PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۲۷۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
این هفته با مهدی طارمی مهاجم فرصت طلب تیم پورتوی پرتغال
سوت آغاز بازی پورتو و یوونتوس به صدا درآمد.ثانیه 64 بازی بود که توپ به دروازه بان لهستانی یووه رسید و ناگهان با دخالت و تیزهوشی مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو دروازه یووه باز شد.طارمی ،64 ثانیه زمان می خواست تا در اولین بازی مهم اروپایی خود دروازه تیم پرآوازه یوونتوس را باز کند. گلی که مثل توپ صدا کرد و مهدی طارمی ،یک شبه ره صد ساله رفت. مهاجمانی که به تیم های بزرگ اروپا گل می زنند نام و خاطره شان در تاریخ فوتبال و اذهان علاقه مندان این رشته ثبت می شود. طارمی مثل علی دایی که دروازه چلسی و میلان را در دو دهه گذشته گشود و نامش بر سر زبان ها افتاد درحال حاضر به چنین جایگاهی دست پیدا کرده است.طارمی از روزیکه به لیگ پرتغال رفته سیر صعودی داشته و روز به روز از نظر فنی پیشرفت کرده و به ماشین گلزنی بدل شده است.این هفته به بهانه اولین گل مهدی طارمی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا سراغ برترین مهاجم این روزهای پورتو رفتیم.
ماشین گلزنی

پیام های دلگرم کننده ایرانیان برای طارمی

مهدی طارمی فوروارد تیم پورتو ،پس از شکست یوونتوس با سیل پیام های دلگرم کننده از جانب هموطنان ایرانی مواجه شد.طارمی یک روز پس از گلزنی به تیم یوونتوس به رسانه ها گفت که با ارسال پیام های هموطنانش، احساس غرور می کند و از این بابت خوشحال است. مهدی دراین باره گفت:همین که توانستم برای دقایقی لبخند را روی لب هموطنانم بیاورم، خوشحال هستم و سبب افتخار است.

آرزوی مهدی برای فوتبالیست های جوان

پس از آن که مهدی طارمی به تیم پرآوازه یوونتوس گل زد یک آرزوی زیبا برای فوتبالیست های جوان ایرانی کرد.او آرزو کرد که تمام فوتبالیست‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شرکت کنند. به زعم مهدی، حضور در میادین لیگ قهرمانان اروپا خیلی با اهمیت است .

استرس قبل از بازی برابر یوونتوس

بازی در مصاف با تیم های مطرح اروپا استرس زا است بخصوص که نخستین رویارویی برای یک بازیکن باشد.مهدی طارمی به زعم خودش در بازی برابر یوونتوس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا استرس داشت و دراین باره می گوید:حس خوبی داشت و موجب غرورم بود. اینکه بگویم استرس نداشتم، درست نیست.خدا را شکر توانستم شرایط روحی خود را خیلی خوب کنترل کنم.

بی توجهی به مسائل انگیزشی

مهدی، قبل از بازی به مسائل انگیزشی توجه ندارد و برایش جذاب نیست.او معتقد است که یک فوتبالیست می بایست کامل باشد و در شرایط حساس از نظر فنی و روحی کم نیاورد.طارمی دراین باره می گوید:سعی می‌کنم آجرهایی که به سمتم پرتاب می‌شود را بگیرم و برای خود خانه بسازم. اگر فوتبالیستی می‌خواهد کامل شود باید این‌ ویژگی را داشته باشد.

سخت گیری کونسیسائو

طارمی در تابستان امسال به تیم پورتو پرتغال پیوست. یک انتقال قابل توجه برای مهدی که یک فصل درخشان را با تیم ریوآوه پرتغال سپری کرده بود.طارمی در اوائل حضورش در تیم بزرگ پورتو نیمکت نشین بود.سرجیو کونسیسائو ،سرمربی پورتو که روزگاری از بازیکنان مطرح فوتبال پرتغال بود و به زعم طارمی، بازیکنان تازه وارد را با گذشت زمان به ترکیب تیمش اضافه می کند. بطورکلی یک مربی سخت گیر است .کونسیسائو به مرور زمان به بازیکنان تازه وارد اعتماد می کند و مهدی طارمی نیز با گذشت زمان وارد ترکیب پورتو شد و توانست اعتماد سرمربی تیم را جلب کند.

علت موفقیت طارمی

طارمی با تمرین و ممارست توانست خودش را به سرمربی پورتو تحمیل کند.طارمی به جای مصاحبه کردن درباره نیمکت نشینی خود در پورتو بیشتر زحمت کشید و با گلزنی پیاپی مزد تلاش خود را به دست آورد.مهدی طارمی ،یک الگوی مناسب برای فوتبالیست های جوان است.وی دراین باره می گوید:با تمرین و تلاش به جایگاه کنونی رسیده ام. با آه و ناله کردن به خواسته‌ام دست پیدا نمی‌کردم. منتظر فرصت بودم و خدا را شکر از زمانی که به ترکیب رسیدم، طوری تمرین و بازی کردم که جایگاهم را به کسی نداده ام. امیدوار هستم این روند ادامه داشته باشد.

تعریف مهدی از رویارویی با بزرگان جهان فوتبال

رویارویی با بازیکنان مطرح فوتبال جهان در میدان مسابقه شرایط متفاوتی دارد.معمولا بازیکنانی در میادین بزرگ موفق می شوند که محو ستارگان حریف نشوند.طارمی درباره تجربه تازه خود می گوید:وقتی با بازیکنان بزرگ روبرو می‌شوم سعی نمی‌کنم خیلی به آنها نگاه کنم یا اینکه محو آنها شوم. دوست دارم خودم به جایی برسم تا بازیکنان، مرا ببینند. آدم از خود راضی نیستم ولی دوست دارم خودم به جایگاه بالایی برسم.

شکرگزاری خداوند پس از گلزنی به یووه

حس پس از گلزنی به تیم حریف زیباست.توصیفش آسان نیست بخصوص که اگر یک مهاجم به تیم بزرگی مثل یوونتوس گل بزند.مهدی دراین باره می گوید:موقعی که گل زدم، انگار دنیا دور سرم می‌چرخید. .اصلا نمی‌دانستم چطور شده و فقط گفتم «خدایا شکرت».

شخصیت «په په» از نگاه طارمی

«په په» کاپیتان تیم پورتو با مهدی روابط صمیمانه ای دارد و یکی از فوتبالیست های خشن فوتبال پرتغال است.مهدی درباره کاپیتان تیمش می گوید: «په‌په» آدم خوبی است. «په‌په»، اصلا خشن نیست. شخصیت او در زمین فوتبال با بیرون زمین ، متفاوت است.

درخواست سرمربی تیم ملی از مهاجم پورتو

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در تماسی تلفنی با طارمی، درخشش او را پس از گلزنی به یووه تبریک گفت و از او خواست تا همه گل‌های خود را در اروپا خرج نکند چرا که در تیم‌ملی و برای صعود به جام‌جهانی نیز به درخشش مهدی نیاز دارد.لازم به یادآوری است که تیم ملی در ادامه مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2022 قطر باید در خرداد سال آینده به مصاف رقبا برود.

*کیوان طباطبایی

برچسب ها: مهدی طارمی ، پورتو
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا کسمایی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
0
0
لطفا از اینطور مطالب در مورد سردار آزمون سید جلال حسینی احمدنوراللهی بنویسید
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار