PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۸۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
نمایندگان اوزان ۶۳ و ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران به فینال مسابقات جهانی راه پیدا کردند تا فردا برای دستیابی به مدال طلای این رقابت‌ها به مصاف حریفان بروند.
کیهان ورزشی-
میثم دلخانی امروز (شنبه) در رقابت‌های وزن 63 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل دنیز منیکسه از آلمان با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دور بعدی مسابقات شد.

میثم دلخانی نماینده وزن 63 کیلوگرم تیم ملی فرنگی کشورمان در مبارزه بعدی به مصاف تمیروف از اوکراین رفت و در حالی که 3 بر یک عقب افتاده بود، با خاک کردن حریف به تساوی 3 - 3 رسید و با توجه به اینکه امتیاز آخر را گرفته بود، او برنده این کشتی شد و به نیمه نهایی راه یافت.

او در مبارزه نیمه نهایی در کمتر از دو دقیقه ممداف از آذربایجان را با نتیجه 9 بر صفر از پیش رو برداشت و فینالیست شد. دلخانی در فینال با آبولادزه گرجستانی مبارزه خواهد کرد.

گرایی چهارمین فینالیست کشتی فرنگی ایران در اسلو
محمدرضا گرایی قهرمان المپیک 2020 توکیو در مبارزه اولش در وزن 67 کیلوگرم مسابقات جهانی 2021 با تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن کشتی گرفت و در حالی که به نظر می‌رسید او کار خیلی سختی مقابل این حریف نداشته باشد، اما 6‌ بر یک از حریف عقب افتاد. قهرمان المپیک هوشیارانه کشتی را ادامه داد و به موقع حریف را به پل زده و ضربه فنی کرد. در این مبارزه دو بار کادر فنی تیم ملی درخواست چلنج داد، اما رضا گرایی مخالفت کرد و بازبینی فیلم اتفاق نیفتاد.

براساس این گزارش، گرایی در ادامه حسام جعفراف قهرمان جوانان جهان جهان را در کمتر از دو دقیقه با کنده ‌فرنگی‌های زیبا و بی‌نقصش با امتیاز عالی 11 بر صفر شکست داد. دیدار نیمه نهایی المپیک 2020 توکیو برای دو کشتی‌گیر ایران و گرجستان در جهانی 2021 تکرار شد و گرایی بار دیگر به مصاف راماز زوئیدزه گرجستانی رفت.

طلایی کشتی ایران در المپیک توکیو مثل مبارزه با حریف ژاپنی باز هم امتیاز زیادی از حریف عقب افتاد و نتیجه کشتی 5 بر یک شد، اما تلاش او در ثانیه‌های آخر کشتی را 6 - 6 کرد که با توجه به اینکه امتیاز آخر به گرایی رسیده بود، او برنده کشتی می‌شد. سرمربی گرجستان در ادامه درخواست چلنچ داد که مورد قبول واقع نشد و یک امتیاز دیگر نیز به محمدرضا گرایی داده و او فینالیست شد.

بدین ترتیب و بعد از محمدهادی ساروی، علی اکبر یوسفی و میثم دلخانی، محمدرضا گرایی چهارمین فینالیست کشتی ایران در پیکارهای جهانی 2021 اسلوی نروژ شد.

طاهری از دور رقابت ها حذف شد
با شکست کشتی‌گیر دانمارکی در مرحله نیمه نهایی وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان، رامین طاهری از دور رقابت‌ها حذف شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عظیم احمدالحسینی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
0
0
رده بندی قهرمانی جهان بعد از ۷ وزن
روسیه ۱۳۰ امتیاز
ایران ۹۶
آذربایجان ۸۷
ترکیه ۵۰
ارمنستان ۴۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها