PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۵۳۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
گفت و گو با "سعید سحرخیزان" آقای گل فوتبال جوانان تهران
کیهان ورزشی-

تیم سایپا توانست به چند سال سلطه تیم مقاومت بر فوتبال جوانان تهران خاتمه دهد و بر بام لیگ برتر جوانان ایستاد. برای موفقیت این تیم، همه مربیان و بازیکنان زحمت کشیدند اما نقش برخی پر رنگ تر از بقیه بود. یکی از بازیکنانی که تاثیر زیادی در قهرمانی تیم سایپا داشت، "سعید سحرخیزان" است. بازیکنی که در خط حمله بازی می کرد و با گلهایی که زد، هم خودش را آقای گل مسابقات کرد و هم اینکه تیمش را در مسیر قهرمانی قرار داد. با او به گفت و گو نشستیم.
*خودتان را بیشتر معرفی کنید.
سعید سحرخیزان هستم متولد 5 تیر 1382 در شهر اردبیل. در پسوند فامیلی ام "گندشمین" وجود دارد که نام روستای ما در استان اردبیل است. یک برادر و 2 خواهر دارم و فرزند سوم خانواده هستم.
*بجز شما، دیگر اعضای خانواده تان هم ورزش می کنند؟
در حال حاضر، برادر کوچکم فوتبال بازی می کند و در گذشته، پدرم فوتبالیست بود و دروازه بانی می کرد و خواهرم نیز تکواندوکار بود.
*از بچگی به چه تیمی و رنگی علاقه داشتید؟
اگر منظورتان قرمز و آبی است باید بگویم که واقعا طرفدار هیچ تیمی نبوده و نیستم و برایم فرقی هم ندارد که بعدها به عضویت کدامیک از این تیمها درمی آیم. من فقط دوست دارم فوتبال بازی کنم و پیشرفت داشته باشم. در دنیا، طرفدار باشگاه رئال مادرید هستم اما در ایران طرفدار هیچ تیمی نیستم و فقط به تیمی که در آن عضو هستم، فکر می کنم.
*سابقه بازی کردن در چه تیمهایی را دارید؟
فوتبال را از 8 سالگی در مدرسه فوتبال ایرانیان در اردبیل و زیر نظر مهدی شیخلووند شروع کردم. 3 سال در آنجا بودم. این مدرسه فوتبال تاکنون، دو سه مرتبه در ایران مدرسه فوتبال نمونه شده است. شیخلووند خودش فوتبالیست بوده است. در اردبیل دو باشگاه مطرح به نامهای ذوب آهن و شهرداری داریم که من برای هر دو بازی کردم. در رده نونهالان تا زیر 15 ساله ها در باشگاه ذوب اهن اردبیل، روزهای خوبی را سپری کردم و سپس به تیم سایپا تهران آمدم و الان سه سال است که در خدمت این باشگاه هستم.
*چه طور سر از تهران و تیم سایپا درآوردی؟
وقتی در اردبیل عضو تیم ذوب آهن بودم، توسط عباس چمنیان به اردوی تیم نوجوانان کشورمان دعوت شدم و بعد رفتم سر تمرین تیم سایپا. در آنجا آقایان شاهین آورند، مهران فلاح دوست و احسان جعفری، تیم می بستند. من تست دادم و قبول شدم و اینجوری به عضویت سایپا درآمدم.
*از آقای گلی ات بگو.
12 گل زدم، 3 تا با سر و 9 تا با پا.همبازیانم در اینکه آقای گل شدم خیلی تاثیر داشتند و در واقع من با پاس های خوب آنها به این عنوان دست یافتم. با همه احترام اما فکر می کنم که ارزش گلهایی که من زدم از گلهایی که رقیبانم زدند بیشتر بود چون من در جریان بازی همه گلهایم را زدم در حالی که آنها بعضا تا 6،7 گل خود را با پنالتی به ثمر رساندند. البته من به جز 12 گلی که زدم، 5 پاس گل دادم و 6 پنالتی هم برای تیمم گرفتم و همانطور که قبلا گفتم هیچ پنالتی ای را خودم نزدم.
*چه قدر به ملی پوش شدن می اندیشی و برایش تلاش می کنی.
تاکنون عضو تیمهای نوجوانان و جوانان کشور بوده ام و برای رسیدن به تیم امید و بعد از آن تیم ملی بزرگسالان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهم کرد.آقای سیروس پورموسوی سال قبل مرا به تیم جوانان ایران دعوت کرد و من با بازیکنانی که 3 سال از خودم بزرگتر بودند در اردو حاضر شدم. این اتفاق در تیم نوجوانان ایران هم برای من افتاد. اتفاق نادری است و دلیلش این است که برگزاری مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا در سالهای فرد باعث می شود که متولدین سال زوج، کوچکتر از متولدین سال فرد باشند! من اولین بازیکن تاریخ فوتبال جوانان ایران هستم که با تاریخ تولد 1382 به این تیم دعوت شدم.
*قهرمانی سایپا چگونه شکل گرفت؟
با مدیریت خوب آقای بیاتی نیا که مدیر آکادمی ما بودند. تدابیر عالی آقای مرتضی صادقی سرمربی تیم و اعضای کاربلد کادر فنی ایشان و با تلاش همه بازیکنان و دست اندرکاران این قهرمانی به دست آمد.
*سخت ترین حریفی که مقابل شما قرار گرفت چه تیمی بود؟
آکادمی کیا. تیم سفت و سختی بود و ما به سختی با این تیم به تساوی 1 – 1 رسیدیم.
*شرایط و امکانات برگزاری مسابقات جوانان چه طور بود؟
خداروشکر امکانات باشگاه ما خوب بود. کرونا باعث حساسیت و دلهره می شد ولی چاره ای نبود و باید با رعایت اصول بهداشتی بازیهای خود را برگزار می کردیم. برخی از ورزشگاه ها امکانات خیلی خوبی داشتند مثل ورزشگاه غدیر که هر چند ورزشگاه اختصاصی تیم خاصی نبود اما هر تیمی که ورزشگاه اختصاصی نداشت روی آن زوم می کرد. ورزشگاه خانگی تیم ما (اسماعیلی) هم شرایط خوبی داشت و از ورزشگاه فصل قبلمان (چمران) خیلی بهتر بود.
*چه برنامه ای برای فصل بعد دارید؟
فعلا که برای استراحت به زادگاهم آمده ام و منتظر شروع فصل نقل و انتقالات هستم. تا ببینیم خدا چه می خواهد.
*الگویت در فوتبال کیست؟
چون در خط حمله بازی می کنم همیشه حرکات و نوع بازی مهاجمان بزرگ را زیر نظر دارم. الگوی من در فوتبال، آقای علی دایی همشهری عزیزم است. در بین خارجی ها روی کریس رونالدو و امباپه نظر دارم.
*چه قدر از فضای مجازی استفاده می کنید؟
خیلی زیاد استفاده نمی کنم. در اینستاگرام چند پیج روانشناسی و آموزش فوتبال را فالو کرده و از مطالب آنها بهره می برم. به نظرم فضای مجازی، خیلی خوبه اما به خصوص نونهالان و نوجوانان عزیز خیلی باید دقت کنند و از این محیط و فضا به درستی استفاده کنند.
*سقف آرزوهایت کجاست؟
با حرف نمی شود سقف آرزو ساخت، من می خواهم عمل کنم. می دانم که هر چی خدا بخواهد همان می شود اما من هر روز بیشتر از قبل تلاش می کنم و می خواهم همیشه در حال ترقی و پیشرفت باشم.
*صحبت پایانی
 از کیهان ورزشی خیلی ممنونم و خیلی خوشحالم که می بینم جایی هست که تلاش ما را دیده است. به توصیه دوستانم، سایت تان را دنبال کردم، خیلی خوب است و پیج تان در اینستا هم عالیست. مجله تان نیز با قدمت و با اصالت است. نگاه شما، دقت و انگیزه ما بازیکنان رده های پایه را افزایش می دهد.  

*سعید حاجی بابایی

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ارتش سرخ
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
0
0
گل پسر تو که الگویت علی دائی است پس مثل الگویت باید یک پرسپولیسی اصیل باشی، حتما"و به هر صورتی که
شده فقط برای دریای سرخ بازی کن پرسپولیس زلزله محبوب هرچی دله❤️❤️❤️❤️❤️❤️
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار