PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۲۱۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
کیهان ورزشی- 

امروز سالگرد درگذشت محراب شاهرخی فوتبالیست مطرح دهه چهل ایران است. محراب شاهرخی سال 1322 در سربندر متولد شد.وی فوتبالیست و مربی پیشین باشگاه های شاهین تهران و پرسپولیس و همچنین تیم ملی فوتبال ایران بود.
شاهرخی به همراه تیم ملی موفق به صعود به المپیک 1964 توکیو شد اما یک اختلاف میان باشگاه شاهین و فدراسیون فوتبال باعث شد تا از حضور در المپیک محروم شود. محراب شاهرخی در سال 1345 در پی یک اختلاف کوچک از شاهین جدا شد و به باشگاه دارایی پیوست اما با انحلال شاهین و تشکیل تیم فوتبال پرسپولیس به جمع دوستان دیرین خود بازگشت. شاهرخی تا سال 1353 در تیم پرسپولیس بازی کرد.

وی در سال 1354 به همراه ناظم گنجاپور مربیگری تیم شهباز را که تازه به دسته اول تخت جمشید صعود کرده بود برعهده گرفت. قهرمانی در جام ملت های آسیا در سال 1347، از جمله افتخارات مهم کسب شده شاهرخی محسوب می شود.
محراب شاهرخی روز 13 بهمن 1371 در حالی که 49 ساله بود، بر اثر سکته مغزی درگذشت.
روحش شاد و یادش گرامی.

*سعید حاجی‌بابایی
برچسب ها: تقویم
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جهانبانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
0
روحشون شاد باشه محراب بازیگر سینما هم بود و بعد از انقلاب مربیگری کرد و متاسفانه خیلی زود از بین ما رفت در مجالس ورزشی می دیدمش و انسان مردمداری بود نوجوان بودم و فوتبالیست ها را دوست داشتم هر هفته کیهان ورزشی را می خریدم و پوسترهایی را به دیوار اتاقم میزدم کیهان ورزشی گنجینه خاطراتم از نوجوانی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار