PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۶۸۴۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
سرمربی تیم ملی کشورمان در مصاحبه با سایت کروات در خصوص مسائل مختلف صحبت کرد.
کیهان ورزشی- 

تیم ملی کشورمان در 11 بازی اخیر خود تحت هدایت دراگان اسکوچیچ به 10 برد و یک تساوی دست یافته و حالا به یکی از مدعیان اصلی صعود به جام جهانی 2022 قطر نام گرفته است.

درخشش تیم ملی کشورمان با هدایت دراگان اسکوچیچ باعث شده تا رسانه‌های کروات به تمجید از تیم ملی کشورمان بپردازند و در این خصوص با سرمربی کشورمان مصاحبه‌ای نیز بگیرند. سایت vecernji در مصاحبه‌ای با اسکوچیچ در خصوص شرایط تیم ملی کشورمان، زلاتکو کرانچار، لژیونرها ، ویژگی مردم ایران و نقاط ضعف تیم ملی صحبت کرد.

این رسانه نوشت: تیم ملی ایران تحت هدایت اسکوچیچ حالا به یکی مدعیان اصلی صعود به جام جهانی قطر 2022 بدل شده است. آنها مقابل تیم ملی قدرتمند کره جنوبی با ستاره‌ای مثل سون هئونگ مین به تساوی دست یافتند و رکورد خارق العاده خود را ادامه دادند. تیم ملی ایران با اسکوچیچ 11 بازی انجام داده و تنها به یک تساوی که آن به بازی با کره جنوبی بازمی‌گردد، دست یافته است. اسکوچیچ در مرحله قبلی جانشین «مارک ویلموتس» شد. شخصی که از 4 بازی به 2 باخت رسیده بود و اسکوچیچ توانست این جریان را تغییر دهد. او در 11 بازی به 10 برد ، 30 گل زده و 3 گل خورده دست یافت.

اسکوچیچ در این خصوص گفت: به نظرم مهمترین چیز این است که ما روی جزئیات و کیفیت کار و تلاش کردیم. مشخصا حضورم در ایران به من خیلی کمک کرد. 7 سال در ایران بودم و کاملاً لیگ این کشور را می‌شناختم. می‌دانستم بازیکنان اینجا چه کیفیتی دارند و البته کادر فنی مثل ماریو تات و ملادن زگانیر نیز به من خیلی کمک کرد.

سایت vecernji نوشت: ایران اکنون یک نسل فوق العاده در تاریخ فوتبالش دارد. آنها در حال حاضر در رده بیست و دوم جهان جای گرفته‌اند و تنها با کرواسی 5 رده فاصله دارند. بهترین جایگاه آنها به سال 2005 (1384) بازمی‌گردد که این تیم با درخشش بازیکنانی مثل علی دایی، علی کریمی و مربیگری برانکو ایوانکوویچ به رده پانزدهم دنیا رسید. تیم ملی ایران با 3 مربی کروات دیگر نیز هدایت شده است. «استانکو»، «تومیسلاو ایویچ» و «میروسلاو بلازوویچ» در این تیم کار کردند.

اسکوچیچ در این خصوص گفت:‌ من پیش از اینکه هدایت تیم ملی را برعهده گیرم با فدراسیون این کشور در ارتباط نبودم. نه توصیه‌ای کردم و نه ارتباط خاصی داشتم. شاید نزدیک‌ترین آدم به من در این کشور «زلاتکو کرانچار» بود که واقعا انسان شریفی بود. من در ایران بودم وقتی فهمیدم او فوت کرده است. تمام صبح را گریه کردم و سپس به ورزشگاه رفتم تا بازی پرسپولیس را ببینم که آنجا بود که غمم کاهش پیدا کرد. من وقتی وارد ورزشگاه شدم دیدم تصویر بزرگی از «کرانچار» بر روی سکوها است و باعث شد تا دوباره گریه کنم.

وی ادامه داد: من برانکو را در قطر دیدم. من رفته بودم تا بازی‌های تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را مشاهده کنم که وقتی برانکو فهمید من در اینجا هستم بسیار خوش آمد گفت و پذیرایی خوبی از من کرد. کاری به فوتبال و تاکتیک ندارم، برانکو واقعا انسان فوق العاده ای است.

اسکوچیچ در خصوص لژیونرهای کشورمان مخصوصا صادق محرمی که درتیم دیناموزاگرب کرواسی توپ می‌زند، اظهار داشت: من صادق محرمی را وقتی 16 ساله بود، می‌شناختم. من هدایت ملوان را برعهده داشتم و او بازیکن اصلی تیم بود. او توانایی‌های زیادی از خودش به نمایش گذاشت و به یک بازیکن بزرگ بدل شد. او اکنون در دینامو بازی می‌کند و به خاطر مصدومیت کمی بدشانسی آورد. او هنوز نتوانسته پتانسیل‌های خودش را به نمایش گذارد. اگر این را نشان دهد ، میبینید که چقدر بازیکن و انسان خوبی است.

سرمربی تیم ملی کشورمان در خصوص تفاوت لیگ ایران و کرواسی گفت: فوتبالیست‌های ایرانی از نظر فنی و بدنی مقاوم هستند که حسادت‌برانگیز است. چیزی که آنها ندارند و باید پیشرفت کنند توانایی تاکتیکی است. آنها هنوز آنقدر خوب نیستند ولی وقتی به دراز مدت نگاه می‌کنم ، به نظرم آنها پیشرفت خواهند کرد و سطحشان بسیار بالا خواهد آمد. اروپایی‌ها از تاکتیکی همیشه خوب بودند و حضور بازیکنان ایران در اروپا می‌تواند این روند بهبود تاکتیکی بازیکنان ایران تسریع بخشد.

اسکوچیچ در انتها در خصوص ویژگی مردم ایران صحبت کرد و گفت: بارز ترین ویژگی مردم ایران، مهمان نوازی آنهاست. در کشورهای اروپایی به دلیل نقص دانش تصویری اشتباه از ایران ساخته شده است. شما اگر به ایران بیایید متوجه خواهید شد که این ملت چقدر فوق العاده هستند و چقدر به ارزش‌های انسانی اهمیت می‌دهند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جهانبانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
0
0
آقای اسکوچیچ ناتوانی خودتان را گردن ملی پوشان نیندازید تیم ملی اکنون بهترین مهره های آسیا را دراختیار دارد و اگر شما به درستی تیم را هدایت کنید تیم ملی ایران یک سروگردن از کره جنوبی بالاتر است. اگر تیم ایران در ورزشگاه آزادی مقابل تیم کره متوقف شد علتش بی درایتی شما و عدم شناخت تان از حریف بود. مربی کره که پرتغالی است دست شما را خوانده بود و غافلگیرتان کرد.الان وقت بهانه گیری نیست و حواس تان را جمع کنید.از آقای مدنی برای مصاحبه های شجاعانه تشکر می کنم جناب مدنی مراقب خودتان باشید متاسفانه شجاعت زیاد افراد شریف همچون شما در کشورمان باعث عصبانیت افراد زیادخواه می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار