PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۶۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
گونزالو هیگواین، مهاجم 32 ساله سابق باشگاه‌های رئال‌مادرید، چلسی و یوونتوس، در آغاز این فصل تصمیم گرفت به لیگ آمریکا برود و در تیم اینتر میامی که دیوید بکهام مالکیت آن را بر عهده دارد، بپیوندد. مجله فورفورتو به همین بهانه گفتگویی با این فوتبالیست آرژانتینی انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:
هیگواین : یوونتوس مرا تبدیل به بازیکنی کامل کرد

*چطور شد که در ماه سپتامبر تصمیم گرفتید به اینتر میامی ملحق شوید؟

آنها در پایان فصل گذشته با من تماس گرفتند و خیلی طول نکشید تا با هم توافق کنیم. وقتی از تمایل آنها خبردار شدم، شرایط را بررسی کردم و تقریبا بلافاصله تصمیمم را گرفتم. آنها پروژهای جدید دارند و به نظرم اتفاقات خوبی خواهد افتاد. چرا که نحوه تمرین تیم، ساختارهای باشگاه، روش مربی و بازیکنانی که داریم را دیدهام. وقتی بعد از سالها بازی در بالاترین سطح به آمریکا میآیید و مسائلی مشابه میبینید، مطمئن میشوید که باشگاه در مسیر درستی قرار دارد. به همین خاطر از بودن در اینجا خوشحالم. باشگاه همان قراردادی که دنبالش بودم را به من پیشنهاد داد و خیلی زود تمام کارها انجام شد.

*دیوید بکهام، همتیمی سابقتان در رئال مادرید، یکی از مالکان باشگاه است. آیا او در این انتقال نقشی داشت؟

با دیوید صحبت کردم و حضور او قطعا یک عامل موثر مهم در آمدنم به اینتر میامی بود چرا که قبلا با او کار کرده بودم. درست است که تنها 6 ماه در کنار هم بودیم اما با هم قهرمان لالیگا شدیم و خاطرات خوبی از آن دارم. خیلی خوب با هم کنار میآمدیم و همین اتفاق باعث شد که به اینجا بیایم و اعتماد دیوید را نیز به خودم جلب کنم. میدانم او چه شخصیتی دارد و جاهطلبیهایش برای این باشگاه چقدر زیاد است.

*آیا قصد دارید در اینتر میامی هم با یکدیگر به کسب جام بپردازید؟

قطعا دوست دارم قهرمان شویم. خدا را شکر میکنم که تقریبا با تمام تیمهایی که در آن بودم موفق به کسب جام شدم. حالا به باشگاهی جدید آمدهام که تازه از امسال حضور در لیگ امالاس را شروع کرده است. به همین خاطر باید صبور باشیم و نباید انتظار داشته باشیم تیم یک شبه شروع به گرفتن نتایج فوقالعاده کند اما من از شکست خوردن خوشم نمیآید و معمولا هم شکست نمیخورم. به این باشگاه آمدهام تا به رشد آن و کسب جامهای قهرمانی کمک کنم.

*چند هفته بعد از حضور شما در اینتر میامی، فدریکو، برادر بزرگتر شما هم از دی سی یونایتد جدا شد و به این اینتر آمد. آیا او بود که شما را برای حضور در لیگ آمریکا تشویق کرد؟

چند وقتی بود که نتایج لیگ آمریکا را دنبال میکردم چرا که برادرم در این لیگ توپ میزد. این لیگ همیشه برایم جاذبه داشت و بعد از این که دیدم چندین مهاجم برجسته به لیگ آمریکا آمدند و توانستند گلهای زیادی بزنند و از دوران حضورشان در اینجا لذت ببرند، اشتیاقم بیشتر شد. میخواستم حضور در یک کشور جدید را تجربه کنم و تجربهای تازه داشته باشم. خوشحالم که میتوانم در کنار برادرم به میدان بروم. در ریور پلاته برای مدت زمانی کوتاه در کنار هم بودیم و به همین خاطر بازی مجدد در کنار او و همچنین حضور در کنار هم در خارج از دنیای فوتبال لذت زیادی برایم دارد. بالاخره میتوانیم تمام کارهایی که برای سالیان دراز انجام نداده بودیم را در کنار هم انجام دهیم.

*بلیز متیودی که در تیم ملی فرانسه بازی میکند نیز در تیم شماست. برآورد شما از کیفیت تیم چیست؟

داشتن دو بازیکن که برای مدت زمانی طولانی در بالاترین سطح فوتبال بازی کردهاند، نکته بسیار مثبتی است. با این حال، نمیتوان با تنها دو بازیکن به قهرمانی رسید. کل تیم است که به قهرمانی میرسد. نکته مثبت این است که بازیکنان با استعدادی را در تیم میبینم که توانایی پیشرفت دارند.

*در دوران بازی خود بیش از 300 گل زدهاید. نکته کلیدی در رسیدن به این آمار فوقالعاده چیست؟

تمرین زیاد و بینقص کردن مهارتهایم. علاقه زیادی داشتم که بهتر شوم و هیچوقت تسلیم نمیشدم. هیچوقت انگیزه و علاقهام به یادگیری را از دست ندادم. حتی اگر بازیکن بسیار خوبی باشید و یا در یک تیم خوب و سطح بالا بازی کنید، باز هم باید برای بهتر شدن انگیزه داشته باشید.

*دورانتان در یوونتوس را چطور ارزیابی میکنید؟ بهترین خاطرهتان از بازی در تورین چیست؟

نکته مهمی که در یوونتوس وجود داشت این بود که در تمام سازمان میل به برد جزئی از هویت باشگاه بود و تمام تمرکز افراد حاضر در باشگاه این بود که هیچوقت دوم نباشند. همیشه بهترین خصوصیت هر تیمی که در آن بودم را به خصوصیاتم اضافه کردهام و حس میکنم یوونتوس مرا به عنوان بازیکن تبدیل به فرد کاملی کرد.

*بازی در کنار رونالدو در یوونتوس و رئال چه حسی داشت؟

من و کریستیانو در دو بازه کاملا متفاوت در کنار هم بازی کردیم. در رئال هر دوی ما بسیار جوانتر بودیم اما در یوونتوس شرایط متفاوتی داشتیم. دیگر زن و بچه داشتیم و بسیار پختهتر بودیم. صادقانه بگویم از دوره دوم حضورمان در کنار هم بیشتر لذت بردم.

*از حضورتان در چلسی رضایت دارید؟ دوست نداشتید بیشتر در این تیم بمانید؟

دوران حضورم در چلسی کوتاه بود اما لیگ انگلیس بسیار قدرتمند است و لندن هم شهر زیبایی بود. دوست داشتم اندکی بیشتر در لیگ برتر بازی کنم اما گرفتن این تصمیم با من نبود. گاهی اوقات ماهیت فوتبال همین است. مسئولان چلسی تصمیم گرفتند که مرا نخرند و مجبور شدم به یوونتوس برگردم.

*اگر لیونل مسی، هموطن و همتیمیتان در تیم ملی آرژانتین، روزی بارسا را ترک کند، به او توصیه میکنید قبل از بازنشستگی به لیگ آمریکا برود؟ آیا از او خواستهاید به اینتر میامی بیاید؟

نه، چنین چیزی از او نخواستهام. او بسیار باهوش است و به قدری تجربه دارد که تصمیمی متناسب با شرایط خودش بگیرد. وقتی به این نتیجه برسد که زمان مناسبی است، به آمریکا میآید و اگر نخواهد بیاید، نمیآید. لئو در این زمینه بسیار باهوش است.

*این امیدواری را دارید که حضورتان در اینتر میامی باعث شود ستارههای بیشتری در آینده به این لیگ بیایند؟

امیدوارم حضور من بازیکنان خوب بیشتری را به لیگ آمریکا بیاورد. این لیگ تمایل زیادی برای پیشرفت دارد و معتقدم ظرفیت این کار را نیز دارد. امیدوارم در سالهای آینده امالاس پیشرفت بیشتری داشته باشد.

*آرمین زمانی


برچسب ها: هیگواین ، یوونتوس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار