PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۷۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
اختلافات در رختکن یونایتد مشهود شد

آیا نسخه سرمربی آلمانی به کار شیاطین سرخ نیامده است؟

اوضاع تیم فوتبال منچستریونایتد روبراه نیست. اختلافات در تیم یونایتد مشهود است و پس از شکست این تیم با سرمربی آلمانی در مصاف با ولورهمپتون اخبار بدی از رختکن یونایتد به بیرون درز پیدا کرده است. سرمربی آلمانی تیم فوتبال منچستریونایتد نداشتن تعادل و بازیکنان ناراحت را مشکل بزرگ این تیم دانست.رالف رانگنیک، سرمربی آلمانی منچستریونایتد گفته است که بازیکنان ناراضی زیادی در منچستریونایتد وجود دارند اما از نفرات تیم خواسته است که حرفه‌ای باشند .در ضمن سرمربی آلمانی یونایتد به بازیکنانی که متعهد نیستند پیشنهاد کرد اولدترافورد را ترک کنند.منچستریونایتد در اولین دیدار خود در سال جدید میلادی در خانه به دیدار ولورهمپتون رفت و با یک گل باخت تا به این ترتیب رالف رانگنیگ اولین باخت خود را روی نیمکت تیم یونایتد تجربه کرد.این سرمربی آلمانی در نشست خبری قبل از دیدار با استون ویلا در جام حذفی حرف های تازه ای زد و بطور شفاف گفت: متاسفانه شرایط خوبی در تیم نداریم. از نظر روحی شرایط تیم خوب نیست و باید این وضعیت را تغییر داد. ما بازیکنانی داریم که قراردادشان در تابستان به پایان می‌رسد، شاید یک یا دو بازیکن هم داریم که می‌خواهند جدا شوند و قرارداد دارند. این وضعیت در شان تیم یونایتد نیست. ما گل‌های کمتری نسبت به قبل دریافت می‌کنیم، اما کماکان به تعادل نیاز داریم. ما باید بهترین تعادل ممکن را بین حمله و دفاع پیدا کنیم و این چیزی است که باید در آن بهتر شویم. در تیم ما تعادل نیست و در زمین این را نشان نمی‌دهیم و این مساله ناراحت کننده است. امیدوارم در دیدارهای آینده شرایط برای ما تغییر کند و بتوانیم بهتر از قبل شویم.از سوی دیگر رالف رانگنیک، سرمربی منچستریونایتد، تایید کرد که خبرها درباره نارضایتی بعضی از بازیکنان این تیم صحت دارد.اخیرا شایعاتی درباره افزایش تعداد بازیکنان ناراضی در اردوی منچستریونایتد به گوش می‌رسید.

تعدادی از بازیکنان نیمکت‌نشین شامل آنتونی مارسیال، دونی فن ده بیک و دین هندرسون قصد دارند هرچه زودتر از یونایتد جدا شوند و بازیکنان دیگری مانند پل پوگبا، جسی لینگارد، ادینسون کاوانی و خوان ماتا نیز تنها شش ماه دیگر با این تیم قرارداد دارند.این باعث شده که چند دستگی‌هایی در رختکن یونایتد ایجاد شود و رانگنیک معتقد است که رخ دادن چنین اتفاقی در تیم‌های بزرگی مثل منچستریونایتد اجتناب ناپذیر است.

این سرمربی آلمانی می گوید: این مشکل فقط در باشگاهی مثل منچستریونایتد به وجود نمی‌آید. در بازی های گذشته اکثر بازیکنان را در دسترس داشتیم. وقتی بازیکنان زیادی در اختیار دارید و تنها 10 نفر می‌توانند بازی کنند یعنی 12، 13 یا 14 بازیکن حتی در فهرست هم جایی ندارند.

رانگنیک درباره راه حلش برای این مشکل گفت: مشخصا این بازیکنان از این شرایط ناراضی هستند. من دوست دارم هر دو یا سه هفته یک بار برای بازیکنان توضیح دهم که چرا بازی نمی‌کنند اما نمی‌توانم این کار را هر هفته انجام دهم. این معضلی در تیم ما و دیگر باشگاه‌ها است. ما بازیکنانی داریم که قراردادشان در تابستان به پایان می‌رسد. شاید یک یا دو بازیکن هم قرارداد داشته باشند اما بخواهند جدا شوند.او درباره احتمال جدایی بازیکنان اضافه کرد: بازیکنان باید به صورت حرفه‌ای با این شرایط روبرو شوند. هرکسی این شانس را دارد که خودش را در تمرینات نشان دهد و بازی کند. اگر اینطور نباشد، بازیکن و باشگاه و مدیربرنامه باید مذاکره کنند. تا جایی که من می‌دانم بازیکنان برخوردی حرفه‌ای با این شرایط دارند. حرف دیگری برای گفتن ندارم. اگر متوجه شوم که اینطور نیست، بطورمستقیم با بازیکن خاطی برخورد می‌کنم.رانگنیک همچنین در واکنش به شایعات درباره نارضایتی بازیکنان یونایتد از تاکتیک‌های او می گوید: آنها حداقل تلاش می‌کنند. من اطمینان دارم که آنها گوش می‌دهند و ما این را در بازی برابر کریستال پالاس و برنلی و بخشی از بازی برابر نوریچ و نیوکاسل دیدم که آنها از توصیه‌های من پیروی می‌کنند.

هم چنین «دیلی میل» پیش از این گزارش داده بود که 11 نفر از بازیکنان این تیم قصد دارند اولدترافورد را ترک کنند و اسکای اسپورت نیز مدعی شده بود که بسیاری از بازیکنان این تیم به روش کاری رانگنیک اعتماد ندارند.

با این حال روی هاجسون مربی کهنه کار انگلیسی که پیش از این بارها با رانگنیک برخورد داشته معتقد است که سختی کار او در مدیریت بازیکنانی است که در اولدترافورد در اختیار دارد.

هاجسون دراین باره گفت: او مربی بسیار جدی‌ای است که هرجا رفته نتایج بسیار درخشانی به دست آورده است. من با هرکسی که در این شرایط قرار دارد ابراز همدردی می‌کنم چون خودم در این شرایط بوده ام. فکر می‌کنم یکی از مشکلاتی که رالف ممکن است داشته باشد این است که بسیاری فکر می‌کنند سازگاری با او و برنامه‌هایش برای بازی بسیار دشوار است.وی به تمجید از سبک این مربی آلمانی پرداخت و اضافه کرد: هربار با او حرف زدم مدعی نبود چیزی از فوتبال می‌داند که دیگران نمی‌دانند. کاری که او می‌کند این است که می‌داند چه چیزی باعث ایجاد تیمی خوب می‌شود و می‌تواند بازی خوبی از تیم بگیرد تا تعادل درستی بین خط حمله و خط دفاع ایجاد کند.

هاجسون درباره روابط رانگنیک با بازیکنان یونایتد می گوید: من اطمینان دارم که او از شرایط بازیکنان باخبر است و می‌داند کار کردن با آنها دشواری‌هایی دارد. او با حضور در منچستریونایتد باید با بازیکنان بزرگ بسیاری کار کند که بسیار مغرور هستند و رسیدن به تعادلی که او می‌خواهد واقعا کار دشواری است. همه چیز زمان می‌برد. در این میان مدیران یونایتد باید از او در برابر بازیکنان حمایت کنند.

**شرط رونالدو برای ماندن در یونایتد

از طرفی دیگر دیلی استار خبر داد که رونالدو به دقت تحرکات باشگاه در زمینه انتخاب سرمربی بعدی در پایان فصل جاری را زیر نظر دارد تا به جمع بندی کلی در این زمینه برسد.قرارداد رونالدو با یونایتد تا سال 2023 است اما در این خبر مطرح شده که اگر رونالدو از سرمربی بعدی که مدیران این باشگاه انتخاب می‌کنند راضی نباشد و به این باور برسد که سبک او با بازی‌اش سازگاری ندارد، 12 ماه زودتر از این تیم جدا خواهد شد.یونایتد چندین هفته قبل تصمیم گرفت اوله گونار سولسشر را اخراج کند و رالف رانگنیک به صورت موقت جانشین او روی نیمکت این تیم شد اما این مربی آلمانی هنوز نتوانسته تاثیرگذاری قابل توجهی در این تیم داشته باشد.

این در حالی است که رانگنیک قصد دارد در پایان فصل از روی نیمکت این تیم جدا شده و در نقش مدیریتی و مشاور به کار در اولدترافورد ادامه دهد.حتی با این که پیش از این نیز عنوان شده بود که رانگنیک قرار نیست به صورت دائمی روی نیمکت باشد و خودش نیز تمایل دارد خیلی زود به کارهای اجرایی روی بیاورد اما رونالدو اعلام کرده که به هیچ عنوان از ادامه حضور این مربی روی نیمکت تیم استقبال نخواهد شد.یکی از منابع نزدیک به این بازیکن به دیلی استار گفته که رونالدو فکر می‌کرد شرایط یونایتد بسیار بهتر از این باشد و البته که او به عنوان یک قهرمان ذاتی به دنبال این است که جام‌های بیشتری را در سال‌های پایانی فوتبالش به دست بیاورد.

رانگنیک به احتمال زیادی یکی از افرادی است که در روند انتخاب سرمربی بعدی تیم دخالت خواهد داشت و در کنار ریچارد آرنولد، مدیر اجرایی باشگاه، که از اول فوریه جانشین اد وودوارد می‌شود باید ریسک ناراحت کردن رونالدو را بپذیرند چون ممکن است این بازیکن از تصمیم آنها درباره مربی جدید راضی نباشد.

پیش از این دیلی میلی مدعی شده بود که مائوریسیو پوچتینو، اریک تن هاخ و برندان راجرز جز گزینه‌های اصلی مدیران این باشگاه برای هدایت یونایتد در فصل آینده هستند.

**حمله یک کارشناس به رونالدو

هم چنین یک کارشناس فوتبال در اروپا در مورد تأثیرات منفی فوق ستاره‌ پرتغالی شیاطین سرخ بر هم‌تیمی‌هایش صحبت کرده و از بهترین گلزن فوتبال دنیا با ادبیاتی عجیب در رده ملی خواسته است تا سکوت کند. این کارشناس با لحن بی ادبانه ای خطاب به رونالدو گفته است که دهان خود را ببندد و فقط به کار خود به عنوان یک فوتبالیست مشغول باشد!طبق گفته‌ سینکلر، کارشناس حوزه‌ فوتبال اروپا، کریستیانو رونالدو نباید فراموش کند که یک فوتبالیست است و درگیر شدن با رالف رانگنیک به عنوان سرمربی تیم منچستر یونایتد، این بازیکن پرتغالی را یک قهرمان نمی کند. این کارشناس به تاک اسپورت گفت: وقتی منچستر سیتی انتقال کریستیانو رونالدو را نخواست، به این فکر کردم که آنها یک گلزن را از دست دادند اما حالا می توانید ببینید که چطور بازیکنان یونایتد دیگر روی فرم خوب خود نیستند در حالی که همه هم بازیکنان جوان هستند. رونالدو باید کار خودش را بداند. این بازیکن به تازگی در آن باشگاه استخدام شده و یک فوتبالیست است. باید دهان خودش را ببندد زیرا این بهترین کاری است که می تواند انجام دهد. کریستیانو رونالدو عامل مشکلات باشگاه منچستر یونایتد است.

**ادعای عجیب یک بازیکن یونایتد

ESPN ادعای عجیبی را مطرح کرده که یکی از بازیکنان یونایتد که نامی از او برده نشده، پیش از معرفی رانگنیک آلمانی به عنوان سرمربی این تیم ،شناختی از او نداشته و مجبور شده برای این که با سرمربی جدیدش آشنا شود نام او را در گوگل جستجو کند.

این روزنامه همچنین مدعی شده که شاید تعداد بازیکنان بیشتری برای شناخت رانگنیک به جستجوی نام او در اینترنت روی آورده باشند اما این خبر هنوز تایید نشده است.

**نیمکت نشینی ستاره هلندی

دونی فن ده بیک در آژاکس به عنوان یک هافبک میانی پر انرژی شهرت پیدا کرد و همین موضوع باعث شد که او در سپتامبر 2020 به منچستریونایتد نقل مکان کند. اما ستاره هلندی تا به اینجا شرایط دشواری را در جمع شیاطین سرخ تجربه کرده و در واقع به یک نیمکت نشین محض زیر نظر اوله گنار سولسشر تبدیل شده است.

نیمکت نشینی های پیاپی ستاره هلندی باعث شد که در نقل و انتقالات تابستانی شایعات زیادی در خصوص با جدایی او مطرح شود. حتی در مقطعی گفته شد که او در آستانه جدایی از جمع شیاطین سرخ قرار گرفته اما چنین اتفاقی رخ نداد و دونی فن ده بیک در اولدترافورد ماندگار شد. انتظار می‌رفت با برکناری اوله گنار سولسشر و روی کار آمدن رالف رانگنیک اوضاع نیز برای ستاره هلندی تغییر کند اما تا به اینجا هرگز چنین اتفاقی رخ نداده است.‌ اگرچه سرمربی آلمانی شیاطین سرخ اخیراً به حمایت از فن ده بیک پرداخته و تاکید کرد که بالاخره زمان بازی او نیز فرا خواهد رسید اما اتلتیک در گزارشی مدعی شده که رانگنیک نیز مانند سولسشر به این نتیجه رسیده که هافبک هلندی برای بازی در لیگ برتر انگلیس مناسب نیست.در این گزارش از تکنیک بالای دونی فن ده بیک تمجید شده اما اتلتیک ادعا کرده این بازیکن ها در تمرینات نیز نمی‌تواند دوندگی قابل توجهی داشته باشد و زمین را آنطور که باید پوشش دهد.

»**فرد» تکذیب کرد

از فرد، هافبک برزیلی منچستریونایتد نیز به عنوان یکی از مهم ترین بازیکنان ناراضی نام برده شده بود، اما او هفته گذشته اخبار مبنی بر نارضایتی تعدادی از بازیکنان از جمله خودش در اولدترافورد را رد کرد و این شایعات را اخبار جعلی خواند.فرد در صفحه خود نوشت: در چند روز گذشته چندین خبر جعلی درباره خودم و سایر بازیکنان منچستریونایتد خوانده‌ام. من عادت ندارم به این مسائل جنجالی به صورت علنی پاسخ دهم، اما این بار مجبور به این کار شدم. فقط می‌خواهم بگویم که اینجا بسیار خوشحالم و هرگز ناراضی و هرگز به دنبال ترک باشگاه نبوده ام. با اخبار جعلی گمراه نشوید. ما با فداکاری تمام به تلاش برای رسیدن به اهداف خود ادامه خواهیم داد.

**افشاگری سرمربی آلمانی درباره ستاره فرانسوی

قرارداد پوگبا شش ماه دیگر به پایان می رسد و بر اساس قوانین او از همین حالا می‌تواند با باشگاه‌های خواهان خود در مورد انتقال رایگان در پایان فصل مذاکره و حتی به صورت رسمی توافق کند. تیم هایی مانند پاری سن ژرمن، رئال مادرید و یوونتوس به دنبال جذب این بازیکن فرانسوی هستند و در شرایط فعلی بعید است فصل بعد او در اولدترافورد بازی کند. رالف رانگنیک در مورد شرایط پل پوگبا صحبت کرد و فاش کرد بازگشت او به ترکیب یونایتد به این زودی ها رخ نخواهد داد.رالف رانگنیک در خصوص ستاره فرانسوی تیمش گفت: تا جایی که من می‌دانم و آنطور که یک هفته پیش به من گفته شد، بازگشت پل پوگبا به ترکیب حداقل چهار یا پنج هفته دیگر طول می‌کشد. قبل از تمرین پوگبا را دیدم و او در رختکن حاضر بود. امیدوارم هر چه زودتر امکان بازگشت او به ترکیب فراهم شود، اما در حال حاضر این بازیکن در تمرینات گروهی یونایتد شرکت نمی کند. آماده بودن در تمرینات یک مساله است، اما از سوی دیگر پل پوگبا باید برای حضور در مسابقه و بازی کردن در لیگ برتر یا لیگ قهرمانان آماده باشد و رسیدن به این مرز آمادگی برای او کمی طول می کشد.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار