PDF نسخه کامل مجله
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۶۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
این هفته با امید عالیشاه،بازیکن باتجربه تیم پرسپولیس
امید عالیشاه هافبک نفودی تیم پرسپولیس در هفته های اخیر دوباره همان بازیکن تاثیرگذار شد.پس از پایان اختلافاتش با کادرفنی و حاشیه های پیرامونش با تصمیم یحیی گل محمدی سرمربی سرخپوشان به ترکیب اصلی بازگشت و توانست موقعیت خودش را به عنوان یک بازیکن باتجربه تثبیت کند.امید در دیدار مقابل تیم ذوب آهن اصفهان گل زد تا نشان دهد که همان بازیکن موثر فصول گذشته است. گرچه او در یکی دو سال گذشته دوران پرفراز و نشیبی را سپری کرده اما برای بازگشت به جایگاه سابق خود تلاش زیادی می کند.درحال حاضر گل محمدی سرمربی پرسپولیس به امید فرصت بازی می دهد ولی او کماکان به بازیکن اصلی ترکیب تیمش بدل نشده است.طی روزهای گذشته هم صحبت از رفتن او به تیم تراکتور مطرح شد که حرف و حدیث هایی را هم به همراه داشت. عالیشاه امیدوار به آینده است تا با تلاش بیشتر در مسیر بازگشت به روزهای خوب گذشته قرار گیرد.در این شماره، نگاهی به اتفاقات فوتبالی امید عالیشاه در پرسپولیس می کنیم.
امیدوار به آینده

نظر امید درباره دربی
امید عالیشاه ،پس از تساوی پرسپولیس مقابل استقلال در دربی شماره 94 از بازی خوب همبازیانش صحبت کرد و اعتقاد داشت که استقلال می توانست دربی را به سود خود به پایان برساند.وی درباره دربی شماره 94 می گوید:ما می‌توانستیم این بازی را با اختلاف ببریم. استقلال خیلی بد بازی کرد. ما می‌توانستیم از موقعیت‌هایمان بهتر استفاده کنیم و برنده شویم. این قانون نانوشته فوتبال است که اگر گل نزنید، گل می‌خورید.

دوست دارند پرسپولیس به حاشیه برود

تیم پرسپولیس ،پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا در لیگ برتر روی نوار تساوی قرار گرفت و در چند بازی پیاپی بردی کسب نکرد. طوری شد که بحث تساوی های پیاپی پرسپولیس نقل زبان فوتبالی ها شد.عالیشاه هافبک نفوذی پرسپولیس درباره اینکه تیمش مدت‌ها شرایط خوبی از لحاظ نتیجه گیری نداشته، می گوید: بسیاریدوست دارند که پرسپولیس به حاشیه برود و ضربه بخورد، شما کدام تیم را دیدید که 4 سال قهرمان شده باشد و یک فصل هم با تفاضل گل نایب قهرمان شود. ما در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی گرفتیم.

گلایه از داوری بازی برابر سپاهان
عالیشاه در بازی فصل جاری لیگ برتر برابر تیم سپاهان توسط مدافعان حریف در محوطه جریمه تیم اصفهانی سرنگون شد.وی درباره صحنه مشکوک به پنالتی در بازی مقابل سپاهان می گوید: خودتان فکر می‌کنید چه بود؟ صددرصد پنالتی بود. آقای اشکان خورشیدی داور خوبی است اما در آن صحنه دید نداشت. اما قبلش روی احمد نوراللهی پنالتی شد و بعدش هم روی من خطای پنالتی کردند. کمک داور کنار دروازه را برای چه گذاشته اند؟ مگر نباید به داور کمک کند؟متاسفانه پنالتی روی من گم شد!

همه برای گل زدن تلاش می کنند

فورواردهای تیم پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر ،عملکرد ضعیفی داشته اند. بطوریکه در بازی های اخیر سرخپوشان می بینیم که احمد نوراللهی هافبک پرسپولیس به فاز حمله می رود و به خط حمله کمک می کند.البته حساب مهدی عبدی مهاجم جوان پرسپولیس جدا است او در دربی 94 برای سرخپوشان گلزنی کرد.عالیشاه درخصوص ناکامی مهاجمان پرسپولیس عنوان کرد: بحث گل زدن یا گل نزدن مهاجمان نیست. تیم تمام تلاش خود را برای کسب پیروزی انجام می دهد. مهم نیست مهاجم گل بزند یا هافبک ها دروازه حریفان را باز کنند. همه دست به دست هم می‌دهند تا مثمرثمر باشند . نمی‌خواهیم تیم را تحت فشار بگذاریم. مطمئن باشید تمام تلاشمان را خواهیم کرد و می‌بینید که چه ساده حقمان را می‌خورند. امیدوارم VAR هرچه سریع تر به ایران بیاید و در ورزشگاه ها نصب شود و حق تیم ها از بین نرود. ماشاءا... فدراسیون هزینه میلیاردی می‌کند و امیدواریم ،این کار را هم انجام دهد.

745 روز انتظار
امید عالیشاه ،پس از هفته ها نیمکت نشینی برابر ذوب آهن اصفهان موفق به گلزنی شد. وی چندی قبل از این مسابقه از کادرفنی پرسپولیس انتقاد کرد و از این رو با تصمیم کادرفنی برای مدتی کنارگذاشته شد.حتی صحبت از جدایی امید هم به میان آمد.یحیی گل محمدی ،پس از مدتی دوباره به عالیشاه فرصت داد و او در بازی برابر ذوب آهن توانست گل تیمش را به ثمر برساند.هافبک پرسپولیس با جاگیری مناسب در محوطه جریمه ذوب آهن موفق شد گل تیمش را روی اشتباه مدافعان حریف به نام خود ثبت کند.لازم به یادآوری است که آخرین گل عالیشاه در ترکیب پرسپولیس مربوط به 745 روز پیش از این مسابقه برابر ذوب آهن در لیگ بیستم و در تقابل با پارس جنوبی در لیگ هجدهم بود و او بعد از دو سال بار دیگر موفق به شادی گل در ترکیب این تیم شد.

هدفم کمک به تیم بودامید عالیشاه ،چندی پیش به نیمکت نشینی خود در تیم پرسپولیس اعتراض کرد.وقتی اعتراض امید در رسانه ها مطرح شد ،یحیی گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس تصمیم به تنبیه عالیشاه گرفت.البته امید برای مدت کوتاهی از تیم کنار گذاشته شد و با تصمیم یحیی دوباره به تیم برگشت و حتی فرصت بازی پیدا کرد.هافبک تیم پرسپولیس درباره علت اعتراضش به کادرفنی می گوید: اگر حرف و حدیثی هم بود، در راستای این بود که بتوانم به تیم کمک کنم، تا الان هر موقع رفتم به زمین، تمام تلاشم را کردم که مثمرثمر باشم.

حمایت از بازیکنان تازه وارد

امید عالیشاه هر بار که صحبت از بازیکنان تازه وارد پرسپولیس شد از آنها حمایت کرد و بسان بازیکنی باتجربه طوری رفتار کرد که تازه واردان بدانند که بازیکنان باتجربه تیم کنارشان هستند و از آنها پشتیبانی می کنند.عالیشاه در خصوص بازیکنانی که در نقل و انتقالات لیگ بیستم، پرسپولیسی شدند، می گوید: بازیکنانی که به جمع ما اضافه شدند، قدر پیراهن پرسپولیس را می‌دانند و باید بدانند.
امید با نظرعلی دایی پرسپولیسی شد
عالیشاه در لیگ سیزدهم با نظر علی دایی به پرسپولیس پیوست. او در بازی با تیم ملوان بندر انزلی، نخستین گل خود را با پیراهن پرسپولیس به ثمر رساند و به یکی از عناصر اصلی تیم علی دایی بدل شد. در لیگ چهاردهم و پانزدهم نیز وی نقشی محوری در پرسپولیس داشت اما در لیگ شانزدهم، نیمکت نشینی ها مداوم سبب شد تا عالیشاه راهی خدمت سربازی شود. اتفاقی که پس از محرومیت تراکتور از نقل و انتقالات به کابوس بزرگ این بازیکن بدل شد. در ادامه ،وی به پرسپولیس پیوست و دوباره جایگاه خود را بازیافت و کاپیتان سوم پرسپولیسی ها شد .
دوران تلخ کالدرون

عالیشاه و سبامک نعمتی در دوران سرمربیگری گابریل کالدرون در پرسپولیس اوضاع خوبی نداشتند.کمتر به بازی گرفته می شدند و پس از مدتی به بازیکنانی نیمکت نشین بدل گشتند.با شرایط روحی بدی در تمرینات حضور می یافتند.امید در دوران کالدرون با حواشی زیادی مواجه بود و بار روانی نیمکت نشینی آزارش می داد.کار به جایی کشید که عالیشاه و نعمتی در آخرین تمرین پرسپولیس پیش از اعزام به اصفهان و مصاف با ذوب آهن با یکدیگر درگیری شدیدی داشتند که در نهایت با وساطت دیگر بازیکنان و کاپیتان تیم ماجرا ختم به خیر شد.امید در دوران سرمربیگری کالدرون روزهای تلخی را سپری کرد.
از درگیری با برانکو تا بازگشت به پرسپولیس
امید عالیشاه در دوره سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس هم روزهای تلخی را پشت سر گذاشت.او با برانکو سرمربی پیشین پرسپولیس هم دچار چالش شد و کارش به جدایی کشید.سربازی را بهانه کرد و به تراکتور رفت.البته برانکو سعی می کرد تا با امید بازیکن باتجربه پرسپولیسی ها کنار بیاید ولی این دو برای مدتی با هم دچار اختلاف شدند که نفعی برای عالیشاه نداشت.عالیشاه ،پس از محرومیت باشگاه تراکتور در نقل و انتقالات دوباره به پرسپولیس برگشت .جایگاه امید به عنوان کاپیتان حفظ شده ولی او با ورود بازیکنان تازه وارد در دو سال گذشته نتوانسته موقعیت گذشته خود را به به عنوان بازیکن ثابت به دست بیاورد.

*کیوان طباطبایی







نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار