PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۱
تیم والیبال سپاهان در هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر توانست حریف خود را شکست دهد.
کیهان ورزشی-
هفته نوزدهم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (چهارشنبه 29 دی‌ماه) با هفت دیدار پیگیری شد. تیم‌های آذرباتری ارومیه و لبنیات هزار آمل در سالن غدیر ارومیه از ساعت 15 به مصاف یکدیگر رفتند که نماینده آمل در ست‌های اول و دوم با امتیازهای 25 بر 22 و 26 بر 24 میزبان خود را شکست داد.

در طول دو ست این مسابقه تیم میزبان در کنترل تماشاگران موفق عمل نکرد و به دفعات تماشاگران از کلمات نامناسب استفاده کردند که ناظر مسابقه چند بار از مسئولان باشگاه و اجرایی سالن خواست تماشاگران را کنترل کنند. بعد از پایان ست دوم، ناظر مسابقه بر اساس آئین‌نامه اجرایی و انضباطی مسابقات، از ادامه مسابقه جلوگیری کرد و بازی متوقف شد تا کمیته انضباطی درباره این مسابقه تصمیم‌گیری کند.

محمد ‌شعبان‌پور سرپرست هراز درمورد این دیدار افزود: بازی دو بر صفر به سود ما در جریان بود که پس از پایان ست دوم به دلیل اعتراض میزبان به داور دیدار و تصمیم داور و ناظر زمین بازی را ترک کردیم‌.

وی اذعان داشت: هیچ بی احترامی در ارومیه به تیم ما نشد و اعتراض هواداران و تیم میزبان به داور بازی بود که با تصمیم آنها به ما اعلام شد زمین بازی را ترک کنیم و این دیدار ادامه نخواهد یافت.

یونس حسن‌زاده و محمد شاهمیری ناظر فنی و داوری این دیدار بودند و مجتبی بیداریان و سیدمرتضی مشهدی هم به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند. سالن غدیر ارومیه در این هفته میزبان دو بازی است و اگر شرایط مهیا باشد، مسابقه دوم (شهرداری ارومیه – فولاد سپاهان) برگزار خواهد شد.

ورامین در رفسنجان متوقف شد

سالن 9 دی رفسنجان این هفته میزبان دو تیم مس و شهرداری ورامین بود؛ رقابتی که به دلیل حساسیت بالا و نزدیکی جایگاه دو تیم در جدول، پنج ست به طول انجامید و در نهایت مس توانست با استفاده از امتیاز میزبانی و کسب نتیجه سه بر دو، پیروز میدان شود و انتقام شکست سه بر یک دور رفت را نیز از شهرداری ورامین بگیرد.

شاگردان اسماعیل بادرنگین در تیم مس در ست‌های دوم، سوم و پنجم به امتیازات 26 بر 24، 26 بر 24 و 15 بر 11 رسیدند تا شهرداری ورامین هم با کسب امتیازات 25 بر 23 و 25 بر 21 در ست‌های اول و چهارم، یک امتیاز از این دیدار کسب کنند.

رقابت دو تیم در مدت زمان 172 دقیقه برگزار شد و طی آن بهمن جهاندیده بازیکن شماره یک ورامین به ترتیب در ست‌های اول و سوم کارت زرد و قرمز گرفت. ولی علی‌پور بازیکن شماره 3 مس رفسنجان نیز در ست دوم کارت زرد دریافت کرد. مس رفسنجان با این پیروزی، دهمین برد را در کارنامه خود ثبت کرد.

حسین پورکاشیان، علی پورعروجی، امیر صداقت، محمدرضا درفش کاویان و مجتبی اسپرغم به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر ویژه، ناظر داوری، داور اول و داور دوم، تیم نظارت و قضاوت بازی را برعهده داشتند.

مقاومت یزدی‌ها مقابل سربازها شکست

تیم مقاومت یزد بعد از تغییرنام، دو پیروزی متوالی در هفته‌های هفدهم و هجدهم کسب کرد اما در بازی خارج از خانه هفته نوزدهم با نتیجه سه بر یک مقابل پاس گرگان شکست خورد. این تیم تنها در ست دوم موفق به کسب امتیاز 25 بر 21 شد و در ادامه این شاگردان عیسی سنگدوینی در تیم پاس گرگان بودند که با کسب امتیاز‌های 25 بر 23، 34 بر 32 و 25 بر 23 در ست‌های اول، سوم و چهارم بازی را بردند و شکست سه بر یک هفته ششم را جبران کردند.

با این پیروزی، پاس گرگان نیز همچون فولاد سیرجان ایرانیان، در جدول رده‌بندی 28 امتیازی شد اما نماینده گرگان یک پیروزی کمتر از سیرجانی‌ها در کارنامه دارد. خضراله ترابی و محسن ترابی نظارت فنی و داوری این دیدار که 2 ساعت و 21 دقیقه طول کشید را برعهده داشتند. مسعود ذوقی و حامد آقابراری هم داوران اول و دوم بودند.

در این دیدار اسماعیل مسافر بازیکن شماره 7 پاس گرگان در ست اول، رسول آقچه‌لی بازیکن شماره یک گرگانی‌ها در ست چهارم و سهند اله وردیان از تیم مقاومت یزد در ست دوم کارت زرد دریافت کردند.



سیرجان دو رقمی شد

بعد از گذشت 12 هفته از رقابت‌های هفته ششم لیگ برتر والیبال مردان، فولاد سیرجان ایرانیان در هفته نوزدهم، موفق به جبران شکست مقابل نماینده رامسر شد. شاگردان سعید رضایی که دور رفت را با شکست سه بر یک برابر هورسان رامسر پشت سرگذاشته بودند، این هفته در بازی خانگی با نتیجه مشابه سه بر یک و ثبت امتیازات 25 بر 11، 25 بر 17 و 25 بر 22 در ست‌های دوم تا چهارم به پیروزی رسیدند تا بازیکنان مسعود آرمات تنها در ست اول موفق به کسب امتیاز 25 بر 18 شوند.

این دهمین پیروزی سیرجانی‌ها در لیگ برتر والیبال بود که جمع امتیازات این تیم را به عدد 28 رساند. نماینده سیرجان که پیش از این در رده هفتم جدول ایستاده بود، حالا منتظر نتیجه دیدار دو تیم راه‌یاب ملل مریوان و سایپا خواهد ماند. چراکه در صورت شکست مریوانی‌ها، فولاد سیرجان امکان صعود به رتبه ششم جدول را خواهد داشت.

دیدار دو تیم در مدت زمان یک ساعت و 46 دقیقه برگزار شد. محمد پژوه، علی یاوری، محمد محبوب عشق‌دوست و میثم پارسه به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم، در این بازی نظارت و قضاوت داشتند.

پیروزی سخت پیکان مقابل گنبدی‌ها

خودروسازان پیکان در میزبانی هفته نوزدهم خود مقابل شهرداری گنبد، کار سختی برای جبران شکست سه بر یک دور رفت در هفته ششم داشتند. دو تیم درحالی به مصاف هم رفتند که شاگردان پیمان اکبری با 11 برد و 35 امتیاز تا پایان هفته هجدهم، برای حفظ رتبه سومی به پیروزی نیاز داشتند.

در طرف مقابل شهرداری گنبد هم به رتبه یازدهمی‌اش راضی نبود و نهایت تلاش خود را به کار گرفت تا پیروز این میدان باشد. رقابت دو تیم تا ست پنجم ادامه یافت و درنهایت با نتیجه سه  بر دو به سود پیکان تمام شد.

در این دیدار پیکان در ست‌های اول، چهارم و پنجم به امتیازات 25 بر 18، 25 بر 20 و 15 بر 8 رسید. شهرداری گنبد نیز ست‌های دوم و سوم را با کسب امتیازات 25 بر 15 و 25 بر 23 به سود خود تمام کرد و یک امتیاز از این دیدار گرفت.به این ترتیب پیکان به دوازدهمین برد و سی‌وهفتمین امتیاز خود در لیگ برتر رسید.

تقابل دو تیم در مدت زمان 142 دقیقه انجام شد و طی آن پوریا یلی بازیکن شماره 20 پیکان و ادریس دانشفر بازیکن شماره 7 شهرداری گنبد در ست سوم کارت زرد گرفتند. عظیم جزیده مربی گنبدی‌ها و پوریا فیاضی بازیکن شماره 17 تیم پیکان به ترتیب در ست‌های چهام و پنجم کارت قرمز دریافت کردند. ضمن این‌که کامبیز یعقوبی کمک مربی گنبد نیز در ست سوم از بازی اخراج شد.

خلیل یگانه‌‌مجد، محمد سلیمانی، علی‌اصغر حاجی‌کاظمی، مهدی نویدی و بهزاد جهانگیری به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر ویژه، ناظر داوری، داور اول و داور دوم نظارت و قضاوت این بازی را برعهده داشتند.

سپاهان برنده بازی بزرگ

یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته نوزدهم، عصر امروز به میزبانی ارومیه برگزار شد؛ شهری که قرار بود میزبان دو دیدار والیبالی باشد اما بازی دو تیم آذرباتری ارومیه و لبنیات هراز آمل به دلیل ایجاد برخی حواشی، از سوی ناظر متوقف شد تا سالن غدیر مهیای میزبانی از رقابت حساس شهرداری ارومیه و فولاد مبارکه سپاهان شود؛ جایی که شاگردان رحمان محمدی‌راد در تیم اصفهانی با ثبت نتیجه سه بر صفر و کسب امتیازات 25 بر 21، 25 بر 17 و 25 بر 23 به شانزدهمین پیروزی خود دست یافتند.

شهرداری ارومیه باوجود داشتن 36 امتیاز و شکست در این بازی، به دلیل داشتن یک پیروزی بیش‌تر از پیکان سی‌وهفت‌ امتیازی، همچنان در رتبه دوم جدول باقی ماند. این رقابت در مدت زمان 99 دقیقه انجام شد و طی آن مربی تیم فولاد مبارکه سپاهان به دلیل اعتراض به رای داور در ست سوم، کارت زرد دریافت کرد.

یونس حسن‌زاده، محمد شاهمیری، داود نافعی، مهرداد شوشتری و مرتضی اکرمی به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول، داور دوم و داور ویدئو چک، تیم نظارت و قضاوت بازی را تشکیل دادند.

آژیر قرمز در اردوی نارنجی‌پوشان

در دیگر مسابقه تهران تیم سایپا در تقابل با نماینده مریوان برای کسب هفتمین برد و بهبود جایگاه سیزدهمی خود در جدول تلاش کرد که این تلاش ناکام ماند و نارنجی‌پوشان عنوان دومین میزبان مغلوب هفته نوزدهم را به خود اختصاص دادند. تیم شهرداری ارومیه این هفته برابر سپاهان مغلوب شد و به عنوان نخستین میزبان شکست خورده معرفی شد.

تیم راه‌یاب در ست نخست این مسابقه 25 بر 20 نتیجه را به سایپا واگذار کرد اما در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 29 بر 27، 25 بر 18 و 25 بر 21 به پیروزی رسید و تعداد بردهای خود را دو رقمی کرد و به عدد 10 رساند و 30 امتیازی شد تا در رتبه ششم باقی بماند.

محمدحسن خوشدل و بهروز جعفری ناظر فنی و داوری این دیدار بودند. احمد سرمست و اسماعیل رزقی نیز به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت این مسابقه را برعهده داشتند.

این مسابقه 131 دقیقه طول کشید. ناصر شهنازی سرمربی سایپا در ست سوم کارت قرمز و در ست چهارم کارت زرد دریافت کرد. همچنین یونس جوان بازیکن راه یاب در ست سوم این مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

نتایج کامل هفته نوزدهم لیگ برتر مردان به شرح زیر است:

پیکان 3 – شهرداری گنبد 2؛ (25-18)، (15-25)، (23-25)، (25-20)، (15-8)

آذرباتری ارومیه – لبنیات هراز آمل؛ (22-25)، (24-26)، (توقف بازی)

فولاد سیرجان ایرانیان 3- هورسان رامسر یک؛ (18-25)، (25-11)، (25-17)، (25-22)

پاس گرگان 3 – مقاومت یزد یک؛ (25-23)، (21-25)، (34-32)، (25-23)

مس رفسنجان 3 – شهرداری ورامین 2؛ (23-25)، (26-24)، (26-24)، (21-25)، (15-11)

سایپا یک – راه‌یاب ملل مریوان 3؛ (25-20)، (27-29)، (18-25)، (21-25)

شهرداری ارومیه صفر – فولاد مبارکه سپاهان 3؛ (21-25)، (17-25)، (23-25)

جدول لیگ برتر مردان در پایان هفته نوزدهم به این شرح است:

1- فولاد مبارکه سپاهان / 16 برد و 48 امتیاز
2- شهرداری ارومیه / 13 برد و 36 امتیاز
3- پیکان / 12 برد و 37 امتیاز
4- مقاومت یزد / 11 برد و 31 امتیاز
5- لبنیات هراز آمل / 11 برد و 31 امتیاز
6- راه‌یاب ملل مریوان / 10 برد و 30 امتیاز
7- فولاد سیرجان ایرانیان / 10 برد و 28 امتیاز
8- مس رفسنجان / 10 برد و 27 امتیاز
9- پاس گرگان / 9 برد و 28 امتیاز
10- شهرداری ورامین / 7 برد و 24 امتیاز
11- شهرداری گنبد / 7 برد و 24 امتیاز
12- هورسان رامسر / 6 برد و 20 امتیاز
13- سایپا / 6 برد و 19 امتیاز
14- آذرباتری ارومیه / 4 برد و 13 امتیاز

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار