PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۶۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
اخبار مهم ورزش را در این بسته می خوانید.
کیهان ورزشی- 

خوانندگان محترم «کیهان ورزشی» می توانند بسته خبری از اتفاقات مهم ورزش ایران و جهان طی ساعات گذشته را در ادامه بخوانند: 

- دربازیهای شب گذشته لیگ های فوتبال اروپا این نتایج به دست آمد : آرسنال 2 - نیوکاسل صفر ، کریستال پالاس یک - آستون ویلا 2 ، لیورپول 4 -ساوتهمپتون صفر ، آلاوز یک - سلتا 2 ، والنسیا یک - وائه کانو یک ، مایورکا صفر - ختافه صفر ، ویارئال یک - بارسلونا 3 ، هرتا برلین یک - آگسبورگ یک ، کلن 4 - گلادباخ یک ، بوخوم 2 - فرایبورگ یک ، گریترفورت 3 - هافن هایم 6 ، وولفسبورگ یک - دورتموند 3 ، بایرن یک - بیله فیلد صفر ، امپولی 2 - فیورنتینا یک ، سامپدوریا 3 - ورونا یک ، یوونتوس صفر - آتالانتا یک ، ونیز صفر - اینتر میلان 2 ، لیل یک - نانت یک ، نیس صفر - متز یک 
- طبق ادعای عبدالمجید المنصور عضو کمیته مسابقات لیگ حرفه ای فوتبال عربستان، نمایندگان ایران با کسب میانگین 44.58 امتیاز در 4 دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا، توانسته اند قطر را پشت سر گذاشته و 3 سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیرمستقیم را در لیگ قهرمانان آسیا 2023 کسب کنند.
- با کسب مدال طلا توسط زهرا شیدایی، پرونده تیم اعزامی ایران به مسابقات تکواندو آزاد زنان جهان با یک طلا و دو برنز بسته شد. در روز پایانی این مسابقات که به میزبانی عربستان در ریاض جریان داشت ، زهرا شیدایی در مبارزه فینال به مصاف «مارگاریتا بلیزنیاکووا» از روسیه رفت و پس از تساوی 11 بر 11 در پایان راند سوم، با امتیاز طلایی پیروز شد و به نشان طلا دست یافت. سعیده نصری، غزل سلطانی، ناهید کیانی، نرگس میرنوراللهی و زینب اسماعیلی نیز از دور مسابقات حذف شدند.
- سید جلال حسینی به دلیل مصدمیت زانو و احسان پهلوان به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه همسترینگ در روزهای اخیر زیرنظر کادرپزشکی پرسپولیس فعالیت کرده‌اند و طبق آخرین بررسی‌های پزشکان این تیم، غیبت آنها در بازی با نفت مسجد سلیمان قطعی شد.
- باشگاه استقلال روز پنجشنبه نامه‌ای را به فدراسیون فوتبال ارسال و اعلام کرد به دلیل دولتی بودن نمی‌تواند ضمانت‌نامه بانکی در اختیار سازمان لیگ قرار دهد و وزارت ورزش و جوانان نیز با تایید این مطلب به صورت شفاهی از مدیران ارشد فدراسیون فوتبال درخواست کرد، همکاری لازم را در این باره با آبی‌پوشان انجام دهند.  قرار بر این شد ضمانت ملکی که در اختیار سازمان لیگ است مورد قبول قرار گرفته تا 2 بازیکن خارجی بتوانند در هفته هفتم استقلال را همراهی کنند.
- در هفته یازدهم لیگ یونان ، تیم آ.اک آتن با حضور کامل میلاد محمدی، 30 دقیقه ای کریم انصاری‌فرد و نیمکت نشینی احسان حاج‌صفی مقابل تیم گانینا با نتیجه 2 بر 1 به برتری دست یافت.
- درحکمی از سوی سید حمید سجادی، بهنام محمودی به عنوان دستیار ویژه و مشاور وزیر ورزش و جوانان منصوب شد.
- فیفا قصد دارد فناوری جدیدی از VAR را در مسابقات جام کشورهای عربی به میزبانی دوحه رونمایی کند تا اشتباهات داوری فوتبال در این زمینه به صفر برسد. در فناوری جدید فیفا تکنولوژی VAR بدون نیاز به سوت داور به صورت اتومات آفساید گیری می کند و ضریب خطا به صفر می رسد.
- عارف غلامی بازیکن مصدوم استقلال در تمرین روز گذشته مورد استقبال فرهاد مجیدی، اعضای کادرفنی و بازیکنان این تیم قرار گرفت.‌ غلامی می‌تواند در اواخر بهمن یا اوایل اسفند ماه سال جاری برای تیم استقلال به میدان برود.
- باشگاه پرسپولیس در پی اعتراض رسمی به ادامه اشتباهات داوری، در نامه‌ای جداگانه خواهان برگرداندن اثر انضباطی تصمیم اشتباه داور در صدور کارت زرد برای مهدی ترابی شد.
- از گوشه وکنار شنیدیم که سهمیه کشورهای لبنان و تاجیکستان به دلیل ارسال دیر مدارک در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ابطال خواهد شد که در این صورت احتمالا سهمیه ایران افزایش خواهد یافت. در سالهای گذشته و زمانی که ای اف سی اقدام به کنار گذاشتن تیمی می‌کرد، ایران اولین کشوری بود که یکی از سهمیه های پلی آف آن به سهمیه مستقیم تبدیل می‌شد.
- سازمان لیگ فوتبال ایران چند هفته‌ای است که تمام توان و تمرکز خود را روی حفظ تبلیغات محیطی گذاشته و مسیرهای گوناگونی را در پیش گرفته تا مبادا استقلال و پرسپولیس بتوانند در تبلیغات محیطی مستقل عمل کنند.
-  مرحله ‌نهایی رقابت‌های والیبال ساحلی قهرمانی مردان آسیا روز شنبه با دو دیدار در پوکت تایلند پیگیری شد که تیم  ب  والیبال ساحلی ایران با ترکیب بهمن سالمی-ابوالحسن خاکی‌زاده با مربیگری مازیار هوشمند و آرش رامسری ، در دیدار نهایی به مصاف تیم قدرتمند استرالیا (بورنت پاول – مایکل کریستوفر) رفت و 2 بر صفر نتیجه را به این تیم واگذار و نایب قهرمان شد ، تیمهای یک و سه ایران ، بدون کسب مقام ماندند.
 - کریستین سیفرت؛ رئیس لیگ فوتبال آلمان گفت : 86 فوتبالیست حرفه ای در بوندس لیگا 1 و 2 واکسینه نشده اند، من مطلقاً هیچ درک درستی برای کسی که واکسینه نمی شود ندارم، از نظر من برای همه شهروندان صدق می کند، لطفاً واکسن بزنید."
- مدیرورزشی پاری‌سن‌ژرمن فرانسه در خصوص عقد قرارداد زیدان با این باشگاه گفت : ما با زیدان هیچ تماسی نداشته‌ایم و مطلقاً هیچ ملاقاتی میان ما و او صورت نگرفته است. پوچتینو (مربی فعلی پاری سن ژرمن ) هرگز درخواست جدایی نداشته و هیچ باشگاهی هم برای استخدام او با ما تماس نگرفته است.
- در آغاز دور سوم مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال ایران این نتایج در گروه اول رقم خورد : آبی پوشان امید کوشای تهران صفر - شهرداری ماهشهر یک ، شهدای بابلسر یک - شهرداری بندرعباس صفر ، چوکا تالش 3 - شهرداری بم یک ، شهدای رزکان کرج یک - سپید رود رشت یک ، نفت و گاز گچساران یک - بعثت کرمانشاه صفر ، پیام توس خراسان 2 - ایران جوان بوشهر صفر
- در مسابقات جام حذفی فوتبال ایران تیمهای خلیج فارس ماهشهر ، مس کرمان ، آرمان گهر سیرجان ، قشقایی شیراز ، مس شهربابک ، نود ارومیه ، شمس آذر قزوین ، شهرداری نوشهر ، خیبر خرم آباد ، شاهین بوشهر ، ویستاتوربین تهران ، ماشین سازی و استقلال ملاثانی با غلبه بر حریفان به دور بعد راه یافتند ، تیمهای ملوان ، سایپا ، پارس جنوبی ، استقلال خوزستان و خوشه طلایی از جمله تیم های حذف شده این مرحله محسوب می شوند . 

*کامبیز هوشمند 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار