PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
کیهان ورزشی-

رقابت های لیگ برتر فوتبال نوجوانان تهران در فصل 1399 به خاطر شیوع ویروس کرونا به صورت تک بازی برگزار شد و از بازیهای رفت و برگشت خبری نبود. بازیها روز جمعه 5 دی 1399 با حضور 16 تیم آغاز شد و روز پنج شنبه 21 اسفند 1398 با قهرمانی تیم آکادمی کیا به پایان رسید. البته از آن زمان چند باشگاه از جمله استقلال و پیکان، نسبت به وجود صغرسنی در تیم کیا اعتراض کردند و در نهایت قهرمانی از تیم کیا پس گرفته شد و به تیم استقلال داده شد. در صفحات پیش رویتان، مرور کوتاهی خواهیم داشت بر مسابقات فصل 99 نوجوانان تهران.

رای کمیته انضباطی در خصوص تخلف آکادمی‌ کیا

کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران رای انضباطی خود را درباره تخلف آکادمی کیا صادر کرد. کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران پس از بررسی مدارک رای خود را درباره تخلف آکادمی کیا( متعلق به مهدی مهدوی کیا) در رده نوجوانان و جوانان صادر کرد. براین اساس با توجه به شکایت سه باشگاه مهریاران حافظ، پیکان و ایرانمهر علیه آکادمی کیا از سری مسابقات لیگ برتر نوجوانان و شکایت تیم پارس جاوید از آکادمی کیا از سری مسابقات لیگ برتر نوجوانان مبنی بر استفاده این باشگاه از یک بازیکن غیرمجاز به نام "محمد صدرا طاهر اسماعیل" نتیجه مسابقه این تیم برابر پارس جاوید و دیدارهای تیم نوجوانان آکادمی کیا با سه تیم مذکور 3 بر صفر اعلام شد. همچنین باشگاه کیا هم 10 میلیون تومان جریمه نقدی شد و این بازیکن هم ضمن محرومیت از حضور در کلیه مسابقات فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی 5 میلیون تومان جریمه شد. پس از اعلام این محرومیت‌ها جدول مسابقات نوجوانان تهران هم دچار تغییر شده و تیم استقلال به جای کیا به مقام قهرمانی سال 1399 رسید.

بهترین های فصل 1399
بهترین تیم
استقلال: در بخش معرفی بهترین تیم سال، سه کاندیدا داریم. استقلال، کیا و پیکان. انتخاب استقلال بدان جهت است که این تیم توانست با ارائه بازیهای خوب عنوان قهرمانی را کسب کند و بالاتر از دیگر رقیبان بایستد. استقلال برای اولین مرتبه در تاریخ خود توانست قهرمانی رقابت های نوجوانان را کسب کند.

بهترین مربی
علیرضا اکبرپور (استقلال): در بخش بهترین مربی، روزبه مددی از پیکان، مهرداد عرب از پارسیان جوان و علیرضا اکبرپور از استقلال، کاندیدا شدند. انتخاب اکبرپور اما بدان جهت است که او برای دومین سال پیاپی توانست استقلال را در بالای جدول نگه دارد و توانست اولین قهرمانی آبی پوشان در رده نوجوانان را کسب کند. تدابیر موثر اکبرپور در طول فصل، به قهرمانی آبی ها خیلی کمک کرد.

بهترین بازیکن
آرشام شکوری (استقلال): علیرضا کوشکی از پیکان، یادگار رستمی از کیا و آرشام شکوری از استقلال، گزینه های بهترین بازیکن فصل بودند که در بین آنها سرگروه تیم استقلال را انتخاب کردیم. آرشام شکوری به عنوان کاپیتان، رهبری خط دفاعی استقلال را بر عهده داشت و گلهای حساسی را هم برای این تیم به ثمر رساند‌. شکوری مدافعی بلند قامت و تنومند است که در گلزنی هم تبحر دارد.

بهترین داور
مجید مقدم : بجز مقدم، مجید خدیویان و حامد محمدی فر هم گزینه بودند. مقدم داوری پر کار و کم اشتباه بود و به همین سبب از سوی کیهان ورزشی لقب بهترین داور رقابت های لیگ برتر نوجوانان را به خود اختصاص داد.
بررسی رقابت های لیگ برتر نوجوانان تهران/ (مجید مقدم بهترین داور)
جدول گلزنها
14 گل: محمد رضا کوشکی (پیکان)
13 گل: یادگار رستمی (کیا)
11 گل: محمد امین دوستعلی (کیا)
9 گل: امیرحسین امینی (ایرانمهر)
8 گل: حسام اسکندری و رضا بهراميان (استقلال)،  شایان ذوقی(پارسیان جوان) و علیرضا عسگری (دوستی مهر)
7  گل: علیرضا رضایی (سایپا)  و مبین بهاری (مهر یاران)
6  گل: علیرضا جعفریان (سایپا)، محمدامین امینی (استقلال) و اميرحسين علیجانى (پیکان)

بررسی رقابت های لیگ برتر نوجوانان تهران/
(آرشام شکوری کاپیتان استقلال بهترین بازیکن فصل)
معرفی نفرات تیم قهرمان (استقلال)
بازیکنان: 1 - عرفان یوسفی 2 - ابوالفضل عباسپور 3 - آرشام شکوری  4 - رضا بهرامیان 5 - امیررضا قبادزاده 6 - پرهام خان محمدی 7 - طاها محبی پور 8 - نیکان اکبری 9 - محمدطه یوسفی 10 - علیرضا احسانی فر 11 - ایلیا محمدحسن 12 - محمدحسین بابانژاد 13 - علی نوری 14 - علی پیری 15 - ابوالفضل قنبری 16 - محمدامین امینی 17 - مهدی پورمحمد 18 - مرصاد سلیمانی 19 - محمدرضا ترابی 20 - همایون رحمن پور 21 - مجتبی هاشمی نسب 22 - سعید محمودی 23 - علیرضا محبعلی 24 - حسام اسکندری 25 - احمدرضا خانی 26 - محمد رزم جود اشبلاغ
سرمربی: علیرضا اکبرپور
مربیان: مجتبی انصافی - کامران صنعتی - سعید سروری
سرپرست: رضا شیرزادیان
تدارکات: اکبر اکرمی
مدیر آکادمی: ناصر فریادشیران

نتایج تیم قهرمان (استقلال)
سایپا 2 - استقلال 1 (هفته اول)
باتیس صفر - استقلال 3 (هفته دوم)
استقلال 2 - پیکان 1 (هفته سوم)
مهریاران 1 - استقلال 2 (هفته چهارم)
استقلال 1 - مقاومت صفر (هفته پنجم)
شاهین 3 - استقلال 3 (هفته ششم)
استقلال 2 - پاس قوامین 1 (هفته هفتم)
کیا 4 - استقلال صفر (هفته هشتم)
استقلال 4 - ایرانمهر 2 (هفته نهم)
پرسپولیس 1 - استقلال 2 (هفته دهم)
استقلال 2 - امید شهرآفتاب صفر (هفته یازدهم)
المپیک اندیشه صفر - استقلال 3 (هفته دوازدهم)
استقلال 1 - دوستی مهر صفر (هفته سیزدهم)
پارسیان جوان 1 - استقلال 3 (هفته چهاردهم)
استقلال 2 - داماش پارسه 1 (هفته پانزدهم)

تیم منتخب بهترین هاز فصل از نگاه کیهان ورزشی
1 - محمد خلیفه (پارسیان جوان) (دروازه بان)
2 - مرصاد سلیمانی (استقلال)
3 - آرشام شکوری (استقلال)
4 - علیرضا سعدی پور (پیکان)
5 - محمدحسین حکمی (پارسیان جوان)
6 - محمدرضا ترابی (استقلال)
7 - امیرحسین ریوندی (کیا)
8 - محمدامین دوستعلی (کیا)
9 - حسام اسکندری (استقلال)
10 - یادگار رستمی (کیا)
11 - محمدرضا کوشکی (پیکان)

*سعید حاجی بابایی
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار