PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۶۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
سرمربی بایرن به رکورد «گواردیولا» رسید
فصل فوق العاده «هانسی فلیک»

هانسی فلیک سرمربی آلمانی بایرن مونیخ با قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها به میزبانی قطر ،فاتح شش‌گانه شد و رکوردهای فوق العاده ای را به نام خود ثبت کرد.
بایرن مونیخ در شبی پرخاطره با پیروزی یک بر صفر مقابل تیگرس مکزیک قهرمان جام جهانی باشگاه ها شد و با رکورد تاریخی بارسلونای پپ گواردیولا در سال ۲۰۰۹ برابر شد. آبی اناری ها با حضور سرمربی اسپانیایی فاتح شش جام در یک فصل شدند و پس از ۱۲ سال هانسی فلیک این رکورد فوق العاده را با بایرن مونیخ تکرار کرد.فلیک در نخستین فصل سرمربیگری خود با بایرن به چنین افتخار بزرگی رسید و شش قهرمانی خاطره انگیز را به نام خود ثبت کرد.
بایرن مونیخ پیش از این در سال ۲۰۱۳ با یوپ هاینکس تا آستانه کسب شش جام پیش رفت که شکست برابر بوروسیا دورتموند در سوپر جام ،آن‌ها را از رسیدن به این افتخار بزرگ بازداشت.
به نوشته میسترچیپ کارشناس اسپانیایی، سرمربی آلمانی تعداد عناوینش (که کسب ۶ جام است ) بیش از شکست هایش (۵ باخت در فصل) است. او ابتدا فاتح بوندسلیگا شد، سپس در جام حذفی آلمان، قهرمانی را تجربه کرد، بیست و سوم آگوست جام قهرمانی را در لیگ قهرمانان بالای سر برد، در ماه سپتامبر در سوپرجام اروپا و آلمان قهرمان شد و در نهایت فاتح جام جهانی باشگاه ها شد.
فلیک در ۶۸ بازی که هدایت بایرن را بر عهده داشت ۵۸ پیروزی به دست آورد و پنج بار مساوی کرد. این تیم تنها پنج شکست را تجربه کرد. در مجموع ۲۰۵ گل را به ثمر رساند و ۶۲ بار دروازه اش باز شد.
بر این اساس شش‌گانه سرمربی آلمانی به معنای هر یازده بازی یک جام است.
قبل از فینال به میزبانی قطر ،سرمربی بایرن مونیخ از پیروزی برابر الاهلی مصر در نیمه نهایی جام جهانی باشگاه‌ها خوشحال بود اما از عملکرد شاگردانش در این بازی راضی نبود.فلیک در یکقدمی جام نارضایتی اش را مطرح کرد و می دانست چطور به تیمش شوک وارد کند.

استاد الدوحه نشریه قطری پس صعود بایرن به فینال جام جهانی باشگاه ها در گزارشی نوشت: بایرن مونیخ در دیدار برابر الاهلی مصر توانست با دو گل به پیروزی دست پیدا کند.این پیروزی آسان به دست نیامد و بایرن برای شکست الاهلی به نبوغ ستارگانش متوسل شد.رابرت لواندوفسکی مهاجم گلزن بایرن در این برد نقش اساسی داشت و گل دوم بایرن با نبوغ او به ثمر رساند.نمایشی فوق العاده از ماشین گلزنی بایرن و فلیک در نیمه نهایی جام باشگاه ها.

استادالدوحه در ادامه گزارش خود نوشت:بایرن به این ترتیب به فینال جام جهانی باشگاه‌ها راه پیدا کرد.
فلیک در نشست خبری بعد از بازی برابر الاهلی مصر طوری صحبت کرد که بسیار قابل توجه و آموزنده بود.وی سریعا نگرانی اش را از عملکرد تیمش بیان کرد: خوشحالیم که توانستیم در این بازی به پیروزی دست پیدا کنیم و راهی فینال شویم با این حال باید بگویم که بازی خوبی را به نمایش نگذاشتیم و از عملکرد بازیکنان راضی نیستم. گل زود هنگامی به ثمر رساندیم. حتی اگر گل دوم را هم نمی‌زدیم بازهم به پیروزی می رسیدیم. باید اعتراف کنیم که در این دیدار نوسان داشتیم و این نگران کننده است.
سرمربی بایرن مونیخ درباره رویارویی با نماینده مکزیک در فینال به متن پرداخت و از بازی دشوار برابر نماینده مکزیک به عنوان یک گذرگاه حساس صحبت کرد.فلیک هم به تیمش روحیه داد و هم به شاگردانش گوشزد کرد که حریف مکزیکی را آسان نپندارند.وی در جمع خبرنگاران گفت: بدون شک دیدار سختی خواهد بود. تیم مکزیکی دوندگی و قدرت بدنی بالایی دارد و بسیار پرتلاش است. پیش بینی می کنم که دیدار سختی برای ما باشد با این حال آماده هستیم. ما قبل از بازی برابر الاهلی هم گفتیم که برای قهرمانی به دوحه آمده‌ایم.

فلیک جانشین یواخیم لوو؟!

اتحادیه فوتبال آلمان، هانسی فلیک را نزدیک ترین گزینه برای جانشینی یواخیم لوو بعد از جام جهانی معرفی کرد.
نشریه بیلد نوشت که پس از مسابقه های ناامید کننده تیم ملی فوتبال آلمان در سال ۲۰۲۰ ، آینده یواخیم لو بیش از هر زمان دیگری در خطر است. برخی انتظار دارند که مربی تیم ملی پس از یورو ۲۰۲۰ خداحافظی کند. نامزد جانشینی او که بارها و بارها از او نام برده می شود ، هانسی فلیک مربی بایرن مونیخ است.البته اولیور بیروف ، مدیر DFB ،درباره این انتخاب موضع گرفت.
اولیور بیرهوف معتقد است که یواخیم لو پس از حضور در یورو در کادر مربیگری تیم ملی آلمان باقی خواهد ماند. مدیر DFB در مصاحبه با اسپورت بیلد گفت: یوگی تا جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر قرارداد دارد. من تصور می کنم که او با تیم بماند. لوو که تقریباً ۱۵ سال به عنوان مربی ملی کار می کند می خواهد در جام جهانی نیز روی نیمکت آلمان باشد ولی اگر نتایج در یورو خوب نباشد شاید او زودتر از جام جهانی برکنار شود. یکی از نامزدهای جانشینی او، هانسی فلیک، مربی موفق در FC بایرن مونیخ است.
بیرهوف مدیر تیم ملی آلمان خوشحال است که آلمان در حال حاضر مربیان موفقی دارد. یورگن کلوپ ، جولیان ناگلسمن ، توماس توخل و هانسی فلیک این مربی ها هستند. بیرهوف درباره این افراد گفت: البته من هانسی را از دوران حضور در تیم ملی فوتبال آلمان به خوبی می شناسم و واقعاً از او قدردانی می کنم. فلیک از سال ۲۰۰۶ دستیار لوو در تیم ملی بود و پس از پیروزی در جام جهانی ۲۰۱۴ ، او مدیر ورزشی شد. این سمت را به مدت دو سال و نیم در اختیار داشت. او از نوامبر ۲۰۱۹ مربی بایرن است و فوراً چند گانه را به دست آورد. با وجود قرارداد تا سال ۲۰۲۳ ، پس از شایعات تنش با مدیر ورزشی حسن صالح حمیدزیچ، آینده او نامشخص است.
تعریف و تمجید های بیرهوف از فلیک باعث شده است تا رسانه ها این مربی را نزدیک ترین گزینه به جانشینی یواخیم لوو در تیم ملی آلمان معرفی کنند.

*کیوان طباطبایی


نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار