PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
شب گذشته در ادامه مسابقات اروپایی ، پاری‌سن ژرمن در شب عملکرد ناامیدکننده مسی به پیروزی دراماتیکی دست یافت و رئال در 2 دقیقه یک بازگشت زیبا رقم زد.
کیهان ورزشی- 

شب گذشته در ادامه مسابقات فوتبال اروپا، پاری سن ژرمن در شب خاموش مسی در دیداری دراماتیک و جذاب به برتری رسید و رئال مادرید در 2 دقیقه یک بازگشت باشکوه در مستایا رقم زد. یوونتوس در دیدار مهم و حساس برابر میلان به تساوی رسید تا همچنان در انتظار اولین برد خود بماند.

*لوشامپیونه فرانسه

پاری سن ژرمن 2 - لیون یک
گل ها: نیمار (پنالتی) 66 - ایکاردی 4+90 / پاکتا 54 برای لیون

در این مسابقه شاهد اولین حضور لیونل مسی در ترکیب اصلی پاری سن ژرمن در ورزشگاه «پارک دو پرنس» بودیم. پوچتینو تمام عناصر بزرگ خط تهاجمی خود را در این بازی به کار گرفت و سن ژرمن با 4 بازیکن «مسی-نیمار-امباپه و دی ماریا» به مصاف لیون رفت.

لیون که با هدایت بوش عملکرد خوبی داشته در این بازی نیز عملکردی فوق العاده از خود نشان داد و اصلا مبهوت نام بازیکنان حریف قرار نگرفت. همین باعث شد تا موقعیت های اندکی برای پاریس بدست آید و این اتفاقا لیون بود که موقعیت های مهمتری روی دروازه دوناروما ایجاد کرد. 

موقعیت بزرگ سن ژرمن در نیمه اول برای لیونل مسی بود که این بازیکن ضربه کاشته خود را به زیبایی به سمت دروازه لیون زد که با بدشانسی تمام این توپ به دیرک دروازه برخورد کرد. مسی هنوز نتوانسته اولین گل خود را برای این تیم به ثبت رساند. نکته جالب توجه این است که رونالدو، رقیب اصلی خود در سومین بازی خود نیز چهارمین گل خودش را به ثبت رساند تا این بازیکن تحت فشار بیشتری قرار گیرد.

مسی دیگر موقعیتی در این بازی بدست نیاورد و همین باعث شد تا پوچتینو او را در دقیقه 76 و وقتی پاریس به تساوی یک بر یک رسیده بود، تعویض کند. تعویض او اصلا به مذاق فوق ستاره آرژانتینی خوش نیامد. مسی که شبی ناامیدکننده سپری کرده بود، با ناراحتی تمام به بیرون از زمین آمد و حتی موقع رفتن به نیمکت با عصبانیت با مربی خود صحبت کرد.

پاری سن ژرمن در دقیقه 66 توسط نیمار روی پنالتی که خود این بازیکن گرفته بود، به گل تساوی دست یافت و در حالی بسیاری انتظار داشتند که بازی با تساوی به پایان برسد، ایکاردی، تعویضی پوچتینو، به داد پاریس رسید و گلی زیبا به ثمر رساند. در دقیقه 4+90 ایکاردی که جانشین دی ماریا شده بود، روی پاس دیدنی امباپه دروازه لیون را باز کرد تا پارک دو پرنس غرق در شادمانی شود.

پاریسی‌ها در 6 بازی به 6 برد دست یافته و اکنون با اقتدار در صدرجدول قرار دارد. در جدول لوشامپیونه پاریس با 18 امتیاز صدرنشین است و تیم های مارسی 13 (یک بازی کمتر)، لنس 12، آنژه 11 و نیس 10 در رده های بعدی قرار دارند.

*سری آ ایتالیا

یوونتوس یک - میلان یک
گل ها: موراتا (4) / آنته ربیچ 76 برای میلان

این بازی با گل زودهنگام یوونتوس توسط موراتا آغاز شد. ستاره اسپانیایی روی یک ضدحمله دیدنی از میانه میدان تک به تک شد و توانست با یک چیپ زیبا دروازه روسونری را باز کند. پس از این گل بسیاری انتظار داشتند که یوونتوس به اولین برد خود دست پیدا کند ولی در نیمه دوم همه چیز تغییر کرد.

در نیمه دوم، میلان کاملاً سوار بر بازی شد و توانست موقعیت های خوبی را ایجاد کند. این تیم در نهایت در دقیقه 76 روی ارسال کرنر با ضربه سر «آنته ربیچ» به گل تساوی دست یافت و یوونتوس همچنان ناکام بماند.

یووه با این تساوی 2 امتیازی شد و به رده هجدهم جدول سری آ ایتالیا سقوط کرد تا اوضاع برای بیانکونری سخت تر از قبل شود. 

در جدول سری آ ایتالیا، اینترمیلان با 10 امتیاز صدرنشین و تیم های میلان 10 ، رم 9 ، ناپولی 9 و فیورنتینا 9 در رده های بعدی قرار دارند. 

*لالیگا

والنسیا یک - رئال مادرید 2 
گل ها: دورو 66 برای والنسیا / وینیسیوس 86 - بنزما 88 برای رئال 

این بازی با نمایش بسیار خوب والنسیا آغاز شد و جو شدید مستایا کار را برای رئالی ها سخت تر هم کرد. مهارهای فوق العاده «تیبو کورتوا» به داد آنچلوتی رسید ولی این دروازه بان نیز در دقیقه 66 روی ضربه زیبای دورو تسلیم شد تا والنسیا به یک گل زیبا دست یابد. 

رئال مادرید که پیش از گل نتوانسته بود موقعیت های زیادی بدست آورد پس از گل نیز در ساخت موقعیت ناکام ماند تا اینکه در دقایق پایانی همه چیز روی همکاری فوق العاده «بنزما-وینیسیوس» تغییر کرد. 

در دقیقه 86 ، وینیسیوس روی پاس بنزما ضربه ای به سمت دروازه زد که این توپ با برخورد به بازیکن حریف به گل بدل شد. تنها 2 دقیقه رئال مادرید زمان نیاز دارد تا این بار روی پاس وینیسیوس و ضربه سر دیدنی بنزما به گل برتری دست یابد و یک «کامبک» فوق العاده به نمایش گذارد. 

رئال مادرید در این بازی سخت به پیروزی رسید تا با اقتدار در صدر جدول قرار گیرد. این تیم با 13 امتیاز در جایگاه اول قرار دارد و تیم های بیلبائو 11 ، والنسیا 10 و رئال سوسیداد 10 در رده های بعدی قرار دارند. 

امشب بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان گرانادا است. این تیم با 2 بازی کمتر نسبت به رئال مادرید 7 امتیازی بوده و در رده دهم قرار دارد. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار