخصوص داشته باشیم و برای نیم فصل دوم هم تصمیم به طراحی یک کیت واقعی و البسه داشته باشیم. سعی کردیم از نظر پشتیبانی و تجهیزات بهترین شرایط را برای تیم فراهم کنیم. باید بگویم که تیم با یک شرایط بسیار حرفه‌ای و با یک پرواز اختصاصی وارد قطر شد که جا دارد از هواپیمایی هما تشکر کنیم. همچنین زمین‌های تمرینی مناسبی را تهیه کردیم. در حال حاضر تیم در دو ورزشگاه شهید کاظمی و پژوهشگاه نفت تمرین می‌کند. در هفته آخر قبل از اعزام به قطر توانستیم از کمپ تیم ملی استفاده کنیم که جا دارد از دوستان (در فدراسیون فوتبال) تشکر کنیم که به ما به‌عنوان نماینده ایران نگاه کردند.

شکوری تصریح کرد: جا دارد از آقای سمیعی تشکر کنیم که مبلغی را به حساب بازیکنان واریز کرد. من خودم بازیکن بودم و کاملاً می‌دانم بازیکن چه می‌خواهد. سعی کردیم اولین پولی که وارد باشگاه شد صرف آپشن‌ها و قرارداد بازیکنان کنیم. یک بازیکن همیشه ذهنش درگیر این است که پول قرارداد و آپشن آن چه شده است. متأسفانه بازیکنان از گذشته طلب داشتند و سعی کردیم بدهی سال گذشته را با بازیکنان تسویه کنیم تا دغدغه‌ای نداشته باشند و درصدی از مبلغ قرارداد جدیدشان را پرداخت کردیم. تا زمانی که ما وارد باشگاه شدیم کارگزار به تمام تعهداتش عمل کرده بود و یک ریال از هیچ چایی نمی‌توانستیم دریافت کنیم. نه اسپانسر و نه کارگزار، از هیچ جایی امکان درآمدزایی نداشتیم. خدا را شکر قبل از اعزام تیم به قطر آقای سمیعی یک مبلغی را به باشگاه تزریق کرد. در بحث پرونده‌های بین‌المللی زمانی که به باشگاه آمدیم همه می‌دانند که ما پرونده برانکو را داشتیم که دوستان ما در دوره قبل توانستند آن پرونده را ببندند. ما در حال حاضر پرونده النصر را داریم که مجبور شدیم 11 هزار فرانک به حساب دادگاه CAS واریز کنیم. بحث بودیمیر، اوساگونا، کمک‌های برانکو و اینیگو را داریم. بحث کالدرون و کمک‌هایش هم هست و پرونده‌شان باز است. الان پرونده بودیمیر قطعی شده است که باید کمتر از یک ماه آینده مبلغی در حدود 500 هزار یورو به حساب او واریز کنیم.

وی با بیان اینکه دستیاران برانکو همچنان از باشگاه درخواست‌هایی دارند، گفت: دستیاران برانکو یک مبلغی را از باشگاه طلب کردند بابت سود مبلغی که قبلاً طلب داشتند و پرونده در فیفا باز است. ما منتظر هستیم که چه تصمیمی گرفته می‌شود. این پرونده‌هایی است که از قبل وجود داشته و تعهدی است که برعهده باشگاه است و ما باید به‌عنوان مدیریت باشگاه این مسائل را حل کنیم. درخواست دستیاران برانکو موضوعی جدید است و اینکه آنها بتوانند از فیفا رأی بگیرند یا نه، بستگی به دادگاه‌های بین‌المللی و کمیته انضباطی فیفا دارد و ما دفاعیه‌های خود را فرستادیم و امیدواریم زودتر نتیجه بگیریم.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که «چرا باشگاه پرسپولیس درباره پرونده‌های حقوقی مرتبط با باشگاه درباره بازیکنانی مثل شجاع خلیل‌زاده، استوکس، شکایت از الاهلی عربستان و سایر مطالبات و پرونده‌های حقوقی پیگیری مناسبی انجام نداده است؟»، خاطرنشان کرد: ابتدا درباره پرونده شجاع خلیل‌زاده توضیح بدهم. در این مورد چون قرارداد باشگاه با یک بازیکن ایرانی بسته شده است، ما ابتدا از ارکان قضایی فدراسیون فوتبال پیگیری کردیم و پرونده را به کمیته تعیین وضعیت فرستادیم. کمیته تعیین وضعیت رأی خودش را اعلام کرد و ما پیگیری مجدد خودمان را در کمیته استیناف انجام می‌دهیم. امیدواریم که دوستان ما در کمیته استیناف هرچه سریع‌تر رأی را ابلاغ کنند تا ما بتوانیم براساس رأیی که اعلام می‌شود به فیفا شکایت کنیم، چون این کار خواسته هواداران است. فکر می‌کنم به زودی پرونده شجاع خلیل‌زاده در فیفا پیگیری شود و بحث بعدی این است که ما بتوانیم از باشگاه الریان هم شکایتی انجام دهیم. درباره پرونده استوکس طی روزهای آینده در فیفا پیگیری خواهد شد و از او شکایت خواهیم کرد. همانطور که می‌دانید باشگاه پرسپولیس هرچقدر که بدهی دارد یکسری طلب‌هایی هم بابت کارگزاری‌های قبلی، بلیت‌فروشی و تبلیغات محیطی دارد و تیم حقوقی باشگاه در حال پیگیری است و رأی آن صادر شده است. ما به دنبال این هستیم که این پول‌ها را به حساب باشگاه بیاوریم، اما شفاف اعلام کردن این پرونده مسائل حقوقی دارد که باعث می‌شود دست به عصا حرکت کنیم.

شکوری ادامه داد: درباره دریافت حق بلیت‌فروشی و تبلیغات محیطی هم مکاتباتی با سازمان لیگ انجام دادیم که تمام سندها موجود است. درباره صورتحساب و ترازها هم با سازمان لیگ مکاتبه کرده‌ایم، ولی پاسخی که گرفته‌ایم، بدهکاری پرسپولیس است که برای ما جای سؤال دارد. در حال حاضر تلاش می‌کنیم که این مشکل رفع شود. باید پول تبلیغات محیطی و بلیت‌فروشی را بگیریم، اما کسورات قانونی و حق حضور بازیکنان در لیگ و ایفمارک وجود دارد که سازمان لیگ این مبالغ را به اضافه جرایم انضباطی کسر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سؤال ما این است که «باشگاه پرسپولیس چهار دوره قهرمان لیگ بوده و با بیشترین هوادار درآمدزایی داشته است. اگر تراز ما منفی باشد حساب سایر باشگاه‌ها چگونه می‌شود؟»، اما سعی داریم این مسائل را پیگیری کنیم تا حق واقعی ما پرداخت شود.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس درباره  طلبش از باشگاه پرسپولیس گفت: درباره طلب خودم باید بگویم که نه تنها من بلکه خیلی از بازیکنان داخلی ما هستند که شاید طلب داشته باشند، اما با توجه به عشقی که  به این پیراهن و باشگاه دارند، شکایتی نکرده‌اند. از سال 88 تا 90 مبلغ 80 میلیون طلب دارم که هر موقع خواستم پیگیری کنم مسائلی پیش آمده است. این مبلغ را بخشیدم و امیدوارم سایر دوستان هم که عاشق پرسپولیس هستند مثل من با توجه به مشکلات مالی باشگاه از پول‌شان بگذرند تا شرایط مالی باشگاه به یک ثباتی برسد.

شکوری در واکنش به شایعاتی که درباره عدم نتیجه‌گیری تیم و تغییرات کادر فنی مطرح می‌شود، گفت: کادر فنی ما کادری است که در 10 سال گذشته به‌عنوان کادر ایرانی توانسته است تیم ما را به فینال آسیا برساند و این تیم را برای چهارهمین دوره پیاپی قهرمان لیگ کرد. ما کادر فنی باشخصیت و بادانش داریم. باشگاه پرسپولیس و ارکان مدیریت باشگاه در کنار هواداران کاملاً از کادر فنی حمایت می‌کنند. ما به این کادر فنی اعتقاد داریم و مباحثی که مطرح می‌شود یک مقدار مباحث حاشیه‌ای است. تیم ما در حال حاضر که 9 هفته از لیگ گذشته و ما شش بازی کردیم همچنان بدون باخت بوده و هیچ اتفاقی برای ما نیفتاده است. آنهایی که فوتبالی هستند می‌دانند تیمی که فینال لیگ قهرمانان را از دست می‌دهد ممکن است دچار مشکلاتی شود و کسب دو تساوی در این مدت نتایج بدی نبوده است. ما می‌توانستیم چهار امتیاز از دو بازی گذشته کسب کنیم، ولی باشگاه با تمام قدرت از کادر فنی و یحیی گل‌محمدی حمایت می‌کند و توجهی به شایعات نداریم و تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم که بهترین شرایط را برای تیم فراهم کنیم. در چند سال گذشته تا این حد ارتباط صمیمی بین باشگاه و کادر فنی وجود نداشته است. من هم خودم شاگرد مطهری و دستیارانش بودم و همینطور با بعضی از دوستان سابقه هم‌بازی بودن را دارم و یک ارتباط صمیمی با هم داریم. ما با تمام قدرت از کادر فنی حمایت می‌کنیم.

وی راجع به توقیف ساختمان باشگاه پرسپولیس توسط شستا گفت: تعجب می‌کنم که چطور این اتفاق برای باشگاه پرسپولیس و ساختمانش افتاده است. من در فدراسیون فوتبال سمت داشتم و کاملاً روی دارایی‌های فدراسیون اشراف دارم. فکر کنم این فدراسیون آنقدر دارایی دارد که بحث به ساختمان باشگاه پرسپولیس نرسد. با اطلاعاتی که دارم طلب شستا از فدراسیون مبلغ مشخصی است که دارایی‌های فدراسیون کفاف آن را خواهد داد. این موضوع شاید سبب خیر شود که منِ مدیر باشگاه و مدیران بخش‌های دیگر ورزش و نهادهای دیگر کشور به این فکر بیفتند که یک بار برای همیشه سند ساختمان باشگاه به نام باشگاه پرسپولیس بخورد. البته سند ساختمان باشگاه را من امروز به دست آوردم. در سالیان گذشته نصف مبلغ ساختمان باشگاه پرداخت شده و مابقی آن باقی مانده است. امیدواریم که با تعاملی که صورت می‌گیرد سند ساختمان همچون ورزشگاه شهید گمنام و درفشی‌فر به نام پرسپولیس بخورد. ما الان یک استادیوم مجهز به نام درفشی‌فر و شهدای گمنام داریم و امیدواریم در مراحل بعدی ورزشگاه شهید کاظمی هم به نام باشگاه پرسپولیس بخورد تا کاری ماندگار برای پرسپولیس صورت بگیرد.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس درباره روند خصوصی‌سازی باشگاه پرسپولیس و انتخاب معاونت اقتصادی باشگاه گفت: مراحل آخر خصوصی‌سازی را طی می‌کنیم و فکر می‌کنم تا قبل از سال جدید قسمتی از سهام باشگاه وارد بورس شود و باشگاه که متعلق به مردم است سهامش هم به مردم برسد. درباره معاونت اقتصادی باید بگویم که فعلاً نفر خاصی در این حوزه حضور ندارد. در بخش حقوقی هم آقای وکیل مشاور حقوقی باشگاه است.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوار هستند که درباره مطالبات بین‌المللی مشکلات گذشته باشگاه پیش نیاید، خاطرنشان کرد: باید بگویم که ما در فیفا پولی نداریم و تمام مبلغ‌های ما صرف پرونده‌های بین‌المللی پرسپولیس شده است، ولی با توجه به پاداش‌ دو میلیون دلاری نایب قهرمانی آسیا و مطالباتی که از قبل داریم، AFC باید ابتدا هزینه‌های ما را کسر کند، هزینه‌هایی مانند جرائم انضباطی، اسکان، برگزاری مسابقات باید از حساب‌مان کسر شود. حدود دو هفته قبل درخواستی را به کنفدراسیون ارسال کرده‌ایم تا هزینه‌های ما و پول باقیمانده را حساب کنند. همچنین پیگیر دریافت مبالغ باقیمانده هستیم، اما شرایط اقتصادی و تحریمی بسیار سخت‌تر از سال 2018 شده است. در آن سال می‌توانستیم مبالغ را انتقال بدهیم، اما الان نه. به محض اعلام پاداش باقیمانده به صورت شفاف این موضوع و البته نحوه هزینه کرد را هم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

شکوری درباره این موضوع که پس از جدایی بشار رسن، اختلافی بین کادر فنی و هیئت مدیره پیش آمد، تصریح کرد: درباره بشار باید بگویم که قرارداد او در اردیبهشت تمام شد که باشگاه آن را تمدید کرد. همانگونه که حمید مطهری گفت تیم ما با یک نفر سنجیده نمی‌شود و روی شرایط تیمی تأکید داریم. به هر حال این اتفاق درست یا غلط افتاد و بشار از پرسپولیس جدا شد، ولی ما باید با داشته‌های‌مان که قوی هستند و با همان‌ها در فینال لیگ قهرمانان آسیا حاضر شدیم، ادامه بدهیم. باید تمرکز خود را روی همین بازیکنان بگذاریم. تا نیم‌فصل نمی‌توانیم بازیکن جدیدی جذب کنیم، چون بازیکن آزاد ایرانی وجود ندارد و باید تا نیم‌فصل با همین بازیکنان که بسیار خوب و توانمند هستند کارمان را پیش ببریم. در حال حاضر با سه بازی کمتر جزو مدعیان هستیم و قطعاً امسال هم مدعی قهرمانی خواهیم بود. قطعاً ادامه این بحث به تیم ما کمک نمی‌کند. مدیریت کادر فنی  و بازیکنان با تمام توان به دنبال نتیجه‌گیری هستند و در کنار هم با قدرت به کارمان ادامه می‌دهیم و با تمام توان از کادر فنی حمایت خواهیم کرد.  ادامه دادن به بحث جدایی بشار هیچ کمکی به ما نمی‌کند.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس در مورد این موضوع که  شنیده می‌شود نامه جدایی بشار به امضای جعفر سمیعی رسیده است، تصریح کرد: این اتفاق قبل از مستقر شدن تیم مدیریتی جدید در باشگاه رقم خورده است. نمی‌دانم سمیعی از محتوای نامه باخبر بوده است یا نه، ولی با توجه به سِمَت وی در وزارت ورزش  و جوانان اطلاع یافتن از این موضوع پیچیده نیست. در حال حاضر کاری نمی‌توانیم انجام دهیم. شاید اگر به عقب بازگردیم بتوان کار دیگری انجام داد. بازهم می‌گویم باید با همین داشته‌ها کار را ادامه دهیم.

وی درباره این موضوع که شنیده می‌شود مدیریت سابق و فعلی برای پرداخت طلب بازیکنان و برانکو مبلغی را قرض کرده‌اند، خاطرنشان کرد: کلیه فضای تبلیغاتی باشگاه پرسپولیس با یک مبلغ مشخص در اختیار کارگزار قرار دارد و این مبلغ قبل از دوران مدیریت جدید پرداخت شده است. مبلغی را برای پرداخت طلب برانکو قرض گرفته‌اند، ولی من نام مبلغی که مدیریت فعلی برای پرداخت طلب بازیکنان تأمین کرده را قرض نمی‌گذارم و می‌خواهیم این مبلغ را برای تیم درآمدزایی کنیم.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس افزود: قبل از اعزام تیم به قطر بخشی از قرارداد بازیکنان پرداخت شد یا به شکل قرض یا از درآمدهای باشگاه یا هرچیز دیگری. امیدواریم اتفاق‌ها و مسائل مربوط به باشگاه از فضای تبلیغاتی مثل روبیکا رصد شود تا بتوانیم از این طریق برای باشگاه درآمدزایی کنیم. از دوستان هم درخواست کردیم در این نشست لایو نروند تا بتوانیم از راه‌های پیش‌بینی شده، درآمدزایی کنیم. اگر کاری که در فضاهای دیگر انجام می‌دهیم در فضای هواداری خودمان انجام بدهیم باشگاه ما بی‌نیاز خواهد شد.

شکوری در مورد بازگشت برخی بازیکنان سابق تیم مثل ترابی، علیپور و ... تصریح کرد: ما در هفته ششم لیگ هستیم و اگر در حال حاضر بازیکنی را جذب کنیم با توجه به اینکه در تیم دیگری بازی کرده است نمی‌توانیم تا نیم‌فصل از آن بازیکن استفاده کنیم. من سابقه بازی داشته‌ام و شخصاً با برخی نفراتی که از تیم جدا شده‌اند در ارتباط هستم. قطعاً کادر فنی هم با این بازیکنان در ارتباط است، ولی اینکه شب قبل بازی تیم ما کادر فنی و مدیریتی را تحت فشار فضای مجازی بگذارند و بگویند بازیکنی از تیمش در آستانه جدا شدن است و باشگاه، مدیریت و کادر فنی بلافاصله باید برای جذب وی اقدام کند، حرفه‌ای نیست.

وی ادامه داد: برخی از  بازیکنانی که در لیگ قطر حضور دارند مبلغ رضایت‌نامه‌شان خیلی زیاد است. یکی از بازیکنانی هم که این روزها بحثش خیلی داغ شد شب گذشته با من صحبت کرد و جدایی‌اش را تکذیب کرد. هواداران هم مثل ما و کادر فنی نگران هستند، ولی باید روال عادی طی شود تا بتوانیم بازیکنی را جذب کنیم. عقد قرارداد با برخی بازیکنان سبب می‌شود ماجرای مهدی طارمی و ضربه خوردن از آن تکرار شود. برخی نفرات هم رضایت‌نامه‌شان برای باشگاهی خارجی صادر شده است و اگر با وی قرارداد ببندیم فیفا رصد خواهد کرد. طبق درخواست کادر فنی وظیفه داریم با تمام توان برای جذب بازیکن عمل کنیم و این کار را هم انجام خواهیم داد. اگر بازیکنی می‌خواهد به تیم ما بیاید باید شرایط را هم درک کند. پرسپولیس با تیم لیگ دویی کشورهای عربی یا تیم‌های رتبه پایین‌تر جدول لیگ خودمان تفاوت دارد. هوادار هم عاشق این تیم است و باید بازیکنان شرایط بازی در پرسپولیس را درک کنند.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس درباره پاداش احتمالی پیروزی مقابل سپاهان و استقلال خاطرنشان کرد: باشگاه حساسیت‌های این دو بازی را می‌داند. امیدوارم با تدابیر کادر فنی و مدیریتی تیم را در بهترین شرایط عازم مسابقات کنیم. بازی با سپاهان و استقلال مهم و تأثیرگذار است و سعی داریم بهترین شرایط را برای تیم‌مان در این دو بازی فراهم کنیم.

وی درباره این موضوع که چه برنامه‌ای برای حل مشکلات مالی تیم‌های پایه دارند، تصریح کرد: الان وضعیت تیم‌های پایه خوب است و یک زمین تمرین خوب دارند و از نظر البسه هیچ مشکلی ندارند. لباس‌ آنها تأمین شده است و ظرف امروز یا فردا تحویل‌شان می‌شود. در بحث مالی همانطور که چندین بار صحبت کرده‌ایم، نه تنها پرسپولیس بلکه همه رشته‌ها و تیم‌های دیگر درگیر یکسری مسائل اقتصادی هستند که سعی می‌کنیم با کمکی که از دوستان خواهیم گرفت مسائل تیم‌های پایه را هم حل کنیم. به دنبال این هستیم که تیم‌های پایه محلی برای تولید بازیکن شود  تا نیازهای خودمان را برطرف کنیم. دنبال ساختن یک زمین تمرین خوب هم هستیم.

شکوری در مورد حضور چهره‌های فوتبالی در انتخابات فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: خیلی خوشحالم که انتخابات فدراسیون برگزار خواهد شد تا ما از این وضعیت خارج شویم. سال گذشته که من در فدراسیون بودم، قرار بود انتخابات فدراسیون برگزار شود که بنا به دلایلی به سال بعد موکول شد و اصلاح اساسنامه صورت گرفت که فکر می‌کنم اتفاق خوبی رقم خورده است. من عضو کمیته‌ای در AFC هستم و در آنجا اساسنامه کشورهای عضو مورد بررسی قرار می‌گیرد و سعی کردم مشاوره‌های فوتبالی خودم را ارائه کنم. ما زمانی شاهد بودیم که در کل خانواده فوتبال ایران، کلاً دو نفر حق رأی داشتند، ولی الان این مسئله به 12 نفر افزایش پیدا کرده است و بحث حضور بانوان هم در این رأی‌ها وجود دارد که شش نفر حق رأی دارند و در کل فضا برای فوتبالی‌ها بازتر شده است و می‌توانند راحت‌تر وارد عرصه مدیریت فوتبال شوند. ثبت‌نام انتخابات فدراسیون فوتبال آغاز شده است و بزرگان فوتبال ما نیز به این انتخابات آمده‌اند و امیدوارم شاهد روزهای بهتری برای فوتبال ایران باشیم.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس راجع به پرداخت 43 میلیارد و 500 میلیون از طرف کارگزار خاطرنشان کرد: قرارداد کارگزار ما تا اردیبهشت است و ارقام ذکر شده دقیق نیست. ما سعی می‌کنیم فضاهای درآمدزایی جدید را به همراه کارگزار عملیاتی کنیم. فضایی که پشت‌ سر ما وجود دارد، یک درآمدزایی جدید است و یک بستری را فراهیم کردیم تا بتوانیم راه‌های جدیدی را برای درآمدزایی ایجاد کنیم. باشگاه پرسپولیس یک باشگاه هوادارمحور است و با هوادار معنا پیدا می‌کند. اگر هوادار پای کار نباشد، کارهای پرسپولیس جلو نمی‌رود. باشگاه از دولت یک هزار تومانی هم دریافت نمی‌کند و اگر بدانیم باشگاه‌های دیگر از طریق چه منبعی هزینه می‌کنند، خوشحال می‌شویم.  من از نمایندگان مجلس و مسئولان خواهش می‌کنم بررسی کنند، چرا پرسپولیس به‌عنوان پرهوادارترین تیم آسیا، نمی‌تواند از بودجه دولتی بهره‌مند شود، ولی تیم‌های دیگری که من نمی‌خواهم اسم ببرم، از این مسئله به صورت مستقیم و غیرمستقیم بهره می‌برند؟ تیم ما از طریق اسپانسر و هوادار خودش را آماده می‌کند و جا دارد از هوادارانی که کمک می‌کنند، تشکر ‌کنم. امیدوارم به مشکلی برنخوریم و با مدیریت کلان باشگاه مسائل برطرف شود.

  • شکوری درباره این موضوع که احتمال دارد بازی‌های این هفته لیگ برتر به دلیل آلودگی هوا لغو شود، تصریح کرد: اگر بخواهیم درباره لیگ برتر صحبت کنیم، متأسفانه یکسری مسائل را مطرح می‌کنند که نمی‌دانیم چه بگوییم. ما هر تصمیمی سازمان لیگ بگیرد، مطیع ستیم. من نمی‌دانم تیمی که قرار است 29 آذر فینال آسیا را برگزار کند، چگونه می‌تواند 28 آذر با سپاهان بازی کند. تنها درخواست باشگاه ما از نساجی این بود که به جای قائمشهر در تهران بازی کنیم. من هنوز نمی‌دانم چگونه بازی ما با ذوب‌آهن لغو شد. با توجه به اینکه جاودانی گفت که نامه‌ای به دست ما نرسیده است، ولی آقای جاودانی حالا که نامه به دست‌تان رسیده است. حالا چه شد؟ این را حداقل به ما اطلاع دهید که بازی ما با ذوب‌آهن چرا لغو شد. بازی نکردن با این تیم به ضرر ما شد، چون شما می‌دانید وقتی تیمی 20 روز بازی نکند و به فینال آسیا برسد، قطعاً آمادگی لازم را نخواهد داشت. ما در 15 دقیقه اول برابر اولسان آن صلابت لازم را نداشتیم و آنهم به خاطر 20 روز بازی نکردن بود. ما به صورت محرمانه دلیل آن را خواستیم و حتی مطیع دستور سازمان لیگ هم بودیم. ما نگفتیم بازی باید 3 بر صفر شود. آقای حدادی‌فر عزیز، ما گفتیم اگر تخلفی صورت گرفته است، انتظار این را داریم که بازی 3 بر صفر شود. ما خیلی محترمانه سؤال پرسیدیم و فکر می‌کنم سؤال پیچیده‌ای نبوده است. بحثی که بوده، این است که اگر تخلفی صورت گرفته بازی باید 3 بر صفر شود، حالا هم منتظر جواب آن هستیم.

وی درباره این موضوع که در دوران مدیریت سمیعی مدیرعامل باشگاه چه مقدار پول قرض گرفته است، عنوان کرد: یک مبلغی به صورت قرض یا اسپانسری دریافت شده است. ما در تلاش هستیم این مبلغ را پرداخت کنیم. اینکه شخصی بتواند در کمتر از دو هفته این مبلغ را وارد باشگاه کند، کار بزرگی است. ما واقعاً شبانه روز تلاش می‌کنیم. باشگاه پرسپولیس در سه چهار سال گذشته پرچمدار فوتبال ایران در آسیا بوده است و نیاز به این دارد که دریافتی خوبی داشته باشد تا در سه جبهه بجنگد. هزینه رفت و آمد ما به کشورهای مختلف خیلی زیاد است. خواهشم این است که به این تیم که تیم خاص می‌گویند و واقعاً با توجه به چهار دوره قهرمانی در ایران و دو دوره برای حضور در فینال آسیا، برازنده ماست، نگاه درستی شود. به نظرم واژه خوبی انتخاب شده است و ما واقعاً تیمی خاص هستیم. ما با تمام تحریم‌ها و کمبودها بهترین عملکرد را داشتیم و امیدوارم در آینده بهتر هم شویم.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس درباره مشکلات خط حمله پرسپولیس گفت: این بحث کاملاً فنی است و اگر هم صحبت می‌کنم قطعاً به‌عنوان یک هوادار است، چراکه مدیریت سعی می‌کند هیچ‌وقت نظر فنی ندهد. خط حمله ما در نیمه نهایی آسیا و در فینال آسیا گل زده است در صورتی که  عیسی آل‌کثیر محروم بوده است. به حضور این بازیکنان افتخار می‌کنیم و از آنها حمایت می‌کنیم، چرا که بازیکنان ما توانمند هستند. مهدی عبدی می‌آید و در فینال آسیا گل می‌زند و در جدال با مهاجمان میلیون دلاری عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد، این قطعاً نشان می‌دهد که او بازیکن توانمندی است. سایر بازیکنان‌ ما هم آنقدر بزرگ هستند که به عبدی کمک می‌کنند. عبدی با مبلغی ناچیز در پرسپولیس حضور دارد و در مقابل سایر رقبا می‌آید و اینگونه خوب کار می‌کند. پس باید از داشته‌های‌مان استفاده کنیم. ان‌شاءالله تا نیم‌فصل درخواست‌های کادر فنی را بررسی می‌کنیم و با تمام توان‌مان دنبالش می‌رویم تا بتوانیم خریدهای خوبی داشته باشیم.

شکوری در واکنش به کری‌خوانی باشگاه‌ها برای پرسپولیس تصریح کرد: در این خصوص در تلویزیون صحبتی را انجام دادم که فکر می‌کنم کری نبود، چرا که 10 تیم دارند برای کسب سهمیه می‌جنگند و این کری نیست که آنها از کسب سهمیه و حضور در پلی‌آف آسیا خوشحال می‌شوند. این واقعیت است. اینکه 16 تیم با هم می‌جنگند و یک سهمیه کسب می‌کنند بسیار برای آنها خوشحال کننده است. این موضوع کری نیست که تیمی هستیم که راحت کسب سهمیه می‌کند و با قدرت در فینال آسیا حضور پیدا می‌کند و هواداران‌ از نایب قهرمانی‌اش در آسیا ناراحت می‌شوند.

وی گفت: خواهش می‌کنم از دوستانی که از الفاظ ناشایست و غیراخلاقی استفاده می‌کنند، کمی رعایت کنند. برخی از بازیکنان قدیمی ما بودند که در سطح بالایی بازی می‌کردند، اما امروز جایگاهی ندارند و باشگاه‌شان هم اجازه نمی‌دهد حتی در تیم نونهالان‌شان فعالیت کنند. از آنها خواهش می‌کنم اگر هم از اسب افتادید، اما از اصل نیفتید، مراعات کنید و اخلاق را رعایت کنید. اگر هم کری می‌خوانید لطفاً در چارچوب اخلاق این‌ کار را انجام دهید تا با ما به مشکلی بر نخورید.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس  درباره  بدهی این باشگاه به آژانس هواپیمایی و حکم علیه پرسپولیس تصریح کرد: در این خصوص باید بگویم همه باشگاه‌ها بدهی دارند، ولی باتوجه به سیستمی که در بحث مجوز حرفه‌ای وجود دارد سعی می‌کنیم بدهی‌ها را به مرور زمان و به ترتیب اولویت پرداخت کنیم. از همه کسانی که به باشگاه کمک می‌کنند و شاید کمترین خواسته را از ما دارند، تشکر می‌کنم. ان‌شاءالله در اولین فرصت و در صورت جذب منابع مالی نظر آنها را هم جلب می‌کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار