PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
در ادامه انتخاب‌های ضعیف و بحث برانگیز فدراسیون فوتبال، این بار فردی به عنوان سرپرست تیم ملی انتخاب شد که انتقادات بسیاری را متوجه عزیزی خادم رئیس‌این فدراسیون کرد.
کیهان ورزشی-

به نقل از کیهان، پس از انتخاب بحث برانگیز حمیدرضا مهرعلی به عنوان نایب‌رئیس‌اول فدراسیون فوتبال آن هم در شرایطی که او تنها دو رای در مجمع انتخاباتی به‌دست آورده بود، این بار نوبت به انتخاب سرپرست تیم ملی رسید تا با اعلام نام مجتبی خورشیدی موجی از انتقادات علیه تصمیمات رئیس‌فدراسیون ایجاد شود و بسیاری این پرسش را مطرح کنند ملاک انتخاب‌ها در فدراسیون فوتبال شایسته‌سالاری است یا رفاقت و باندبازی؟!
تیم ملی فوتبال ایران در روزهایی که نیازمند برنامه‌ریزی و آماده‌‌سازی هر چه بهتر برای حضور در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است، درگیر حاشیه‌ای خود ساخته شده است. شهاب‌الدین عزیزی خادم در انتخابی بحث برانگیز، مجتبی خورشیدی را به عنوان سرپرست این تیم انتخاب کرده است؛ فردی که ۲۴ ساعت قبل از این تصمیم عجیب، از نیمکت مربیگری ماشین‌‌سازی اخراج شده بود.
مجتبی خورشیدی که بیشتر دوران حضورش در فوتبال را به عنوان دستیار مربیان مختلف سپری کرده و بیشتر یک چهره «فنی» است، در حالی برای سرپرستی تیم ملی انتخاب شد که تا یک روز قبل از این انتخاب گزینه سرمربیگری تیم فوتبال ماشین ‌سازی بود اما هنوز پایش به تبریز نرسیده بود اخراج شد و به طور ناگهانی سر از فدراسیون فوتبال و یک مسئولیت مهم در آورد! بدون اینکه یک دقیقه سابقه این کار را داشته باشد!
درست است که پیش از این در فدراسیون‌های گذشته هم افرادی برای این پست انتخاب شده بودند که شایستگی حضور در مسئولیت سرپرستی تیم ملی را نداشتند- که رسانه‌ها بارها از این انتخاب‌ها انتقاد کرده بودند- اما انتظار از فدراسیون جدید این بود که اشتباهات گذشته را تکرار نکند و با انتخاب‌های درست و حرفه‌ای یک قدم رو به جلو بردارد نه اینکه با این انتخاب‌ها کاری کند که همه بگویند: «صد رحمت به قبل»!
بی خبری افشاریان از انتخاب خورشیدی
انتخاب بحث برانگیز خورشیدی در شرایطی بود که اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال نیز از این انتخاب بی‌خبر بودند. خداداد افشاریان عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال روز گذشته در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری فارس اظهار داشت: این موضوع را می‌دانم ولی من روز گذشته برای اولین بار اسم او را شنیدم. این انتخاب توسط آقای عزیزی خادم صورت گرفته و خودش دلایل این انتخاب را بهتر می‌داند. حتما رئیس‌فدراسیون قابلیت‌هایی را در آقای خورشیدی دیده که این انتخاب را انجام داده است. صحبت‌های میرشاد ماجدی دیگر عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال با رادیو ورزش و بیان این جمله که «باید کمیته فنی انتخاب شود و هر انتخاب و انتصابی از درون آن کمیته بیرون بیاید» نشان دهنده آن بود که وی نیز از این انتخاب عجیب بی‌اطلاع بود.
خورشیدی: من از بین 5‌، 6 گزینه انتخاب شدم
وقتی حجم انتقادات بالا رفت به جای فدراسیون فوتبال، خود خورشیدی در مقام پاسخگویی برآمد و در گفت‌و‌گویی درخصوص رزومه خود برای حضور در سرپرستی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: من در جوانان پرسپولیس، نوجوانان راه آهن، بزرگسالان ژاندارمری و... حضور داشتم و جزو اولین کسانی بودم که در فوتبال ایران مدرک مربیگری گرفتم. در سال 75 یک سال و نیم هم کنار آقای اولیایی در مدیریت باشگاه استقلال بودم.در تیم‌های دیگری چون استقلال اهواز، راه آهن و... تجربه کار دارم.
خورشیدی درخصوص اینکه آیا اگر خودش رئیس‌فدراسیون بود فردی به نام خورشیدی را سرپرست تیم ملی می‌کرد یا خیر عنوان کرد:می گویند ما لابی کرده‌ایم، وقتی از فدراسیون با من تماس گرفتند و به آنجا رفتم مسائلی را دیدم که قبل از این در دوران مدیریتی گذشته ندیدم. فدراسیون در انتخاباتش بسیار بسیار حساس است و آنها فیلترهای زیادی را برای انتخاب گذاشتند. به غیر من 5-6 گزینه دیگر هم بودند و به قول شاعر قرعه کار به نام من دیوانه زدند. وی درخصوص اینکه آیا زبان انگلیسی‌اش خوب است یا خیر عنوان کرد: زبان من خوب است و می‌توانم خوب صحبت کنم.
خبری از تعامل با نخبگان نیست
روز گذشته خبرگزاری تسنیم نیز با قراردادن گزارشی از انتخاب‌های عجیب رئیس‌فدراسیون فوتبال روی خروجی خود یادآور شد که عزیزی خادم با شعار شفافیت وارد ساختمان خیابان سئول جنوبی شده حداقل باید درباره متر و معیارهای انتخاب افراد بیشتر توضیح دهد تا این شائبه به وجود نیاید که فدراسیون فوتبال، محل دورهمی دوستان و رفقای اقتصادی و جایی شبیه گعده خانوادگی شده است.
با بررسی اتفاقات 48 ساعت گذشته مشخص شد که این تصمیم بدون اطلاع هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال اتخاذ شده و حتی برخی از اعضای هیئت‌رئیسه، خورشیدی را نمی‌شناسند. این در حالی است که سرپرست تیم ملی به عنوان مدیر همراه این تیم در اردوها و مسابقات مختلف حاضر می‌شود و در طول سالیان گذشته کسانی برای این سمت انتخاب شده‌اند که از نفوذ و تاثیر قابل قبولی در داخل تیم برخوردار باشند. در تیم‌های باشگاهی هم این سمت به پیشکسوتان تیم‌ها واگذار می‌شود تا آنها به پشتوانه سابقه بالای خود، جو و مسائل داخلی تیم را کنترل کنند اما درباره مجبتی خورشیدی که سابقه بازی ملی ندارد و در جامعه فوتبال هم کسی او را نمی‌شناسد، حرف و حدیث بسیار است.
و نکته پایانی اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل در اظهارات رئیس‌فدراسیون فوتبال، تعامل و همکاری با نخبگان فوتبال برای رسیدن به بهترین نتیجه است. این مسئله در تصمیم اخیر وی برای انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست تیم ملی دیده نمی‌شود و مشخص نیست او با چه متر و معیاری چنین تصمیمی را در آستانه حضور تیم ملی در انتخابی جام جهانی گرفته است؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار