PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۶۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
این هفته با عارف آقاسی مدافع خوزستانی تیم استقلال تهران
عارف آقاسی مدافع اهل ایذه تیم استقلال تهران از هفته ششم فصل کنونی لیگ برتر به میدان رفت.او جانشین محمد حسین مرادمند مدافع اصفهانی استقلال در ترکیب اصلی شد.آقاسی طی چند هفته اخیر در لیگ بیست و یکم نشان داد که مدافعی فرصت طلب است.وقتی فرهاد مجیدی سرمربی استقلال،پس از 5 هفته به آقاسی فرصت بازی کردن در ترکیب اصلی را داد عارف از فرصت طلایی استقاده کرد و نمره قبولی گرفت.اوج کار او در بازی برابر تیم سپاهان اصفهان بود که یک بازی 6 امتیازی محسوب می شد.آقاسی برابر سپاهان عملکرد مناسبی داشت و روی تک گل استقلال اثرگذار بود و در فاز دفاع هم به وظایفش عمل کرد. این هفته سراغ آقاسی مدافع خوزستانی استقلال رفتیم.
جنگنده و تکنیکی

**شاگرد پیشین جواد نکونام
عارف آقاسی مدافع تیم استقلال طی دو فصل شاگرد جوادنکونام در فولاد خوزستان بود.نکونام به عارف از نظر فنی اعتقاد داشت و از او در بیشتر بازی های لیگ بیستم استفاده کرد .وی درباره سرمربی سابق خود می گوید:دو سال شاگردجواد نکونامبودم و چیزهای زیادی از او یاد گرفتم.
**آمدم به استقلال تا لژیونر شوم
مدافع خوزستانی تیم استقلال امیدوار است که در ویترین آبی پوشان دیده شود و به یکی از لیگ های معتبر فوتبال اروپا راه یابد.هدف عارف لژیونر شدن است و این که به تیم ملی برسد.عارف امیدوار است که استقلال سکوی پرتابش به اروپا باشد.آقاسی راجع به این موضوع می گوید:به استقلال آمدم کهلژیونرشوم و به تیم ملی برسم و می‌خواهم که آیندهخوبیداشته باشم.
**بازیکنی از ایذه
عارف آقاسی مدافع استقلال متولد 13 دی 1375 در شهرایذه استان خوزستان است.او سابقه بازی در تیم های فولاد خوزستان، تراکتور تبریز،سپاهان ایذه، فولاد نوین خوزستان را در کارنامه اش دارد‌ .
**انتخاب اسکوچیچ برابر عراق و سوریه
عارف قبل از آن که استقلالی شود در شهریور ماه امسال به اردوی تیم ملی دعوت شد.دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی برای دو بازی ایران برابر عراق و سوریه در مرحله مقدماتی جام جهانی ترجیح داد عارف را دعوت کند‌ .همچنین آقاسی سابقه بازی در تیم جوانان را نیز دارد و با این تیم در جام جهانی جوانان به میدان رفت.
**قهرمانی در جام حذفی با فولاد
عارف در تیم تراکتور تبریز جزو نفرات ثابت نبود ولی در فولاد خوزستان به مدافع ثابت تیمش بدل شد.بیش از 50 بازی برای فولاد انجام داد و با این تیم قهرمان جام حذفی در فصل گذشته شد.آقاسی در فولاد دو فصل خوب را سپری کرد و بطورکلی در فولاد دیده شد.
**ماجرای رختکن تراکتور
مهم ترین حاشیه عارف آقاسی در تراکتور رخ داد. وقتی بازیکن تراکتور بود،قبل از بازی برابر پارس جنوبی جم در رختکن دچار حادثه شد. مهدی کیانی کاپیتان پیشین تیم تراکتور در رختکن یک چاقو تغذیه از کیفش در آورد و با آقاسی شوخی کرد. در همان موقع، مدافع جوان تراکتور که قصد گرفتن چاقو را از دست کیانی داشت چاقو را می کشد. این کار باعث ایجاد بریدگی در دست عارف آقاسی می شود.برخی از رسانه ها نوشتند که آقاسی بر اثر درگیری در تمرین تراکتور مجروح شده است. البته آقاسی در همان برهه حواشی مطرح شده را رد کرد.
**گلی که سهمیه آسیایی تراکتور را بر باد داد
گل عارف آقاسی به تیم سابقش در فصل گذشته لیگ برتر سبب شد تا تراکتور ،سهمیه آسیایی را از دست بدهد.عارف در فصل گذشته مدافع فولاد خوزستان بود.دقیقه 7 بازی، آقاسی سانتر وحید حیدریه را به گل بدل کرد تا تراکتور ببازد و سه امتیاز حساس را از دست بدهد.این گل توسط مدافعی به ثمر رسید که سابقه بیش از 10 بازی در تراکتور را داشت.
**نمره قبولی برابر سپاهان
مدافع اهل ایذه استقلال از هفته ششم لیگ بیست و یکم فرصت بازی پیدا کرد.اولین بازی او برای استقلال برابر گل گهر سیرجان بود.عارف در بازی برابر پیکان هم فیکس بود که این مسابقه با برد پرگل استقلال همراه شد ولی اوج کار عارف برابر سپاهان اصفهان بود.او روی تک گل استقلال نقش داشت و در فاز دفاع هم بخصوص در نیمه دوم پابه پای سایر مدافعان جنگید تا عارف برابر سپاهان نمره قبولی بگیرد.عارف برابر سپاهان نشان داد که مدافعی تکنیکی است و می تواند در جدال های یک به یک از بازیکن حریف عبور کند و ارسال های خطرناکی بر روی دروازه حریف داشته باشد.
**عبور از ترافیک خط دفاع استقلال
خط دفاع استقلال متشکل از چند مدافع آماده است.بازی کردن در خط دفاع استقلال برای عارف آقاسی یک چالش بود که با بازی کردن برابر گل گهر سیرجان به پایان رسید . عارف آقاسی درباره ترافیک خط دفاع استقلال می گوید: تلاش می کنم تا بتوانم بیشتر بازی کنم. البته تصمیم گیرنده نهایی در این خصوص آقای فرهاد مجیدی سرمربی تیم است.

**حضور در جام جهانی جوانان

عارف آقاسی که در شهریور ماه امسال به تیم ملی دعوت شد چندان با بازی های بین المللی بیگانه نیست. او پیش تر یکی از بازیکنان اثر گذار تیم جوانان بود و به همراه این تیم در جام جهانی جوانان در سال 2017 به میدان رفت. در حال حاضر از نسل تیم جوانان در سال 2017 فقط امید نورافکن و او به تیم ملی بزرگسالان دعوت شده اند.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار