PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۳۱۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
پیش آ بهار خوبی تو اصل فصل هاییتا فصلها بسوزد جمله بهار ماند

سال ۱۳۹۹ درحالی روزهای پایانی را می گذراند که ویروس فراگیر و جهانی کرونا سرتاسر آن را تحت الشعاع خود قرار داده و زندگی مردم را در چهارگوشه جهان دچار سختی و مشکلات و مصائب خود کرده بود. علی رغم کشف واکسن و شروع واکسیناسیون در اکثر نقاط دنیا از جمله ایران، بنا بر اظهارات اهل فن و متخصصان ظاهرا این ویروس به زودی ریشه کن نخواهد شد و کماکان به صورت یک خطر جدی زندگی انسان ها را در تمام جهان تهدید می کند و سبک زندگی آنها را خواه ، ناخواه تغییر داده است. در چنین اوضاع و احوالی فعلا موثرترین حربه برای مقابله با این ویروس موذی خطرناک رعایت دستورالعمل هایی است که کارشناسان و مسئولان بر آن تاکید موکد دارند. ورزش نیز مثل سایر امور و حوزه های اجتماعی تحت تاثیر ویروس ذکر شده قرار داشت و از حیث فنی و اقتصادی آسیب های جدی دید با این حال این آفت و بلای همه گیر هم نتوانست چرخ ورزش را از حرکت بازدارد و آن را به توقف و تعطیلی کامل بکشاند. فعالیت ها و مسابقات در اکثر قریب به اتفاق رشته های ورزشی در سراسر دنیا در کلاس ملی و بین المللی برگزار شد ، هر چند که از حضور نزدیک بزرگترین سرمایه و ستون خود یعنی تماشاگر بی بهره بود که این بزرگترین نقیصه ورزش در دوران خاص امروز است. البته درست است که تماشاگر با حضور پرشور و گرم خود مثل سابق به رقابت ها و مسابقات شور و رونق نمی بخشد، اما ورزش و ورزشکاران در چنین وضعیتی هم حضور تماشاگر و حمایت او را از طرق مختلف مثل رسانه ها و... احساس می کنند. در کشور خودمان نیز داستان از این قرار بود مسابقات و فعالیت های ورزشی در رشته های گوناگون برگزار شد واین بیش از هر چیز نشان دهنده اهمیت ورزش است که حتی در چنین شرایطی تعطیل بردار نیست و علی رغم خطرات و مشکلات موجود به فعالیت همه جانبه خود ادامه می دهد. ناگفته پیداست که ادامه فعالیت ها و رقابت های ورزشی در چنین شرایطی برای این نیست که آدم های آویزان و باندهای مخرب اختاپوسی و دلالی وشرط بندی و... بتوانند از قبل برگزاری مسابقات کماکان منافع نامشروع خود را تامین کنند . ورزش مال مردم است و ادامه فعالیت های ورزشی از آنجا امری ضروری محسوب می شود که خاصه در چنین شرایط نفسگیری بیش از همیشه و شرایط معمولی خواسته و نیاز مردم است. ورزش همواره باید در خدمت جامعه ودر جهت تامین منافع ملی و برآوردن انتظارات و تحقق توقعات آن باشد.

در سال ۹۹ اکثر فدراسیون ها و رشته های ورزشی در رقابت های داخلی ولیگ های ملی فعال بودند و مسابقات خود را اغلب در قالب باشگاهی برگزار کردند که خیلی از آنها به روزهای پایانی خود رسیده یا نزدیک می شوند و بعضی مثل فوتبال نیم فصل دوم ( برگشت) را به تازگی آغاز کرده اند. ورزش ایران فعالیت چشمگیری در سطح جهانی و عرصه های بین المللی نداشت و این به خاطر رکود این گونه رقابت ها و به تعویق افتادن بسیاری از رویدادهای بزرگ ( حتی المپیک) بوده است. شاید مهمترین اتفاق بین المللی برای ورزش ما حضور نماینده فوتبال ایران در فینال رقابت های باشگاه های آسیا بود. تیم پرسپولیس در دیدار نهایی به مصاف حریفی از کره جنوبی
( اولسان هیوندای) رفت که در یک بازی پایاپای و رقابتی فشرده نتیجه را ۱-۲ واگذار کرد ودست فوتبال ایران از رسیدن به یک جام معتبر آسیایی باز هم کوتاه ماند. بردن و باختن در طبیعت و ذات رقابت های ورزشی است اما به گواه بسیاری از اهل فن بیشتر شکست های فوتبال (و فراتر ورزش) ایران از جمله ناکامی پرسپولیس در بازی اشاره شده، از ناحیه " درون" و فقدان مدیریت کار آمد و با انگیزه است. البته در این باره هم این نشریه و هم بسیاری از رسانه ها و کارشناسان به سهم خود توضیح و هشدار داده اند اما به دلیل اینکه سازوکار ورزش از سوی متولیان اصلی ورزش یعنی دولت جدی گرفته نشده و کار را از اصل و در راس به دست اهالی فن نسپرده اند به طور طبیعی این هشدارها و اعلام خطرها هم راه به جایی نبرده است. اواسط تابستانِ در پیش قرار است بعد از یک سال تعویق، المپیک توکیو و بعد از آن پارالیمپیک برگزار شود. هرچند هنوز با توجه به بی ثباتی و تزلزل حاکم به دلیل شیوع بیماری ذکر شده همه چیز در پرده ای از ابهام است و حتی شنیده می شود که بخشی از مردم ژاپن با برگزاری این بازی ها در کشور خود جداً مخالف هستند، اردوهای آمادگی در رشته های مختلف برای حضور در المپیک برپا شده است. امیدواریم اگر برگزاری المپیک قطعی و حتمی شد ورزش ما در این مهمترین میدان ورزش جهان خوش بدرخشد و ورزشکاران ما بتوانند با حضور موفق و کسب مدال های رنگارنگ دل ملت ایران را شاد کنند. با این همه آنچه در پایان این مختصر لازم است یادآوری شود این است که بزرگترین معضل و مشکل ورزش ایران فقدان مدیریت توانمند و متخصص و کار آمد است که از این بابت ضربات سنگین و آسیب های سختی از حیث فنی و خاصه اخلاقی و فرهنگی بر پیکر ورزش ایران وارد آمده که درکرات مختلف به آنها در حد فهم و
توان پرداخته ایم. سخت اعتقاد داریم اگر این معضل جدی و مشکل اساسی ورزش ایران برطرف نشود این ورزش سرشار از استعداد انسانی و بهره مند از امکانات مادی وطبیعی نمی تواند آنطور که جمعیت علاقه مند به ورزش می خواهند و آنطور که در شان این ملک وملت است عمل کند و درمسیر پیشرفت و سرفرازی قرار گیرد. انتخابات ریاست جمهوری در پیش است. امیدواریم دولت آینده ازهر خط و جناحی که باشد در کنار پرداختن به مسائل اساسی کشور و مردم به ویژه معضلات عجیب و غریب اقتصادی، مبارزه با گرانی وحشیانه و افسار گسیخته و... به ورزش هم در " حد خودش" اهمیت بدهد ، به آن هم به عنوان موضوعی جدی نگاه کند و مدیریت و اداره آن را به دست " شایسته" ها بسپارد. در این باره البته دستگاه هایی مثل مجلس محترم شورای اسلامی هم نقش مهمی دارند و از قوه نظارتی و قانونگذاری انتظار می رود در دادن رای اعتماد به وزیر آینده ورزش دقت و وسواس لازم را به خرج دهد و... در این باره به وقت خود خواهیم نوشت.

در پایان ضمن تشکر از همه خوانندگان محترم و گرامی کیهان ورزشی که به مجله خودشان وفادارند و درباره موضوعات و محتوای آن حساس هستند و با انتقادات و پیشنهادات ، خادمان خود را در مجله یاری و به ارتقا سطح کیفی مجله کمک های بسیار موثر می کنند، سال نو را به این عزیزان تبریک می گوییم و از خداوند بزرگ برای یکایک آنها وهمچنین ملت بزرگ ایران آرزوی سلامتی و سرفرازی بیش از پیش داریم. امیدواریم نقص ها و کاستی هارا بزرگوارانه بر ما ببخشایند و در ادامه راه همچنان یار و یاور مجله ای باشند که به لطف خدا و عشق و دلگرمی به خوانندگان کماکان نفس می کشد و سعی دارد به احترام خوانندگان خود با همه وجود در خدمت ورزش ایران با پلشتی ها و زشتی ها و کجروی ها بجنگد.ان شاءا... .

*سیدمحمدسعید مدنی

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهزاد روحانی از تهران
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
0
0
سلام جناب مدنی،سال نو مبارک.امیدوارم در سال یک هزار و چهارصد مجله کیهان ورزشی از حال و هوای شدیدا سنتی خارج شود و سر و شکل امروزی بگیرد و محتوایش متحول و تحلیلی و گزارشی تر شود.چاپ اخبار با وجود تلگرام و شبکه های مجازی چه فایده ای دارد؟بر ر‌وی جلد ویژه نامه نوروزی عکس جوانی بی نام و نشان در بسکتبال را دیدم که چشم هایم چهارتا شد! این جوان هالند بسکتبال آسیاست؟ که عکسش را چاپ کردید؟ اصلا معیار شما در چاپ عکس ورزشکاران بر روی جلد چیست؟عکسی از برادران حیدری داوران موفق و خوشنام فوتبال که اتفاقا مصاحبه شان خواندنی تر از سایرین در ویژه نامه بود ندیدم علت خاصی داشت؟مصاحبه آقای دبیر رییس فدراسیون کشتی جالب و تازگی داشت.ضمن تبریک مجدد به شما و همکاران از ویژه نامه نوروزی که برخلاف سالهای گذشته صد صفحه نبود تشکر می کنم و پیشنهاد می کنم مجله در سال یک هزار و چهارصد تمام رنگی شود.کیهان ورزشی یادگار دوران خوب گذشته است که ما برای خرید مجله صف می کشیدم و ما با کیهان ورزشی بزرگ شدیم.
نوید خرقانی
Russian Federation
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
0
0
سلام استاد مدنی،ضمن عرض تبریک به شما و بچه های کیهان ورزشی امیدوارم در سال جدید مصاحبه خواندنی رخ به رخ در مجله مشاهده شود و مطالب کشتی فنی تر باشد.اگر هر شماره مجله شبیه ویژه نامه نوروزی باشد مجله از دست نمی افتد.آرزوی سلامتی و عاقبت بخیری برای شما و همکاران محترم را دارم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار