PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۶۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸
سرانجام لواندوفسکی به رکورد بمب افکن ژرمن ها دست پیدا کرد
آیا ستاره لهستانی بوندسلیگا دست نیافتنی می شود؟

ستاره لهستانی بایرن مونیخ چند روز پس از کسب نهمین قهرمانی پیاپی در بوندسلیگا به رکورد بمب افکن ژرمن ها دست یافت.سرانجام رابرت لواندوفسکی تک تیرانداز بایرن مونیخ و مهاجمی که تیرش به خطا نمی رود در یکی از بهترین فصول فوتبالی خود، در بازی هفته گذشته و خارج از خانه مقابل تیم فرایبورگ از هفته سی و سوم بوندسلیگا به رکورد گردمولر ملقب به بمب افکن دست پیدا کرد.رکورد گردمولر مهاجم اسبق بایرن مونیخ 49 سال پیش ثبت شده بود و لوا بعد از 49 سال موفق شد با زدن 40 گل در یک فصل بوندسلیگا به رکورد بمب افکن برسد.لوا باتوجه به اینکه یک بازی دیگر از فصل کنونی بوندسلیگا باقی مانده می‌تواند این رکورد را هم جابجا و نام خود را برای همیشه در تاریخ بوندسلیگا جاودانه کند.مولر مهاجم نامدار و همبازی لوا در خط حمله بایرن پس از موفقیت و دستاورد بزرگ ستاره لهستانی واکنش جالبی نشان داد و گفت:بایرن مونیخ بدون گرد مولر نمی توانست به این جایگاهی که اکنون دارد برسد. باشگاه به لطف چنین ستاره ای توانست به قدرت نخست تبدیل شود. لواندوفسکی توانسته است که جا پای این ستاره بگذارد. باید به احترام او کلاه از سر برداشت.لواندوفسکی یک دستاورد بزرگ را خلق کرد. او به زدن گل های زیاد عادت دارد اما تاکنون چنین رکورد خیره کننده ای را به ثبت نرسانده بود. زدن 40 گل در یک فصل یک جنون و دیوانگی است. او یک بازیکن بزرگ است و می تواند دست به هر کاری بزند.جالب است که بدانید لواندوفسکی طی چهار فصل گذشته بهترین گلزن بوندسلیگا بوده است.او در فصل گذشته بوندسلیگا توانست با پیراهن بایرن 34 گل به ثمر برساند و آقای گل بوندسلیگا شود. در فصل 2018-2019 با بایرن موفق شد با به ثمر رساندن 22 گل ،عنوان آقای گلی را تصاحب کند و در فصل 2017-2018 هم توانست با زدن 29 گل عنوان برترین گلزن را از آن خود نماید.لوا با پیراهن تیم بورسیا دورتموند در فصل 2013-2014 هم با زدن 20 گل، آقای گل بوندسلیگا شده بود.مهاجمی که در پنج فصل بوندسلیگا آقای گل شده قطعا از نظر هوش و ذکاوت نسبت به هم پست های خود در تمامی ادوار بوندسلیگا برتری دارد. بوندسلیگا گلزنان بزرگی مثل گردمولر(بایرن)، رودلف بروننمیر(بورسیا دورتموند)،یوپ هاینکس(مونشن گلادباخ) و دیترمولر(کلن) در ادوار گذشته داشته که در یک فصل موفق شده اند 30 گل به ثمر برسانند ولی حساب گردمولر و لواندوفسکی دو ستاره بایرن از سایرین جداست آنها در یک فصل 40 گل زدند و رکورد افسانه ای به نام خود ثبت کردند.این دو از سلاطین بوندسلیگا در گلزنی به شمار می آیند و تاریخ بوندسلیگا به آنها می بالد.

لوا لهستانی در فصل کنونی جزو نفراتی بود که هرگاه مصدوم شد و فرصت بازی کردن نداشت تیم بایرن مونیخ از نبودش لطمه خورد. وقتی لوا در آستانه بازی حساس برابر پاریس سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا مصدوم شد و بایرن به اجبار او را از لیست خود کنار گذاشت برابر تیم پاریسی ناکام ماند و سایر مهاجمان هرگز نتوانستند جای خالی لوا را در خط حمله بایرن پر کنند. داشتن لوا در عالم فوتبال یک نعمت است و بایرن به خوبی می داند که چه جواهری را در اختیار دارد. کارل هاینس رومنیگه رئیس باشگاه بایرن مونیخ یک هفته قبل از آن که لوا به رکورد بمب افکن ژرمن ها برسد در مصاحبه ای که خیلی زود وایرال(همه گیر) شد با رد اخبار جدایی لواندوفسکی اعلام کرد که این بازیکن در بایرن خواهد ماند.نشریه آلمانی «بیلد» که این مصاحبه را منتشر کرده بود،نوشت: لواندوفسکی ماشین گلزنی بایرن مونیخ باوجود آن‌کهچند بازی را در فصل جاری بوندسلیگا به خاطر آسیب دیدگی از دست داد اما رکوردی خیره کننده از خود به جای گذاشته است تا جایی که با زدن 39 گل در صدر جدول بهترین گلزنان لیگ قرار دارد.

با این حال اخبار زیادی از احتمال رفتن او از بایرن مونیخ در این تابستان منتشر شده بود که کارل هاینس رومنیگه رئیس باشگاه بایرن مونیخ به آن واکنش نشان داد و گفت: قطعا مطمئن باشید که لواندوفسکی در بایرن مونیخ می ماند. چه کسی بازیکنی را می فروشد که در سال 60 گل به ثمر می رساند؟ دیوانه نیستیم بازیکنی مثل لواندوفسکی را بفروشیم. طبیعی است هزاران شایعه در دنیای مجازی وجود دارد و نمی توان به آنها دامن زد. طبیعی است باشگاه های بزرگ لواندوفسکی را بخواهند ولی ما به هیچ وجه حاضر به از دست دادن او نیستیم.کارل هاینس رومنیگه رئیس باشگاه بایرن که در دهه 80 میلادی سه بار با پیراهن باواریایی ها موفق شده آقای گل بوندسلیگا شود در حالی از حفظ لوا صحبت کرد که بایرن به دلیل قیمت بالای ارلینگ هالند، قصد جذب او را ندارد و به احتمال فراوان پیوستن این بازیکن نروژی به بایرن مونیخ برای تابستان منتفی است.لواندوفسکی که با بایرن به افتخارات بزرگی رسیده و موفق شده لیگ قهرمانان اروپا را فتح کند در دو سال گذشته یک هدف بزرگ داشت و آن هم رسیدن به رکورد گرد مولر بود که آن هم هفته گذشته برابر فرایبورگ به دست آورد. جالب است بدانید که طی یک آمار مشخص شده که بایرن در غیاب لوا نیمی از گل هایش را از دست می دهد.لواندوفسکی اخیرا به دلیل آسیب دیدگی زانو یک ماه از میادین دور ماند. نبود ستاره لهستانی فقدان بزرگی برای بایرن مونیخ بود. آمار به خوبی این موضوع را نشان می دهد.لذا بایرن در نبود مهاجم لهستانی 87/44 درصد گل هایش را در بوندسلیگا از دست می دهد.موفقیت دیگر ستاره لهستانی بایرن مونیخ در فصل کنونی،رسیدن به رکورد ملی پوش اسبق ژرمن ها بود ،لوا،چندی پیش توانست رکورد کلاوس فیشر ملی پوش اسبق فوتبال آلمان را در بوندسلیگا تکرار کند.لواندوفسکی بهترین بازیکن جهان در سال 2020 در دیدار فصل کنونی بودنسلیگا برابر وردربرمن که با پیروزی 3 بر یک بایرن به پایان رسید گل سوم را به ثمر رساند.او با گلی که در این بازی به ثمر رساند تعداد گل های خود را در بوندسلیگا به عدد 268 رساند تا در کنار کلاس فیشر در رده دوم جدول گلزنان تاریخ بوندسلیگا قرار گیرد.لواندوفسکی ،پس از بازی در صفحه توییترش نوشت:« افتخار می کنم که توانستم مثل کلاوس فیشر ستاره اسبق به رکورد 268 گل زده در بوندسلیگا برسم. همواره تلاش کرده ام تا به بایرن مونیخ کمک کنم و بهترین بازی هایم را برای تیمم به نمایش گذارم.»لازم به یادآوری است که بهترین گلزن تاریخ بوندسلیگا، گرد مولر بمب افکن ژرمن‌هاست که توانست در 427 بازی 365 گل به ثمر برساند و این رکورد سال‌ها در فوتبال آلمان و تاریخ بایرن مونیخ باقی مانده است و باید دید مهاجم گلزن بایرن مونیخ می‌تواند به این رکورد نیز برسد یا خیر.

کیوان طباطبایی*

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار