PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۶۱۸۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
این هفته با حسن بیت سعید، مهاجم سوسنگردی صنعت نفت آبادان
حتما نباید یک فوروارد هت تریک کند تا نامش بر سر زبان ها بیفتد.گاهی مهاجمان با حرکتی جوانمردانه به مرز محبوبیت می رسند و از جامعه ورزش مدال اخلاق گرفت.حسن بیت سعید، مهاجم سوسنگردی تیم صنعت نفت آبادان در بازی اخیر مقابل تیم نفت مسجد سلیمان به جای گشودن دروازه حریف توپ را بیرون زد.علتش هم این بود که دروازه بان نفت مسجد سلیمان مصدوم شده بود و نمی توانست انجام وظیفه کند.حرکت بیت سعید فوروارد صنعت نفت به اندازه چندین گل ارزش داشت و به ما یادآوری کرد که همه چیز در فوتبال نتیجه گیری نیست بلکه انسانیت و جوانمردی هم جزلاینفک فوتبال است و گاهی به فوتبال ،رنگ و جلا می دهد.آشکار شدن زیبایی های فوتبال بدون حرکات پسندیده بازیکنان امکان پذیر نیست.بیت سعید به بهانه اقدام ارزشمندش در دربی خوزستان، زیر ذره بین این هفته «نگاه چند بعدی» رفت.در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی بیت سعید ،بازیکن صنعت نفت آبادان طی ماه های گذشته می کنیم.
هیچ چیزی از سلامتی بازیکنان مهم تر نیست

بی انصافی نکنند

انتقاد همیشه از عملکرد تیم ها و اندیشه مربیان وجود دارد.گاهی سازنده است و مانع از خرابی ها می شود و گاهی مخرب است و ناراحت کننده تلقی می شود.انتقاد از عملکرد صنعت نفت آبادان در اوائل لیگ امسال حساسیت زا بود و سبب ناراحتی سرمربی صنعت نفت آبادان شد.حسن بیت سعید فوروارد سوسنگردی صنعت نفت دراین خصوص می گوید:کارشناسان تلویزیونی برنامه های فوتبالی قابل احترام هستند .همه می‌دانند کارشناسی پای تلویزیون راحت است . با تمام احترام به منتقدین تیم ما، اگر همان کارشناس یک هفته بیاید جای سرمربی تیم ما کار کند زیر این همه فشار و استرس دوام نخواهد آورد. انتقادات از عملکرد صنعت نفت بی انصافی است و صنعت نفت خیلی خوب کار کرده است. البته این انتقادات ما را قوی تر می‌کند .

راز بالانشینی در لیگ

بالانشینی صنعت نفت آبادان در جدول رده بندی لیگ برتر از اتفاقات قابل توجه لیگ امسال است.تصور بالانشینی صنعت نفت برای اهالی فوتبال دور از انتظار بود ولی تیم سیروس پورموسوی با انجام بازی های بهتر توانست امتیازات را جمع آوری کند و در بین تیم های بالای جدول قرار گیرد.بیت سعید دراین خصوص می گوید: کمتر کسی فکرش را می‌کرد که صنعت نفت در هفته دهم لیگ ،بالای جدول باشد .فصل گذشته، بازیکنان زیادی از صنعت نفت جدا شدند طبیعی است که مدتی زمان می‌برد به هماهنگی لازم برسیم. اتحاد و همدلی باعث شد خیلی زود تیم خوبی شویم و با وجود اینکه بدنسازی مان قبل از آغاز لیگ بیستم با تاخیر انجام شد ولی در بیشتر بازی ها ،مالکیت توپ را دراختیار داشتیم.

فوتبال تنها دلخوشی مردم

صنعت نفت آبادان مثل بیشتر تیم های حاضر در لیگ برتر با مسائل مالی مواجه است.تیم پورموسوی با این وجود در نتیجه گیری، عملکرد خوبی داشته است. حسن در این باره توضیح داد و گفت:فوتبال یک طرفش رفاقت و همدلی است و یک طرف دیگرش هم مسائل مالی است. بحث مالی مهم است و باید پول به تیم تزریق شود. چند سال است که بیشتر تیم های خوزستانی مورد کم لطفی قرار گرفته اند و مسئولان باید بدانند که امسال تیم های خوبی در استان داریم. فولاد خوزستان، نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت آبادان تیم‌های خوب استان هستند و مسئولان باید بیشتر به آنها توجه کنند چرا که فوتبال در این شرایط ،تنها دلخوشی مردم است.

حرکت ارزشمند حسن

حرکت ارزشمند و جوانمردانه بیت سعید در هفته دهم لیگ برتر برابر تیم نفت مسجد سلیمان ستودنی بود. وی در مورد دروازه بان تیم نفت مسجد سلیمان که در دقایق پایانی مصدوم شده بود و موقعیت گلزنی ای که داشت را به خاطر مصدومیت او بیرون زد ،می گوید: وقتی دیدم گلر حریف مصدوم شده کار اخلاقی نبود که از موقعیت به دست آمده استفاده کنم. در فوتبال نتیجه مهم است ولی چیزی مهم تر از سلامتی بازیکنان نیست. ما در کنار رقابت باید بدانیم که رفیق و برادر هم هستیم و باید به هم در این شرایط کمک کنیم و کاری که کردم کار خاصی نبود و هر بازیکن دیگری در این شرایط باید همین کار را انجام می‌داد.

هدفمان، شادی دل هواداران است

در حال حاضر با بالانشینی صنعت نفت در لیگ ،این سئوال مطرح شده که آیا تیم محبوب آبادانی ها به بالانشینی خود در لیگ ادامه می دهد؟ مهاجم صنعت نفت در این مورد می گوید: الان به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و قهرمانی لیگ برتر و صدرنشینی فکر نمی‌کنیم. بازی به بازی پیش می‌رویم . هدف مان در هر بازی این است که دل هواداران را شاد کنیم.

لطف خدا

حسن بیت سعید در دورانی که بازیکن تیم فولاد خوزستان بود مبتلا به ویروس کرونا شد .وی به قرنطینه رفت و به لطف خداوند منان ،بهبود یافت.وی دراین باره می گوید:در آن برهه ،به قرنطینه رفتم. واقعا این بیماری خطرناک است و روزهای بدی را تجربه کردم ولی لطف خدا شامل حالم شد و بهبودی پیدا کردم.توصیه ای که به مردم دارم این است که مراقب خودتان باشید و ماسک بزنید. توصیه های پزشکان را جدی بگیرید.

مدافع پرسپولیس جو می داد

بیت سعید در بازی فصل گذشته برابر تیم پرسپولیس با محمد حسین کنعانی زادگان درگیری لفظی پیدا کرد.بیت سعید جزو فوتبالیست های کم حاشیه است.وی در این خصوص می گوید: کنعانی‌زادگان در آن صحنه به سمت هواداران رفت و جو داد و حرکت بدی کرد. کنعانی زادگان بچه سربندر است و برای یک بازیکن ملی‌پوش زشت است که بین هواداران خودش این کارها را انجام دهد.

علت عدم موفقیت بیت سعید در استقلال تهران

حسن بیت سعید سابقه حضور در استقلال تهران را دارد. او در استقلال موفق نبود و از تیم پایتخت نشین جدا شد.وی درباره علت عدم موفقیتش در استقلال می گوید:زمانی به استقلال رفتم که حال تیم خوب نبود و مشکلاتی در تیم و باشگاه وجود داشت. وقتی تیم نتیجه نمی گیرد حاشیه‌ها بیشتر می‌شود. در آن مقطع ،هیچ بازیکنی عملکرد خوبی نداشت. البته افتخار می‌کنم که پیراهن تیم بزرگی مثل استقلال را بر تن کردم.

دلیل جدایی بیت سعید از فولاد

حسن بیت سعید در فولاد خوزستان از نظر فنی دوران خوبی داشت. حتی در روزهای ناکامی فولاد در لیگ هجدهم هم عملکرد خوبی از خود به جا گذاشت و بهترین پاسور این تیم و همچنین زوج موفق لوسیانو پریرا در خط حمله بود.هیچ کس باور نمی کرد که بیت سعید از فولاد جدا شود.باشگاه فولاد خوزستان،پس از کسب نتایج ضعیف در اقدامی تنبیهی بازیکنان را جریمه کرد. بیت سعید هم از این اتفاق دلخور شد و با انتشار پستی اینستاگرامی از طرفداران فولاد خوزستان خداحافظی کرد.

روزهای قرنطینه

بیت سعید در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفت در قرنطینه زبان انگلیسی خود را تقویت کند.نمی خواست وقتش در قرنطینه به بطالت بگذرد.وی در خصوص دوران قرنطینه می گوید:بیشتر وقتم را برای دیدن فیلم و انجام تمرینات اختصاصی‌‌ صرف کردم. قرنطینه این فرصت را به من داد تا بتوانم با کمک یکی از دوستانم که استاد زبان است زبان انگلیسی‌ام را تقویت کنم.

*کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فیصل مینایی از آبادان
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
0
0
از نسل جدید بازیکنان خوزستانی بیشتر بنویسید شهرستانی ها خیلی مظلوم اند و حق شان در ورزش داده نمی شود.بیت سعید برای بزرگ شدن زجرکشیده و فوتبالیست قابل احترامی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار