PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کیهان ورزشی-

رضا وطنخواه پیشکسوت فوتبال ایران درباره موضوع پرونده هفته کیهان ورزشی که به تماشاگران مرتبط می شود گفت: اول باید بپرسیم که؛ آیا برای مسوولان ورزش ما و بخصوص فوتبال ما «تماشاگر» جایگاه ویژه ای دارد؟ خب پاسخ روشن است. اگر این جایگاه وجود داشت، در این دو سال فرصت داشتند تا اوضاع ورزشگاهها را سر و سامانی بدهند. آیا کسی دقیقا می داند در مدت زمانی که به دلیل کرونا تماشاگران به ورزشگاهها نمی رفتند به فکر این آقایان هم رسیده بود که اقداماتی را انجام دهند؟ احترام گذاشتن به تماشاگران نه امروز که قبل از انقلاب هم وجود نداشت و مشکلات امروز را داشتیم اما در برخی مقاطع احساس شده که آقایان نسبت به تماشاگران کاملا بی تفاوت هستند.

وی افزود: در روزهای اول انقلاب یکی از اهالی فوتبال که رییس فدراسیون شده بود صراحتا گفت: «ما انقلاب نکردیم که مردم به استادیوم ها بروند!» متاسفانه برخی هنوز همان نگاه را دارند. آنها نمی دانند این فوتبال، با زندگی مردم گره خورده است. تماشاگری که این همه سختی را به جان می خرد و به ورزشگاه می رود حق دارد که «احترام» را طلب کند. چند سال از عمر ورزشگاه آزادی می گذرد؟ آیا این توانایی را نداشته ایم که در این ورزشگاه بزرگ، چند فروشگاه آبرومند برای مردم بسازیم تا حین مسابقه یا قبل و بعد آن، بروند و خرید کنند؟ این هم سخت است؟ خب ریشه این نگاه به حضور افرادی بر می گردد که به اشتباه در راس مسوولیت ها قرار گرفته اند. رییس فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاهها چه پیشینه ای دارند؟

وی گفت: بنده با این همه سال حضور در فوتبال، به جز آقای آجورلو که در راس باشگاه استقلال است هیچکدام آنها را نمی شناسم. وقتی افرادی که در راس هستند با فوتبال غریبه اند خب طبیعی است که جایگاه تماشاگر هم برایشان مشخص نباشد. یک نفرمثل آقای ششگلانی  چند دهه است در راس هیات فوتبال آذربایجان شرقی قرار دارد؟ آیا شما می دانید فوتبال و تماشاگران نزد ایشان چه جایگاهی دارد؟ ...و یا آقای شیرازی در راس هیات فوتبال تهران. اینها کجای فوتبال بوده اند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار