PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک 2020 توکیو که با رژه تیمها ، خوشامدگویی ژاپنی ها و پیام رئیس بین المللی المپیک همراه بود روز جمعه برگزارشد . 
- اگر چه گفته شده بود لباس ورزشکاران کشورمان در افتتاحیه المپیک 2020 تغییر کرده اما ملی پوشان با همان لباس‌ها در افتتاحیه حاضر شدند. 
- 25 ایرانی که در رژه مراسم افتتاحیه حضور داشتند عبارت بودند از 19 ورزشکار از 5 رشته و 5 مربی به همراه سرپرست کاروان ایران : شه‌بخش و موسوی از بوکس ، خدمتی و رستمیان از تیراندازی ، حسینی و کیانی از تکواندو ، نیکخواه بهرامی، حدادی، کاظمی، جمشیدی، یخچالی، داورپناه، حسن‌زاده، گرامی‌پور، رستم‌پور، جلال‌پور، رضایی‌فر و واحدی از بسکتبال ، ملایی از قایقرانی ، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ، فرزام مربی قایقرانی ، علیرضا استکی مربی بوکس ، مهرو کمرانی مربی تکواندو الهام هاشمی مربی تیراندازی و جمیل لطف‌الله ‌نسبی مربی تنیس روی میز
- در پایان مراسم قرعه‌کشی مسابقات جودوی بازیهای المپیک توکیو، سایت رسمی فدراسیون بین‌المللی جودو در خصوص مسابقات وزن 81 - کیلو نوشت: "فینال نمادین بین سعید ملایی و ساگی موکی برگزار نخواهد شد و امکان رویارویی جودوکای ایرانی الاصل مغولستان و جودوکای اسرائیلی تنها در نیمه نهایی خواهد بود."
- در حالی که تیم فوتبال استقلال تهران روز یکشنبه باید به مصاف نساجی مازندران برود بازیکنان این تیم به دلیل اینکه درصد زیادی از مطالباتشان پرداخت نشده است در تمرین شرکت نکردند.
- 12 بازیکن تیم فوتبال استقلال به دلیل اینکه زیر 50 درصد دریافتی داشته‌اند، قصد دارند قراردادشان را یک طرفه با باشگاه فسخ کنند. حتی گفته می‌شود برخی از آنها نامه فسخ قرارداد را گرفته‌اند و اگر طی روزهای آینده پرداختی به آنها انجام نشود، فسخ قرارداد را ثبت خواهند کرد.
- در اولین روز از رقابتهای تیروکمان بازیهای المپیک و در مرحله مقدماتی که در ژاپن در حال برگزاری است، میلاد وزیری تنها نماینده ریکرو انفرادی مردان در پایان مرحله تعیین رنکینگ بازیهای المپیک، در بین 64 ورزشکار در جایگاه ششصت و سوم قرار گرفت.
- برای نخستین بار در تاریخ رقابت های وزنه برداری بازی های المپیک، یک ایرانی به عنوان داور در جمع اعضای ژوری حضور خواهد داشت. نام علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران، در فهرست اعضای ژوری برای داوری رقابت های چند دسته از مسابقات وزنه برداری بازی های المپیک دیده می شود. این برای نخستین بار است که یک ایرانی در مسابقات وزنه برداری در هیات ژوری حضور دارد.
- نازنین ملایی ملی‌پوش قایقرانی ایران و نخستین نماینده کشورمان در بازی‌های المپیک توکیو، در مرحله گروهی رویینگ یک‌نفره سوم شد و به یک‌چهارم نهایی راه یافت. رقابتهای این مرحله روز دوشنبه انجام خواهدشد.
- ورزشگاه چندمنظوره سابوروی ژاپن در جریان بازی‌های المپیک طی چند ساعت از زمین بیسبال به فوتبال و‌بالعکس تبدیل می‌شود و در این انتقال 8000 هزارتن چمن‌مصنوعی فرش شده جابجا می‌شود.
- در اولین روز پیکارهای المپیک ، معترضان ژاپنی در مقابل ساختمان متروپولیتن توکیو تجمع کردند.معترضان با در دست داشتن تابلوهایی که روی آن نوشته شده بود "هیچ المپیکی در هیچ کجا"، خواستار لغو بازی ها شدند.
- وب سایت کمیته برگزاری المپیک گزارشی منتشر کرد که حداقل تست 19 نفر در بازی‌های المپیک تابستانی توکیو طی 24 ساعت گذشته مثبت شده و بدین ترتیب آمار مبتلایان به کرونا 110 نفر شده است. سه نفر از 19 مبتلا که اعلام شده در دهکده المپیک سکونت داشتند و طبق اعلام خبرگزاری کیودو، دو نفر از ورزشکاران آلوده اعضای تیم های ملی دوچرخه سواری و والیبال ساحلی چک هستند و دیگری نماینده تیم تکواندوی هلند است.
- در حالی که پیش از این کشور آفریقایی گینه اعلام کرده بود به دلیل بحران کرونا در بازی‌های المپیک توکیو شرکت نمی‌کند اما نظر این کشور تغییر کرد. یک روز پس از تأیید خروج از توکیو به دلیل همه گیری ویروس کرونا، گینه توافق کرده که یک تیم 5 نفره را برای شرکت در المپیک به توکیو اعزام کند.
- روز یک شنبه ، بازیهای هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال به طور همزمان (21/15) در 8 ورزشگاه برگزار خواهد شد : پرسپولیس با تراکتور ، سپاهان با ذوب آهن ، نساجی با استقلال ، فولاد با صنعت نفت ، نفت مسجد سلیمان با گل گهر ، سایپا با آلومینیوم ، مس رفسنجان با پدیده ، ماشین سازی با پیکان 
- جواد فروغی تیرانداز کشورمان با قرار گرفتن دربین نفرات برتر دورمقدماتی به مرحله فینال رقابت ها راه یافت ، مسابقه فینال احتمالا ساعت 11 به وقت ایران پخش خواهد شد.
- آرمین هادی‌پور نماینده وزن 58 - کیلو تکواندوی کشورمان در المپیک توکیو در اولین دیدار خود مقابل جفرسون اوچا" از کلمبیا با نتیجه 22 بر 19 پیروز و راهی مرحله بعد شد. وی در گام دوم باید برابر گوزمان نماینده آرژانتین قرار بگیرد. 
- برنامه نمایندگان ایران در اولین روز رسمی (شنبه) بازی‌های المپیک : تیراندازی - آرمینا صادقیان و فاطمه کرم‌زاده در مرحله مقدماتی تفنگ 10 :ساعت 4 صبح  ، جواد فروغی در مرحله مقدماتی تپانچه 10 متر بادی مردان ساعت 8/30 دقیقه صبح ، دوچرخه‌سواری - سعید صفرزاده در بخش استقامت جاده مردان: ساعت 6/30 دقیقه صبح ، 
شمشیربازی - علی پاکدامن در  مرحله یک سی و دوم مبارزه با آندراس زاتماری از مجارستان ساعت 7 و 50 دقیقه صبح ، مجتبی عابدینی مبارزه با شائو گوردون کانادایی: ساعت و 15 دقیقه صبح ، محمد رهبری رقابت با اپیتی از فرانسه ساعت 8 و 40 دقیقه صبح ، مرحله نیمه‌نهایی، رده‌بندی و فینال این مسابقات هم از ساعت 13 و 30 برگزار می‌شود.  تکواندو - آرمین هادی‌پور مبارزه با جفرسون اوچوآ فرناندز کلمبیایی: ساعت 9 و 15 دقیقه صبح ، تنیس روی میز - نیما عالمیان با دینکهال از انگلیس ساعت  12 ، بوکس - دانیال شه‌بخش مبارزه با محمد حموت از مراکش ساعت 13 و 18 دقیقه ، والیبال - تیم ملی ایران  با لهستان: ساعت 15 و 10 دقیقه
- محمود فکری که بعد از دیدار نفت مسجدسلیمان مقابل ذوب‌آهن میثم تهی دست، نیما انتظاری و مصطفی ناییج پور را از نفت مسجد سلیمان اخراج کرده بود، این بار در پی شکست تیمش مقابل استقلال سه بازیکن دیگر را از حضور در تمرین منع کرد. مقتدایی، ایزدی و طهماسبی سه بازیکنی هستند که محمود فکری اعلام کرده فعلا حق حضور در تمرین نفت مسجدسلیمان را ندارند. 
- جیدون سانچو با قراردادی 5 ساله به منچستر یونایتد پیوست.
- بر اساس اعلام مسئولان برگزارکننده رقابت‌های المپیک ، تیم دو نفره والیبال ساحلی زنان جمهوری چک به دلیل ابتلا به ویروس کرونا نمی‌توانند در این بازی‌ها شرکت کنند و تمام رقبای این تیم برنده اعلام شدند.
- کریم بنزما ستاره فرانسوی رئال‌مادرید به ویروس کرونا مبتلا شد.
- سون هیونگ‌مین ستاره کره‌ای تاتنهام قراردادش را تا سال 2025 با این تیم تمدید کرد.

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار