PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
جی دن کاکس رقیب اصلی علیرضا کریمی در چند سال گذشته به دلیل دیر رسیدن به مراسم وزن کشی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا، المپیک را از دست داد.
کیهان ورزشی-

رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی آمریکا برای حضور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو در دو روز و با حضور تمامی نفرات مطرح کشتی این کشور از امروز به وقت محلی در سالن دیکیز آرنای شهر دالاس تگزاس برگزار می‌شود.

در این رقابت‌ها در مجموع ۱۱۰ کشتی گیر در رشته آزاد و فرنگی مردان برای رسیدن به دوبنده تیم ملی به میدان می‌روند.

جی دن کاکس که در پیکارهای جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ موفق به کسب مدال طلای قهرمانی جهان در وزن غیرالمپیکی۹۲ کیلوگرم شده بود برای حضور در المپیک به وزن ۹۷ کیلوگرم  تغییر وزن داد.

مراسم وزن کشی پیکارهای انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا امروز جمعه به وقت محلی در حالی برگزار شد که جی دن کاکس دیر به این مراسم رسید و به نوعی بازیهای المپیک را از دست داد.

اجرای قانون و همچنین نداشتن بند و تبصره در انتخابی آمریکا از نکات قابل توجه و مهمی است که می تواند مورد توجه قرار گیرد و هیچ قانون و بندی نتواتست به داد جی دن کاکس کسی که امید زیادی به کسب مدال طلای المپیک دارد نرسید و او به همین راحتی المپیک را از دست داد.

کاکس در حالی که در سالن گرم مسابقات به دلیل داشتن کمی اضافه وزن مشغول کم کردن وزنش بود و مربیان نیز موضوع را فراموش کرده بودند، زمانی او و مربیانش متوجه موضوع شدند که کار از کار گذشته بود و مراسم وزنکشی به پایان رسیده بود.

کوین جکسون مربی کاکس اعلام کرده که پیگیر موضوع هستیم و در صدد هستیم این مشکل حل شود و کاکس در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا شرکت کند.

حریف اصلی او در این وزن در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا کایل اسنایدر دارنده مدال طلای جهان و المپیک بود.

با توجه به نتایج غیرقابل قبول اسنایدر در چند سال گذشته و حضور قدرتمند جی دن کاکس، او فرصت بزرگی را برای حضور در نخستین میدان المپیکی خود را از دست داد.

این در شرایطی است که علیرضا کریمی دارنده ۳ مدال جهانی نیز برای آنکه شانس حضور در المپیک را داشته باشد به وزن ۹۷ کیلوگرم تغییر وزن داد و اسفند سال گذشته در جام متئو پلیکونه ایتالیا مدال نقره گرفت. همچنین رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک در قاره آسیا روزهای ۲۰ الی ۲۲ فروردین و مسابقات کشتی قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ الی ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ در شهر آلماتی کشور قزاقستان برگزار می‌شود. در کشتی آزاد «رضا اطری»، «حسن یزدانی» و «یدالله محبی» در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه در وزن‌های ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید در وزن‌های ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در پیکارهای گزینشی حضور یابند. برهمین اساس کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم «امیرمحمد یزدانی»، در وزن ۷۴ کیلوگرم «یونس امامی» و در وزن ۹۷ کیلوگرم «محمدحسین محمدیان» را برای حضور در گزینشی المپیک انتخاب کرده است. در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در وزن ۷۴ کیلوگرم مبارزه جردن باروز و کایل داک از حساسیت زیادی برخوردار است و ضمن آنکه در وزن ۸۶ کیلوگرم دیوید تیلور حریف اصلی حسن یزدانی در المپیک کار مشکلی در اتتخابی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا نخواهد داشت.
برچسب ها: کشتی ، کاکس
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار