PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۱۹۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
کیهان ورزشی-

28 سال پیش در روز 3 بهمن 1371، تیم فوتبال پاس تهران توانست قهرمانی در جام باشگاه های آسیا را به دست بیاورد و تاکنون آخرین تیم ایرانی باشد که به این افتخار می رسد. پاس بعد از عبور از سد تیم العربی قطر در مرحله انتخابی، در مرحله گروهی با تیمهای وهالب پاکستان و الوصل امارات همگروه شد و با یک تساوی و یک شکست برابر این تیمها، راهی مرحله نیمه نهایی شد. اوج کار پاسی ها در مرحله نیمه نهایی بود و آنها موفق شدند تا تیم قدرتمند یومیوری ژاپن را با نتیجه 2 بر 1 شکست داده و راهی فینال مسابقات شوند. در بازی نهایی، پاس با نتیجه 1 بر صفر، تیم الشباب عربستان را شکست داد و قهرمان شد. گل پاس در فینال را محسن گروسی به ثمر رساند. بازیها در کشور بحرین برگزار شد و سرمربی پاسی ها، فیروز کریمی بود. از بازیکنان تیم پاس هم می توان به محسن گروسی، علیرضا حکیم زاه، اکبر یوسفی، اصغر مدیرروستا، محمود شافعی، مهدی تارتار، احمدرضا سهرابی و..‌اشاره کرد. پاس قهرمان شد، الشباب نایب قهرمان و الوصل هم با برتری مقابل یومیوری، سوم شد.
متاسفانه در سال 1385، با انتقال امتیاز باشگاه پاس به شهر دیگری، زمینه نابودی این باشگاه بازیکن ساز و ریشه دار مهیا شد.
*سعید حاجی بابایی
برچسب ها: پاس
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هاشم پور
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
0
1
کیهان ورزشی بزرگترین مرجع ورزشی در کشور است.اگر آمار شما اشتباه باشد بقیه هم دچار اشتباه می شوند،چند هفته قبل نوشتید دربی آخر دربی ۹۳ بود و هفته بعدش نوشتید دربی ۹۴ درسته خداوکیلی گیج شدیم امروز هم مجله رو خریدیم دیدیم آمار بازی استقلال و سایپا را اشتباه نوشتید.
تیم‌های استقلال و سایپا تاکنون ۵۹ بار به مصاف هم رفتند که 23 بار آبی‌پوشان به پیروزی رسیدند و ۱۸ بار هم نارنجی پوشان موفق به کسب برد شدند. ۱۸ دیدار این دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار