PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۲۹۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
این هفته با سجاد شهباززاده مهاجم اردبیلی سپاهان اصفهان
لیگ بیستم برای سجاد شهباززاده مهاجم اردبیلی تیم سپاهان اصفهان خوش یمن بود.سجاد پس از دو فصل دور از انتظار در سپاهان که با انتقاداتی از عملکرد وی همراه شد در لیگ بیستم به حدی خوب کار کرد و گل زد که اینک در صدر گلزنان لیگ برتر است.سجاد به حدی در خط حمله سپاهان درخشید که استنلی کی روش مهاجم برزیلی سپاهان نیمکت نشین شد و جای خود را به او داد. سیر صعودی شهباززاده با اعتماد محرم نویدکیا سرمربی جوان تیم سپاهان به وی آغاز شد و حتی می توان نوشت که موفقیت کنونی سجاد بدون اعتماد محرم شدنی نبود.سجاد در ایام پس از 30 سالگی با اشتیاق بیشتری فوتبال بازی می کند و ظاهرا در تیم نویدکیا باانگیزه تر شده است.وی هر چه باتجربه تر می شود بهتر فوتبال بازی می کند و برای تیمش گل می زند.با حال و روز کنونی سجاد، یاد این مثل معروف می افتیم که دود از کنده بلند می شود. این هفته سراغ سجاد شهباززاده رفتیم و اتفاقات فوتبالی او را در ماه های گذشته مرور کردیم.
دود از کنده بلند می شود

**شوک محرم به سجاد

قرارداد سجاد شهباززاده با باشگاه سپاهان اصفهان پیش از آغاز لیگ بیستم خاتمه یافت.در روزهای منجر به نقل و انتقالات لیگ برتر شرایط طوری بود که ظاهرا سجاد در رادار محرم نوید کیا سرمربی جوان سپاهان نیست.چند روزی از آمدن محرم نگذشته بود که قرارداد شهباززاده 31 ساله با نظر مستقیم نویدکیا تمدید شد.تمدید قرارداد با نظر محرم مثل شوکی برای سجاد بود و او فصل متفاوتی را آغاز کرد و در نیم فصل با گلزنی هایش درخشید و در صدر گلزنان لیگ قرار گرفت. سومین فصلسجاد ،متفاوت تر از دو فصل گذشته اش در سپاهان بود و اکنون بیش از مجموع دو فصل گذشته توانسته دروازه حریفان را باز کند.

**گلزنی به اشکال مختلف

شهباززاده جزو فورواردهایی است که به اشکال مختلف توانسته به حریفان گل بزند.کمتر بازیکنی در لیگ برترداشته ایم که تا این حد از راه های مختلف به گل برسد. پنالتی ، چیپ ، دریبل زدن عناصر دفاعی به سبک مارادونای خدابیامرز ، ضربه سر و شوت از راه دور در کارنامه گلزنی مهاجم سپاهان ثبت شد و همه این گل ها ،توانایی فنی سجاد را پدیدار می کند.

**کم نوسان و موثر

سجاد شهباززاده در نیم فصل نخست، موفق به زدن 12 گل شد تا در صدر گلزنان نیم فصل قرار بگیرد. او در تمامی بازی ها در ترکیب اصلی سپاهان حاضر بود.روندش کم نوسان بوده و برخلاف سایر مهاجمان سپاهان که در یک بازی خطرناک ظاهر شدند ولی در بازی های دیگر نوسان داشتند در تمامی بازی های نیم فصل موثر بود.سجاد فقط یک بار در دو بازی متوالی موفق به گلزنی نشد .مهاجم گلزن سپاهان در نیم فصل نخست، دو بار دروازه نساجی و ماشین سازی را گشود.مدافعان نساجی و ماشین سازی در نیم فصل دوم بیشتر از گذشته ،حواس شان به سجاد خواهد بود.

**پاس گل هم می دهد

سجاد شهباززاده علاوه بر موفقیت در گلزنی، در ساختن گل هم عملکرد بسیار خوبی در نیم فصل داشت. او با 3 پاس گل در رتبه دوم، برترین ارسال کنندگان پاس گل قرار گرفت تا نامش در جدول پاس گل ها نیز دیده شود.شهباززاده در چندین بازی به عنوان وینگر هم بازی کرد و مهاجم هدف نبود.

**بیرون باکس هم بازی می کند

سجاد شهباززاده مثل هر فورواردی مایل است در پست تخصصی خود بازی کند و در یک کلام به دروازه حریف نزدیک تر باشد.البته او هر بار در این خصوص پاسخ حرفه ای داده که مشخص می شود شهباززاده در پاسخگویی نیز باتجربه تر از گذشته شده است.وی در مورد پستی که بیش تر ترجیح می دهد در آن حضور داشته باشد، می گوید: خیلی فرق نمی کند، بیرون باکس هم بازی کرده ام. نصف نصف بوده است. هر جا بازی کنم، به دنبال گلزنی هستم و به دروازه نزدیک می شوم.

**منتقد اوت اندازی پیکان

اغلب مربیان و بازیکنان در لیگ برتر به اوت اندازی تیم پیکان علاقه ای ندارند. برخی مربیان و بازیکنان با این شیوه مخالف هستند و معتقدند که بازی را زشت می کند.سجاد هم چنین نظری درباره شیوه بازی پیکان دارد و پس از بازی برابر پیکان می گوید: سعی می کنم با احترام حرف بزنم و در همین حد می گویم که عجیب بود. یعنی از هر جایی می شد، اوت دستی ،پرتاب می کردند. 20 اوت دستی انداختند و ما هم نمی توانستیم به بازی شکل دهیم. تا می آمدیم بازی را کنترل کنیم و در دست بگیریم، یک اوت دستی از زمین خودشان می انداختند و بازی را خراب می کردند.

**مدافع روش های گلزنی سپاهان

سپاهان در نیم فصل نخست شروع خوبی نداشت.تیم محرم نویدکیا ،هر چه از نیم فصل گذشت هماهنگ تر شد و بازی بهتری ارائه کرد و درحال حاضر جزو تیم های هجومی لیگ است.شهباززاده از زاویه ای دیگر از عملکرد تیمش دفاع کرد و در خصوص گل های سپاهان در نیم فصل می گوید: نشان دادیم تیم بسیار خوبی هستیم و می توانیم با روش های مختلف به گل برسیم، مهم بردن است.

**سجاد و مدعیان گلزنی، رقیب جوان ندارند

فوتبال ایران که در سالهای اخیر موفقیت چندانی در سازندگی نداشته است در لیگ امسال با یک اتفاق نگران کننده دیگر مواجه شده است. متاسفانه ،خبری از بازیکنان جوان در بین مدعیان آقای گلی این فصل نیست!تمامی مدعیان گلزنی ،مرز 27 سالگی را پشت سر گذاشته اند.سجاد شهباززاده مهاجم اردبیلی تیم سپاهان نیز بعد از دو سه سال افول، بار دیگر به اوج بازگشته و این در حالی است که او نیز از مرز 30 سالگی عبور کرده و به 31 سالگی رسیده است.

**کی روش را نیمکت نشین کرد

شهباززاده در نیم فصل به حدی خوب کار کرد و گل زد که استنلی کی روش مهاجم برزیلی سپاهان محو شد.کی روش با عملکرد فوق العاده سجاد در برخی بازی ها نیمکت نشین بود یا در لیست محرم نویدکیا برای بازی ها قرار نگرفت.به عنوان مثال، در روزی که استنلی کی روش به لیست 20 نفره سپاهان راهی پیدا نکرد شهباززاده ستاره تیمش در 45 دقیقه ابتدایی بازی برابر نفت مسجد سلیمان بود. سجاد در غیاب کی روش گل زد تا به خوبی پاسخ اعتماد سرمربی جوان سپاهان را بدهد.

**دفاع نویدکیا از مهاجمان سپاهان

محرم نویدکیاسرمربی جوان سپاهان در پایان یکی دو بازی حسابی از فورواردهایش دفاع کرد و درباره مشکل تمام کنندگی تیمش در برخی بازی های نیم فصل عنوان کرد: بیشتر به خاطر استرس است. شهباززاده، استنلی کی‌روش و روح‌الله باقری مهاجمان فوق‌العاده‌ای هستند که هر تیمی آرزو دارد یکی از آنها را داشته باشد. ما هر سه نفرشان را داریم. بیشتر بحث استرس است که از سال قبل به تیم وارد شده است. ما یک تیم فوق‌العادهداریم که نیاز به زمان دارد.

*کیوان طباطبایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهزاد روحانی از تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
0
0
سجاد خیلی پیشرفت کرده و ازش بیشتر بنویسید ممنون
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار