PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- در ادامه بازیهای هفته بیستم لیگ برتر فوتبال ایران ، ابتدا تیم گل گهر با دوگل از سد تیم پیکان گذشت و سپس مصاف سپاهان با نفت مسجد سلیمان بدون گل به پایان رسید . روز پنج شنبه ، از همین دور ، شهرخودرو و ذوب آهن به میدان می روند ، زمان برگزاری مسابقه فولاد با تراکتور نیز هنوز اعلام نشد.
- تیم نفت آبادان در بازی چهارم خود در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال درحالیکه تنها یک برد تا خلق برتری سه بر یک فاصله داشت ، اسیر خلاقیت صمد نیکخواه و مهدی کامرانی بازیکنان مهرام شد تا در نهایت با قبول باخت 90 - 86 در وقت های اضافی ، کار به مسابقه پنجم کشیده شود.
- در آستانه حلول ماه مبارک رمضان ، سه باشگاه بزرگ یوونتوس ، بایرن مونیخ و آتلتیکو مادرید ، طی پیامی جداگانه ، فرارسیدن این ماه پر خیر و برکت را به همه مسلمانان دنیا تبریک گفتند.
- لیست آسیایی تیم الشباب الاهلی امارات اعلام شد ، این لیست در حالی اعلام شد که تیم الشباب برای رقابت در گروه A دو بازیکن سرشناس خود را در اختیار ندارد. در این لیست عمر عبدالرحمن و همینطور احمد خلیل از بازیکنان مطرح این تیم، حضور ندارند. تیم الاهلی امارات در گروه A مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باید با تیم‌های استقلال تاجیکستان، آلمالیق ازبکستان و الهلال عربستان مبارزه کند . 
- به محض ورود تیم استقلال به هتل محل اقامت خود در جده، از کلیه اعضای این تیم تست کرونا گرفته شد که با اعلام جواب این تست‌ها مشخص شد هیچ یک از مجموعه تیم استقلال مبتلا به کرونا نیست. طی هماهنگی‌های انجام شده، قرار است تمرینات آبی‌پوشان با توجه به ساعت‌های بازی، شبانه پیگیری شود ، استقلال در اولین بازی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان ، بامداد جمعه به مصاف الاهلی عربستان خواهد رفت.
- مرتضی تبریزی در دیدار گل گهر مقابل پیکان پس از 22 ماه توانست گلزنی کند. او آخرین بار با پیراهن استقلال در لیگ قهرمانان آسیا و در جریان برتری 2-1 مقابل العین توانسته بود در نقش گلزن ظاهر شود.
- ایوب والی، کاپیتان فولاد ، بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان را به علت مصدومیت از دست داد.
- از سه شنبه شب با برگزاری دو بازی چلسی با پورتو و پاری سن ژرمن با بایرن ، دور برگشت مرحله یکچهارم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال اروپا پی گیری خواهد شد ، در دیدارهای مرحله رفت ، پاری سن ژرمن و چلسی بر حریفان پیروز شده بودند. شب چهارشنبه ، رئال با لیورپول و دورتموند با منچسترسیتی روبرو خواهند شد .
- در حالیکه دومین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته وان در سال 2021 به عنوان آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ از 10 تا 12 اردیبهشت در شهر لیسبون پرتغال برگزار می‌شود، در فاصله اندک باقیمانده تا آغاز این رقابت ها هنوز مسئولان سفارت پرتغال در ایران وقت مصاحبه به اعضای تیم ملی کشورمان نداده‌اند.
- باشگاه نیروی هوایی عراق لیست آسیایی خود برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 را اعلام کرد.در لیست تیم عراقی نام همام طارق هافبک سابق استقلال دیده می شود. نیروی هوایی عراق در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا مقابل الوحده عربستان به پیروزی رسید و به مرحله گروهی راه یافت. تراکتور ایران نیز دراین گروه قراردارد.
- باشگاه شارجه امارات لیست 30 بازیکن خود برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 را اعلام کرد. نکته اصلی در این لیست رسیدن لوان پریرا هافبک بزریلی مصدوم ، به این بازیهاست . شارجه میزبان و رقیب تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا به حساب می آید.
- اعضای تیم فوتبال الریان قطر یکی از حریفان پرسپولیس در گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا با استقبال مسئولان شهر گوا وارد این جزیره شدند.
- به گزارش رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، نتیجه تست PCR بازیکنان و اعضای کاروان سرخپوشان ایران با تاخیر یک روزه، منفی اعلام شد.
- باشگاه فولادخوزستان در پی بازی پلی آف آسیا با العین امارات در عربستان ، تاکنون 22 هزار دلار (بیش از 500 میلیون تومان) برای حق پخش تلویزیونی و 700 میلیون تومان نیز از تبلیغات محیطی برای باشگاهش دریافتی داشته است.علاوه بر این فولادی‌ها بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان نیز از طریق اخذ تخفیف و استفاده از امتیازات ویژه برای اسکان و دیگر هزینه‌ها موفق به صرفه‌جویی شده‌اند که این مبلغ را نیز دریافت خواهند کرد.
- تیم فوتبال پیکان تهران در هفته بیستم لیگ برتر با نتیجه دو بر صفر مغلوب گل گهر سیرجان شد.در جریان این بازی عملکرد تیم داوری با اعتراض های فراوان کادرفنی پیکان همراه شد و این امر تبعات بدی برای این تیم داشت.جدا از حسین پاشایی کمک مربی تیم که به دلیل دریافت کارت قرمز از بازی بعدی پیکان محروم شد، مهدی تارتار هم چهارمین کارت زرد خود را در جریان مسابقه با گل‌گهر دریافت کرد تا وی هم مانند دستیارش از حضور در دیدار بعدی تیمش محروم شود.
- با توجه به قوانین سخت‌گیرانه AFC در حوزه سلامت، از اعضای همه تیم‌های شرکت کنندگان در لیگ قهرمانان آسیا در پنج مکان میزبانی ، 48 ساعت قبل از هر بازی تست کرونا گرفته خواهد شد و اگر تست هربازیکن مثبت باشد، وی فقط از دور گروهی مسابقات خط می‌خورد.
- مهدی تارتار، سرمربی پیکان بعد از مسابقه با گل گهر به وضعیت داوری‌ها اعتراض کرد و گفت : چندین هفته است از داوری متضرر می‌شویم و این به دور از انصاف است. انتظار داریم با داوران پراشتباه برخورد قاطع انجام شود.نمی‌دانم با چه زبانی به مسئولین کشوری و فدراسیون التماس کنم؛ چرا نمی‌توانیم VAR را راه‌اندازی کنیم؟!
- اتحادیه فوتبال اروپا اسامی داوران دیدارهای برگشت مسابقات لیگ قهرمانان این قاره را اعلام کرد: لیورپول _ رئال (بیورن کویپرس هلندی) ، چلسی - پورتو ( کلمنت تورپین فرانسویی) ، پاری سن ژرمن - بایرن مونیخ (دنیله اورساتو ایتالیایی) ، دورتموند - منچستر سیتی ( کارلوس گرانده اسپانیایی)
- حسن تفتیان سریعترین دونده ایران قبل از مسابقه فینال دوی 100متر متوجه شد کفش 12 میلیونی وی را دزدیده‌اند. او مجبور شد از فرد دیگری کفش قرض بگیرد و در مسابقه شرکت کند. در نهایت هم نفر دوم شد. با این وجود رکورد او رکورد بدی نبود.
- سایت «اسکای اسپورت» عربستان مدعی شد دربازیهای این فصل لیگ قهرمانان آسیا از تکنولوژی کمک داور ویدئویی(VAR) استفاده نخواهد شد. در فصل گذشته VAR از مرحله یکچهارم نهایی برای اولین بار در این رقابت ها ورود کرده بود . اولسان هیوندای کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا سال گذشته با کمک VAR دو پنالتی مقابل پرسپولیس گرفت و در نهایت 2 بر یک به پیروزی رسید.
- فصل تازه مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال آسیا 2021 ازروز چهارشنبه آینده به میزبانی کشورهای عربستان (سه زمین) ، امارات و هند در غرب آسیا آغاز می شود. پرسپولیس تهران ، فولاد خوزستان ، تراکتور تبریز و استقلال تهران چهار نماینده کشورمان در این رقابت ها به حساب می آیند.
- در بازیهای لیگ های باشگاهی کشورهای انگلیس ، ایتالیا ، اسپانیا و آلمان این نتایج به دست آمد : برایتون صفر - اورتون صفر ، وست برومویچ 3 - ساوتهمپتون صفر ، هافن هایم صفر - له ور کوزن صفر ، بن ونتو صفر - ساسولو یک ، سلتا 3 - سویا 4
- کنفدراسیون فوتبال آسیا در فصل جدید لیگ قهرمانان برای تیم قهرمان جایزه 4 میلیون دلاری و برای نایب قهرمان پاداش 2 میلیون دلاری در نظر گرفته است . پیروزی در هر دیدار مرحله گروهی، پاداش 50 هزار دلاری برای تیم برنده به همراه خواهد داشت و برای تساوی هم 10 هزار دلار به حساب تیم‌ها واریز خواهد شد.صعود به مرحله یک هشتم نهایی، 100 هزار دلار ، به مرحله یک چهارم نهایی، 150 هزار دلار و به نیمه نهایی درآمدی 250 هزار دلاری برای باشگاه‌ها، به همراه خواهد داشت.
- یگان ویژه ورزشگاه نقش جهان تا دقیقه 30 بازی سپاهانی‌ها مقابل نفت مسجد سلیمان از ورود دوربین‌های صدا و سیما به ورزشگاه جلوگیری کرد و این موضوع حاشیه‌هایی را در این مسابقه رقم زد.این بازی که به صورت مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی پخش می شد تا دقیقه 30 تنها با یک دوربین به تصویر درآمد اما در ادامه این ماجرا ختم به خیر شد!

*کامبیز هوشمند
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار