PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
سرمربی استقلال خطاب به هواداران این تیم گفت: بازیچه یکسری صفحات مجازی و رسانه‌ها نشوید که می‌گویند برخی افراد که تیم ندارند را به استقلال بیاورید. اگر آنها خوب بودند بیکار نمی‌مانند.
کیهان ورزشی-
محمود فکری در حاشیه تمرین امروز استقلال در گفت‌وگو با هواداران معترض این تیم در خصوص اینکه کاظم قیم مدیر امور روابط بین‌الملل باشگاه گفته  که میلیچ با فکری اختلاف دارد و بحث دوم او مسائل مالی است، گفت: مدیر امور بین‌الملل باشگاه چه کاره است که بخواهد حرف بزند؟ او در حد یک آبدارچی است و کاره‌ای نیست که بخواهد درباره میلیچ و ... حرف بزند. میلیچ  پولش را نگرفت و از لحاظ قانونی قراردادش را فسخ کرد و رفت.

وی ادامه داد: درباره استفاده از بازیکنان، از وریا غفوری گرفته تا میلیچ و نادری و ... اختیار فنی تیم برعهده من است و من تصمیم می‌گیرم که کدام بازیکن در ترکیب تیم قرار بگیرد. در بحث فنی این حق را دارم که از چه بازیکنانی استفاده کنم. به باشگاه گفتم که پول میلیچ را بدهد. بازیکن خارجی برای پول به تیم آمده و باید پولش را بگیرد. من شاید یک استقلالی باشم نخواهم پول بگیرم یا 6 ماه دیگر پولم را بگیرم. پول میلیچ را بدهند اگر دوست داشت برمی‌گردد و مثل 30 بازیکن دیگر کار می‌کند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص انتقاد هواداران نسبت به دستیارانش گفت: در خصوص دستیارانم، بازیچه یکسری صفحات مجازی و رسانه‌ها نشوید. می‌گویند یکسری افراد که هیچ‌‌ جایی تیم ندارند را به استقلال بیاورید. اگر آنها خوب بودند که بیکار نبودند. قربانعلی‌پور را که به تیم اضافه کردیم دکترای فیزیولوژی دارد ولی یک نفر از او حمایت نکرد، چرا؟ چون رسانه‌ای نیست و از او حمایت نمی‌کنند اما درباره کسانی که چند سال است تیم ندارند صحبت می‌کنند. چرا عقل‌مان را به دست یکسری کاسب می‌دهیم که بگویند فلانی را بیاوریم؟  روز اولی که آمدم گفتند که سنگین‌ترین نیمکت استقلالی را آوردی و از روز اول تیمم صدر جدول بود و در هفته دوم باختیم به من گفتند برو. به کدام مربی در هفته دوم می‌گویند برود. من الان بروم و یک مربی دیگر بیاید؛ همین امروز معجزه خواهد کرد؟ چرا تیم‌های دیگر از مربیان‌شان حمایت می‌کنند ولی ما در استقلال این کار را انجام نمی‌دهیم؟

فکری در واکنش به این موضوع که با یکسری از بازیکنان مشکل دارد و اینکه برخی از بازیکنان با سرمربی تیم اختلاف دارند و صددرصد توان‌شان را برای تیم نمی‌گذارند و همچنین احتمال ترانسفر مهدی قایدی خاطرنشان کرد: قایدی سرماخورده و امروز نتوانست به تمرین بیاید. با او صحبت کردم و مشکلی ندارد. ترانسفر او هم با نظر باشگاه و سرمربی وقت تیم، من یا هر فرد دیگری که باشد انجام می‌شود. تا زمانی که قرارداد دارد باید با باشگاه باشد. وریا غفوری کاپیتان تیم است و باید ببینیم از عملکرد او راضی هستیم یا نه. چه اتفاقاتی در این چندماهه و چندساله افتاده است. امروز هم سر تمرین پایش درد گرفت و به کلینیک رفت و اینکه گفته‌اند به سازمان لیگ رفته شاید کاری داشته است. 

وی در خصوص انتقاد هواداران نسبت به شیوه بازی استقلال خاطرنشان کرد: ببینید اگر سانتر کنیم می‌گویند سانتر تاکتیک نیست، شوت می‌زنیم یا تو عمق بازی می‌کنیم می‌گویند تاکتیک نیست. 

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه مدیرعامل باشگاه چرا کاری انجام نمی‌دهند، تصریح کرد: اینکه مدیران باشگاه کاری انجام می‌دهند یا نه را هم من باید جوابگو باشم؟ چندین بار صحبت کرده‌ام. وقتی می‌خواهیم تیم قشنگ بازی کند، باید امکانات سر جایش باشد، زمین درست باشد، پول بازیکن را سر موقع بدهیم و ....

فکری در واکنش به این موضوع که وقتی تیم در صدر جدول بود صحبتی از مشکلات مطرح نمی‌شد، گفت: مشکلات ما ربطی به حضورمان در صدر یا سومی جدول ندارد. بعد از بازی با نساجی که در صدر جدول بودیم بازیکنان از مشکلات تیم گفتند. 

وی ادامه داد: وقتی قهرمانی می‌خواهیم، کار باید تداوم داشته باشد. تیم به صدر جدول می‌رود ولی وقتی امکانات نباشد، پول بازیکن را ندهیم، زمین نداشته باشیم یواش یواش پایین می‌آییم. بازیکن و مربی شاید تحمل کنند و تیم به صدر جدول بیاید ولی فوتبال کشتی نیست که در دو روز تمام شود. مسابقات ما 10 ماه طول می‌کشد و تمام برنامه‌های ما در این مدت باید سر جایش باشد. در شروع فصل  همه می‌دانند که چه مشکلاتی داشتیم.

سرمربی استقلال در واکنش به انتقاد هواداران نسبت به دستیارانش با طرح این سوال که مربی با دانش‌تر برای کادرفنی کدام فرد است؟ گفت: یکسری از افرادی که الان جایی کار نمی‌کنند و تیم ندارند آدم خوبی شده‌اند، ولی کسانی که ما تشخیص می‌دهیم می‌گویند مربی خوبی نیست و بد است. آن کسی که آمار و رزومه دارد قبول ندارید و کسی که رسانه‌ای است مورد تایید است.

فکری در پاسخ به این سوال که آنالیزور تیم چه کسی است و اینکه چرا استقلال با ترکیب‌های متفاوتی در طول نیم‌فصل بازی کرد، عنوان کرد: خواهش می‌کنم بازیچه دست این و آن نشوید. آنالیزور، مربی و سرمربی نداریم، پس چطور تیم‌مان نتیجه گرفته است؟ شما به عنوان هواداران استقلال باید خبر داشته باشید که در نیم‌فصل اول برخی بازیکنان مثل دیاباته را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم. یک تیم با سیستم 2-5-3، 2-4-4، 3-4-3 به میدان می‌رود هنرش را نشان داده که می‌تواند با 3-4 سیستم بازی کند. ما با همین روش‌ها در صدر جدول بودیم. در بازی با سپاهان و نساجی هم با یک ترکیب بازی کردیم و تغییری نداشتیم.

وی گفت: قربانعلی پور را آوردیم و چون رسانه‌ای نیست کسی از او حمایت نمی‌کند، مثل خود من، نه در رسانه و فضای مجازی هستم؛ خرج نمی‌کنم و آدم سالمی هستم و از کنار من خیلی‌ها نمی‌توانند پول حرام بخورند. سر قراردادهایی که خیلی‌ها مشکل دارند، میلیاردی بالا و پایین شده است. تا زمانی که من هستم این اتفاقات نمی‌افتد و به خاطر همین مسائل خیلی‌ها از من حمایت نمی‌کنند و مردم را تحریک می‌کنند.

فکری افزود: تیمی که قرار است کار کند زمان می‌خواهد. از اول فصل قربانعلی‌پور را می‌خواستم چون با شهر خودرو قرارداد بسته بود نتوانست اضافه شود و بعد از اینکه با شهر خودرو به مشکل خورد به تیم اضافه شد. نتیجه گرفتن با یک مربی که 3 هفته قبل از بازی‌ها به تیم اضافه شده کلید برق نیست که با زدن یک کلید نتیجه بگیریم. تیمی که می‌خواهد فوتبال بازی کند باید ابزارش را داشته باشد، بازیکنان ما این همه مدت گفتند که چه مشکلاتی داشتیم، آن وقت به ما می‌گویند چرا تیم خوب بازی نمی‌کند. زمان استراماچونی را ببینید که تا قبل از نیم‌فصل بازیکنان چقدر پول گرفتند. همین الان 10 درصد از قراردادم را گرفته‌ام. اگر هواداران از تیم حمایت نکنند و فقط انتقاد کنند 10 سال دیگر هیچ اتفاقی برای استقلال نمی‌افتد و موفق نمی‌شود. من 2 میلیارد جریمه شدم و به استقلال آمدم، آن زمانی هم که بازی می‌کردم برای این تیم سر می‌گذاشتم و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید از من استقلالی‌تر است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار