PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۶۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- جام جهانی فوتبال سال 2022 به میزبانی قطر،  از 30 آبان 1401 آغاز و فینال در تاریخ 27 آذر 1401 در ورزشگاه لوسیل برگزار خواهد شد. مراسم قرعه کشی جام جهانی در تاریخ اول آوریل (12 فروردین 1401) انجام می‌شود و تکلیف گروه‌بندی 32 تیم در 8 گروه 4 تیمه مشخص خواهد شد. مراسم قرعه‌کشی در شهر دوحه، پایتخت قطر با حضور جمعیتی در حدود 2 میلیون نفر به تصویر در می آید.
-  هفت بازیکن زیر 25 سال و رده‌ سنی امید تیم پدیده به دلیل بدهی‌های باشگاه به تربیت بدنی آستان قدس، توسط نیروی انتظامی از خوابگاه اخراج شدند.
- طبق حکم پادشاه ، عربستان هم مثل قطر و امارات می تواند بازیکنان خارجی را به تابعیت کشور در آورند .  عربستان در اولین اقدام به بازیکنان دورگه فورا تابعیت سعودی داد و 3 بازیکن به نام های کمارا، مختار علی و عبدالفتاح آدم می توانند برای تیم ملی بزرگسالان این کشور بازی کنند.  
-  گفته اسکای اسپورت شایعه شده است ،  زیدان مربی فرانسوی ، به زودی جانشین سولسشر در منچستریونایتد خواهد شد. قهرمان جهان، اروپا و لیگ قهرمانان اروپا به زودی راهی الدترافورد می شود.
- هانسی فلیک رکورد چند روز پیش خود را شکست، هانسی اولین مربی تاریخ آلمان است که در هفت بازی اول پیروز شده است.
- به دنبال آلمان ، دانمارک و برزیل ، تیمهای فرانسه ، بلژیک و کرواسی هم با کسب نتایج دلخواه صعود خود را به جام جهانی فوتبال حتمی کردند.
- توپ والیبال ویلسن که در فیلم بیاد ماندنی «دور افتاده» سال 2000 با بازیگری تام هنکس استفاده شد در یک حراجی به قیمت 308 هزار دلار فروخته شد! این توپ در طول فیلم به عنوان تنها دوست تام هنکس به عنوان یک بازمانده در یک جزیره متروک به تصویر کشیده شده بود.
- تیم داوری کامل بازی ایران با سوریه در مرحله مقدماتی جام جهانی ،  روز  سه شنبه 25 آبان ، از سوی ای اف سی اعلام شد . مانیگ(چین) ،  شای زیانگ و کاو یو(چین) ،  شین ینها وو(چین) ، VAR: فو مینگ(چین)، احمد ابوبکر الکاف(عمان)، احمد الطریفی(عربستان) و راشد الدوسری (قطر)
- با تایید مثبت بودن تست دوپینگ «آرتور تایمازوف» ازبک و «داوید مادزمانشویلی» نفرات اول و دوم کشتی آزاد سنگین وزن المپیک  لندن، کمیته بین‌المللی المپیک رسما «کمیل قاسمی» و «بلال ماخوف» روسی  را به عنوان مردان طلایی این وزن معرفی کرد.قاسمی به همراه بلال ماخوف روسی در المپیک 2012 لندن مدال برنز مشترک را کسب کرده بودند.
- در لیگ بسکتبال NBA آمریکا این نتایج به دست آمد : میامی 111 - یوتا 105 ، فیلادلفیا 113 - ایندیانا 118 ، واشنگتن 104 - اورلاندو 92 ، ممفیس 101 - نیواورلینز 112 ، دیترویت 127 - تورنتو 121 ، بوستون 89 - کلیولند 91
- براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، محرومیت 10 ورزشکار دوپینگی سال 2021 تا تاریخ 22 آبان 1400 اعلام شد.
- کیلیان امباپه به اولین بازیکن تیم ملی فرانسه در 63 سال اخیر تبدیل شد که در یک بازی 4 گل به ثمررسانده است،‌ آخرین بار سال 1958 ژوست فونتین برابر آلمان غربی پوکر کرده بود. همچنین دومنیک روچتی در سال 1985 آخرین بازیکن فرانسوی بود که در یک بازی رسمی هت‌تریک کرده بود.
- «زونیمیر سولدو» مربی 54 ساله اهل کرواسی برای هدایت تیم تراکتور وارد تبریز شد . 
- در بازیهای مقدماتی جام جهانی این نتایج رقم خورد : بوسنی یک فنلاند 3 ، نروژ 0 - لتونی 0 ، ترکیه 6 - جبل الطارق 0 ، فرانسه 8 - قزاقستان 0 ، ولز 5 - بلاروس یک ، بلژیک 3 - استونی یک ، مونته نگرو 2 - هلند 2
- تمرینات سوری ها شاهد غیبت بسیاری از بازیکنان بود. عمر خربین و ایاز عثمان دو بازیکن مصدوم هستند که نمی توانند سوریه را در بازی با تیم ملی ایران همراهی کنند. اسرا حمویه نیز به دلیل محرومیت در این بازی غایب خواهد بود. محمد عثمان قهر کرد و اردو را ترک کرده است. ماردیک مردکیان و علاء الدالی دو بازیکن عضو باشگاه الکویت هستند که به دلیل شرایط کرونایی مجوز حضور در این اردو را پیدا نکردند.
- تیم فوتبال بانوان شهرداری سیرجان با قبول شکست از امان اردن (2-1) نایب قهرمان غرب آسیا شد . گلهای امان توسط مایسا جباره از روی نقطه پنالتی و شهناز جبرین به ثمر رسید. تک گل ایران توسط افسانه چترنور و از روی نقطه پنالتی رقم خورد.
- مثبت شدن تست کرونای 4 ملی پوش کاراته سبب شد تا مسئولان این فدراسیون از اعزام تیم ملی کشورمان به رقابتهای جهانی صرفنظر کنند، ضمن اینکه دو ملی پوش دیگر نیز مشکوک به کرونا هستند. این مسابقات از 25 آبان در دبی امارات برگزار می شود. 
- علیرضا فغانی، داور بین‌المللی فوتبال ایران  با توجه به اینکه در مقدماتی جام جهانی 2022 قضاوت ندارد، برای استراحتی 10 روزه به کشورمان سفر کرده و قصد دارد در هفته پنجم رقابت‌های لیگ‌برتر ایران قضاوت کند و به احتمال فراوان کمیته داوران یکی از بازیهای حساس‌ومهم این‌هفته را به وی خواهد سپرد. 
- روح‌الله‌سیف‌اللهی وینگر فصل گذشته فولاد با عقد قراردادی به نفت مسجدسلیمان پیوست.
- ژاوی هرناندز ، مربی جدید بارسلونا ، از بازیکنان این باشگاه خواست که در طول تمرین و بازی ، به ده بند پیشنهادی او پای بند باشند. در این ده بند ، بیشتر مسائل انضباطی مورد توجه قرار گرفته است . 
- پیش از برگزاری انتخابات 10 فدراسیون ورزشی، وزارت ورزش و جوانان به تازگی سرپرست فدراسیون‌های تیراندازی و اسکیت را تغییر داد و در مورد هشت فدراسیون دیگر که تحت ریاست اداره می‌شوند، باید منتظر ماند و دید چه رویکردی اتخاذ خواهدشد.
- تیم ملی فوتبال انگلیس در سال 2021 موفق به زدن 41 گل شده است ، این تیم از سال 1908 موفق به زدن این تعداد گل در یک سال نشده بود.
- مارک ویلموتس و ایران منتظر رای پرونده خود هستند. احتمالا رای فیفا شکسته می شود و ایران چیزی حدود 3میلیون یورو به این مربی بلژیکی پرداخت می‌کند. یکی از اتفاقات جالب در این پرونده حضور یک قاضی ایرانی الاصل است. سه قاضی در پرونده حضور دارند و رای نهایی را می دهند که یکی از آنها اصلیتی ایرانی دارد و همه امیدوار هستند در نهایت او به فدراسیون فوتبال کمک کند.
- دیدار تیم ملی فوتبال مصر و آنگولا در مقدماتی جام جهانی 2022 به درگیری کشیده شد. کارلوس کی روش سرمربی سابق ایران و کنونی مصر یک طرف این درگیری بود. این جنجال زمانی آغاز شد که بازیکن آنگولا به شدت روی مدافع مصر خطا کرد و بازیکن مصر را به خارج از زمین بازی پرتاب نمود.
-  تیم‌ فوتبال پرسپولیس  در دیداری دوستانه به مصاف تیم پدیده مشهد و شاگردان میثاقیان در شهرخودرو رفت و در پایان  با تساوی بدون گل متوقف شد .‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار