PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
بازگشت فوق العاده «لوکا یوویچ» به بوندسلیگا

کابوس تماشاگران رئال مادرید ستاره فرانکفورت شد

علاقه مندان به فوتبال بخصوص طرفداران رئال مادرید پیش بینی می کردند که لوکا یوویچ مهاجم صربستانی ،پس از فرا رسیدن سال نو میلادی از قوهای سفید مادرید جدا شود.یوویچ در رئال مادرید هرگز همان مهاجم خطرناک و زهردار بوندسلیگا نبود و وقتی در رئال مادرید موفق نشد درهای خروجی مادرید به رویش باز شد و او به صورت قرضی به بوندسلیگا بازگشت.

انتقالی که کاملا برای اهالی فوتبال قابل پیش بینی بود.لوکا یوویچ به اینتراخت فرانکفورت برگشت. باشگاه آلمانی در شبکه های اجتماعی این موضوع را تایید کرد و سپس رئال مادرید یک بیانیه رسمی داد. مهاجم صربستانی برای شش ماه به صورت قرضی با پیراهن فرانکفورت بازی خواهد کرد. سپس در تابستان آینده برای پیش فصل به رئال مادرید ملحق می شود.

نخستین ماه های حضور یوویچ در سانتیاگو برنابئو تحت تاثیر آسیب دیدگی های متعدد قرار گرفت. او 17 بازی را به دلیل مصدومیت از دست داد. همچنین وارد حاشیه شد. مهاجم صربستانی در جریان قرنطینه به کشورش سفر کرد و یک بار دیگر پروتکل های بهداشتی را زیر پا گذاشت که داستانی عجیب برای یوویچ صربستانی رقم زد و مشکلات و حاشیه هایش را در رئال مادرید دوچندان کرد.

بازگشت یوویچ به فرانکفورت فرصت تازه ای بود و او در بدو ورود به فرانکفورت موفق به گلزنی شد.شروعی امیدوارکننده در فرانکفورت که برای علاقه مندان این مهاجم صرب جالب بود.لوکا یوویچ توانست در 20 دقیقه دو گل به ثمر برساند تا با آمار گلزنی‌اش در رئال برابری کند.او در یک فصل و نیمی که برای رئال مادرید به میدان رفت تنها 2 گل برای این تیم به ثمر رساند.این مهاجم صربستانی 32بار پیراهن رئال مادرید را برتن کرد. عملکرد ضعیف او باعث شد تا در بیشتر بازی‌ها نیمکت نشین شود و در نهایت به صورت قرضی به فرانکفورت پیوست.

یوویچ در اولین گام پس از بازگشت به بوندسلیگا در دیدار برابر شالکه در دقیقه 62 به میدان رفت. او در 20 دقیقه دو گل برای فرانکفورت به ثمر رساند تا تیمش با نتیجه سه بر یک پیروز بازی شود.جالب اینکه یوویچ در 20 دقیقه‌ای که با پیراهن فرانکفورت به میدان رفت توانست آمار گلزنی خود در رئال مادرید را تکرار کند.یعنی یوویچ ،گلزنی را فراموش نکرده است.هم چنین کارشناسان اعلام کردند که لوکا با بازگشت به فرانکفورت همان مهاجم گذشته شد.

باشگاه اینتراخت فرانکفورت،بلافاصله به دلیل عملکرد درخشان لوکا یوویچ به سرمربی رئال مادرید کنایه زد.

«آس» نوشت که لوکا یوویچ در بازگشت خود به فرانکفورت در دقیقه 62 دیدار برابر شالکه به میدان رفت. مهاجم صربستانی یک شروع فوق العاده داشت و با دو گلی که به ثمر رساند سه امتیاز را برای تیمش به ارمغان آورد. عملکرد این بازیکن با واکنش های زیادی در شبکه های اجتماعی روبرو شد که برجسته ترینشان متعلق به اینتراخت بود. باشگاه آلمانی در توئیتر اسپانیایی اش به زین الدین زیدان کنایه زد و نوشت: تنها کافی است او (یوویچ) را در ترکیب قرار دهید... چه بازگشت بزرگی به خانه، لوکا!

این توئیت به سرعت پر از کامنت و بازنشر شد. خیلی از افراد معتقد بودند که به مهاجم صربستانی در رئال مادرید فرصت کافی داده نشد تا سطح خود را نشان دهد. البته کاربرانی هم بودند که با این نظر مخالف بودند و اعلام کردند یوویچ شایسته فرصت بیشتری نبود.

باشگاه فرانفکورت همچنین توئیت های روزنامه نگاران و رسانه ها را که به بازی درخشان یوویچ اشاره کرده بودند بازنشر کرد.

زیدان:جوانی نقش مهمی در ناکامی لوکا داشت

لوکا یوویچ با درخواست مستقیم زیدان به رئال مادرید پیوست اما در تیم زیدان نتوانست همان مهاجم گلزن و زهردار باشد.او در یک سال و نیم گذشته تنها موفق به زدن دو گل شد و در فصل جاری لالیگا نتوانست حتی به حد نصاب 300 دقیقه بازی برای رئال برسد و حدود دو ماه برای رئال مادرید به میدان نرفت.

زیدان در مورد دلیل ناکامی یوویچ گفت: یوویچ یک مهاجماست و قرار بود برای ما هم چنین نقشی ایفا کند و گل بزند. لوکا وقتی به جمع ما پیوست، 21 سال بیشتر نداشت و بسیار جوان بود و هنوز هم هست. اینطور وانمود می کنیم که جوان بودن و سن پایین نقش مهمی در ناکامی اش داشت.زیزو ادامه داد:او خوش شانس هم نبود و نتوانست خودش را با فضای تیم بزرگی مثل رئال وفق دهد. مصدومیت ها هم مزید بر علت شد. بازی در رئال ساده نیست. یوویچ برای اینکه بازیکنی در سطح رئال شود، هنوز باید چیزهای خیلی زیادی یاد بگیرد. او کیفیت لازم را دارد و در این تردیدی نداشتم و ندارم اما بازیکن رئال بودن ساده نیست و باید این را یاد بگیرد.

از درخواست زیدان تا پیشنهادات میلان و ولورهمپتون

یوویچ درخواست مستقیم زین الدین زیدان از سران رئال مادرید بود ولی سرمربی فرانسوی اعتمادش را به این بازیکن از دست داد. او ،مدتها درگیر چند مصدومیت بود و یک مقطع سه هفته ای را نیز به دلیل ابتلا به کرونا از دست داد. یوویچ نتوانست برای رئال گلزنی کند. البته برخی هم معتقدند که لوکا یوویچ فرصت کافی برای حضور در میدان را هم به آن صورت پیدا نکرد.یوویچ 33 بازی برای رئال انجام داد و تنها دو گل زد. آخرین بار نوامبر سال گذشته بود که در بازی برابر والنسیا هشت دقیقه در میدان حضور داشت. این بازی با شکست 4-1 رئال خاتمه یافت.در سال 2020 یوویچ در 18 بازی از 50 بازی رئال حاضر بود و 607 دقیقه هم بازی کرد.

این شرایط باعث شد تا یوویچ همچون تابستان گذشته یک بار دیگر بهفکر ترک رئال بیفتد. تابستان او تلاش هایی برای جدایی داشت ولی موفق نشد چرا که این بورخا مایورال بود که زودتر راهی رم شد و رئال به همین دلیل با جدایی یوویچ مخالفت کرد.

طبق ادعای مارکا، زیدان مشکلی برای جدایی یوویچ پس از افت محسوس اش نداشت .ضمنا یوویچ تا پایان ماه ژانویه به دنبال تیمی جدید برای خود می گشت. او همچنین از ولورهمپتون انگلیس و میلان هم پیشنهاداتی داشت ولی درآخر سر از فرانکفورت تیم سابق خود درآورد.

کابوس تماشاگران رئال

لوکا یوویچ مهاجم رئال مادرید پس از عملکرد ضعیف و مصدومیت های پیاپی تبدیل به یک کابوس برای این تیم و هوادارانش شد. مهاجم 60 میلیون یورویی صربستانی که نتوانست پاسخ توقعات را بدهد.هواداران رئال از دست او شاکی بودند و معتقد هستند که یوویچ به کار تیم زیدان نمی آید. در دورانی کابوس تماشاگران رئال شد که

در اردوی تیم ملی صربستان به ویروس کرونا مبتلا شد و در بازگشت به تمرینات رئال هم بنا به تشخیص پزشکان رئال اجازه تمرین پیدا نکرد. مصدومیت عضلانی داشت و از تمرینات کنار گذاشته شد.

درخشش در تیم ملی

تیم ملی صربستان توانست در لیگ ملت های اروپا با 5 گل بر روسیه پیروز شود. در این بازی لوکا یوویچ مهاجم 22 ساله رئال مادرید دبل کرد. به این ترتیب او در دو بازی برای صربستان موفق به زدن سه گل شد.او پیش از این بازی و در پلی آف یورو 2021 توانسته بود دقیقه 90 دروازه اسکاتلند را باز کند.خرید 60 میلیون یورویی رئال در 32 بازی اش برای این باشگاه در همه رقابت ها تنها توانسته بود دو گل در لالیگا بزند. آخرین گل او فوریه 2020 در برتری 4-1 بر اوساسونا بود و سپساز برنامه های زیدان خارج شد و هرگز نتوانست به فرم خوبش برسد.

تصمیم سران رئال و زیدان

لوکا یوویچ با سر و صدای فراوان و قراردادی به ارزش 60 میلیون یورو،از فرانکفورت راهی رئال مادرید شد. او به قدری در بوندسلیگا خوب کار کرده بود که به نظر می رسید خیال کهکشانی ها برای سال ها از داشتن یک مهاجم گلزن راحت باشد، اما اتفاقات به بدترین شکل ممکن برای لوکا یوویچ پیش رفت و او در آستانه جدایی از رئال قرار گرفت.

ضمن این که سران باشگاه مادریدی و خود زین الدین زیدان بر این اعتقاد بودند که یوویچ بهتر است یک فصل به تیمی دیگر قرض داده شود تا با کسب تجربه بیشتر به رئال بازگردد. او نتوانست فصل گذشته از فرصت هایی که نصیبش شد استفاده کند و از طرفی از نیمکت نشینی ها نیز خسته شده بود .

نظر میاتوویچ درباره عدم موفقیت یوویچ

پردراک میاتوویچ ستاره سابق رئال در مورد یوویچ اظهارنظری جالب داشت .یوویچ در آن برهه بازیکن رئال بود.میاتوویچ به «کادنا کوپه» گفت: دوست داشتم از گل هاو استعداد یوویچ صحبت کنم ولی این ممکن نیست. به نظر می رسد او تفکر اصلی از حضور در رئال یعنی کسب موفقیت را فراموش کرده است. یوویچ باید بداند پیراهن چه باشگاهی را به تن کرده است. در رئال مادرید تمام تمرکز شما باید روی فوتبال باشد ولی نام او را فقط به خاطر مسائل حاشیه ای شنیده ایم.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار