PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۷۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
با وجود گذشت ۶ روز از انتخاب ساعی به عنوان رییس فدراسیون تکواندو، هنوز حکم ریاست وی از سوی وزیر ورزش و جوانان صادر نشده و کماکان فدراسیون با حضور کیانی‌زاده به عنوان سرپرست اداره می‌شود.
هادی ساعی ۶ روز پیش در جریان انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو در رقابت با سید محمد پولادگر با کسب ۲۹ رای در مقابل ۲۷ رای پولادگر، به عنوان رییس جدید فدراسیون تکواندو انتخاب شد.

بنیامین شکوه‌فر معاون امور حقوقی مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان ریاست این مجمع را بر عهده داشت اما در زمان رای‌گیری اعلام کرد، از آنجا که وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون‌ها بی‌طرف است، در این مجمع رای نمی‌دهد و آرای ۲ کاندیدا از مجموع ۵۶ رای اعضای مجمع محاسبه شود.

به این ترتیب ساعی از مجموع ۵۶ رای اخذ شده اعضای مجمع، با کسب ۲۹ رای موفق شد نصف به علاوه یک رای را از آن خود کند و به عنوان رییس فدراسیون تکواندو انتخاب شود.

پس از اعلام پیروزی ساعی در انتخابات، محمد پولادگر خواستار بازشماری آرا شد اما وی بنا به دلایل نامعلوم از درخواست خود صرف‌نظر کرد.

به دنبال پیروزی ساعی در انتخابات، صحبت‌های مختلفی درباره غیرقانونی بودن انتخاب هادی ساعی به عنوان رییس فدراسیون تکواندو مطرح شد؛ این افراد معتقد بودند هر چند رییس مجمع از دادن رای خودداری کرده اما این موضوع نمی‌تواند باعث کاهش تعداد حاضرین مجمع و آرا از ۵۷ به ۵۶ نفر شود و با این اوصاف ساعی برای انتخاب به عنوان رییس فدراسیون باید به جای ۲۹ رای حداقل ۳۰ رای کسب کند.

حال با وجود گذشت ۶ روز از انتخاب ساعی به عنوان رییس فدراسیون تکواندو، وزیر ورزش و جوانان هنوز حکم ریاست وی بر فدراسیون تکواندو را ابلاغ نکرده تا ساعی تا این لحظه نتواند برای بدست گرفتن امور فدراسیون تکواندو فعالیت خود را آغاز کند.

کماکان فرامرز کیانی زاده به عنوان سرپرست امور فدراسیون تکواندو را در دست دارد و ساعی نیز علی‌رغم پیروزی در انتخابات به دلیل نداشتن حکم از سوی وزیر ورزش و جوانان نمی‌تواند امور فدراسیون را در دست گیرد، به همین دلیل نیز ساعی طی روزهای گذشته در فدراسیون تکواندو حاضر نشده است.

محمد پولادگر نیز که پس از انتخابات، به عنوان معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان معرفی شد، در حاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون شنا، در پاسخ به سوالی درباره احتمال لغو نتیجه انتخابات فدراسیون تکواندو، گفت"هنوز تصمیمی گرفته نشده است و اطلاعی ندارم."

صادر نشدن حکم ریاست ساعی بر فدراسیون تکواندو در کنار موضع‌گیری مبهم معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، شایعه‌ها درباره احتمال برگزاری مجدد انتخابات فدراسیون تکواندو را بیش از پیش کرده و باید دید وزارت ورزش و جوانان در نهایت چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار