PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۷۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
این هفته با علیرضا کوشکی مهاجم جوان تیم پیکان تهران
تیم فوتبال پیکان تهران در لیگ بیست و یکم به شکل قابل توجهی جوانگرایی کرد.سید مجتبی حسینی سرمربی تیم پیکان دست به جوانگرایی زد و با ترکیبی از بازیکنان جوان و باآتیه به مصاف حریفان در فصل کنونی لیگ برتر رفت.پیکان در نیم فصل لیگ برتر در هر بازی از بازیکنان جوان خود رونمایی کرد و دیدیم که برخی از بازیکنان جوان پیکان در مصاف با مدعیان درخشیدند و سبب پیروزی خودروسازان شدند.علیرضا کوشکی ، یکی از بازیکنان جوان خودروسازان بود که با زدن 4 گل توانست نمره قبولی در خط حمله را کسب کند.مهاجم پیکان سوای 4 گلی که برای تیمش به ثمر رساند در فرصت سازی نیز نقش قابل توجهی داشته است.این هفته سراغ مهاجم گچسارانی خودروسازان رفتیم.
پدیده لیگ بیست و یکم

**سومین کاپیتان خودروسازان

علیرضا کوشکی مهاجم جوان تیم پیکان تهران در بازی برابر تیم فولاد خوزستان بازوبند کاپیتانی را تحویل گرفت .یکی از اتفاقات بازی پیکان و فولاد خوزستان، دست به دست شدن بازوبند کاپیتانی تیم خودروسازان بود. پیکان با کاپیتانی ابراهیم صالحی وارد زمین شد . وقتی صالحی و اسماعیل بابایی به عنوان دو بازیکنی که بیشترین تجربه حضور در پیکان را دارند تعویض شدند، بازوبند به کوشکی جوان رسید.رسیدن بازوبند کاپیتانی به یک بازیکن جوان جزو اتفاقات لیگ بیست و یکم بود. مهاجم 21 ساله پیکان در مصاف با آلومینیوم هم عهده دار بازوبند کاپیتانی شد.به این ترتیب مشخص شد که کوشکی سومین کاپیتان پیکان است.

**پدیده لیگ بیست و یکم

کوشکی هافبک - مهاجم پیکان، یکی از پدیده های لیگ بیست و یکم فوتبال ایران به شمار می آید. این مهاجم 21 ساله ،جزو نفرات ثابتی است که به تیم امید دعوت می شود. وی طی نیم فصلی که گذشت در ترکیب پیکان عملکرد خوبی داشت .کوشکی که از تکنیک خوبی نیز برخوردار است در ترکیب پیکان نقش مهمی را ایفا کرده است.

**گلزنی به مدعیان

علیرضا کوشکی در لیگ بیست و یکم به تیم های مدعی گل زده و از این رو نامش بر سر زبان ها افتاد.

مهاجم جوان پیکان مقابل پرسپولیس و سپاهان گلزنی کرده و در مصاف با تیم آلومینیوم اراک نیز تک گل تیمش را به ثمر رساند.مهاجم گچسارانی پیکان در دیدار تدارکاتی هم به تیم استقلال گل زده است. در حال حاضر کوشکی جوان،4گل برای پیکان به ثمر رسانده است.

**محصول آکادمی پیکان

کوشکی از محصولات آکادمی باشگاه پیکان است .علیرضا در تیم های پایه باشگاه پیکان رشد کرده و به همین دلیل است که سومین کاپیتان تیمش به شمار می آید.طبق آمار در فصل کنونی لیگ برتر ،تاکنون در ترکیب تیم ها ، هیچ بازیکن 21 ساله ای کاپیتان نبوده است.

**گشودن دروازه سپاهان در 20 سالگی

کوشکی در لیگ بیستم موفق شد دروازه تیم سپاهان اصفهان را باز کند. او در 20 سالگی تک گل پیکان را به ثمر رساند تا بازی با نتیجه 1-1 به پایان برسد.این گل سبب شد تا عملکرد علیرضا در خط حمله پیکان دیده شود. به نظر می رسد مهاجم جوان پیکان انگیزه بالایی دارد تا دروازه تیم های مدعی را باز کند.

**علت نیمکت نشینی در لیگ بیستم

هافبک - مهاجم پیکان در تیم مهدی تارتار نیمکت‌نشین بود.تارتار مسئولیت فنی پیکان را در فصل گذشته برعهده داشت و از علیرضا کمتر استفاده می کرد. وی راجع به نیمکت نشینی خود در لیگ بیستم می گوید: فصل گذشته هم خوب کار می‌کردم ولی مربیگری سلیقه‌ای است. آقای تارتار به عنوان یک مربی، سلیقه خود را دارد و فوتبال من به سلیقه ایشان نمی خورد. الان آقای مجتبی حسینی سرمربی پیکان است و می‌توانم در ترکیب اصلی پیکان بازی کنم.

**پنالتی چیپ شماره 10 پیکان

پیکان مقابل پرسپولیس با نتیجه 3 بر یک در دیداری پربرخورد شکست خورد.این بازی در نیم فصل لیگ بیست و یکم برگزار شد و یکی از صحنه های قابل توجه مسابقه به پنالتی تیم پیکان برمی‌گشت. توپی که بعد از برخورد حامد لک و مهاجم خودروسازان وارد دروازه پرسپولیس شده بود را داور به سود پیکان،پیکان تشخیص داد. علیرضا کوشکی مهاجم شماره 10 پیکان پشت توپ قرار گرفت و با ضربه چیپ دروازه لک را گشود. کوشکی بعد از چسباندن توپ به تور دروازه پرسپولیس سریعا به سمت توپ رفت تا آن را بردارد و به وسط زمین بیاورد اما لک مانع از این کار شد و اجازه نداد او توپ را در اختیار بگیرد.

**چرا کوشکی با تیم امید به تاجیکستان نرفت؟

درحال حاضر کوشکی یکی از بازیکنان مورد نظر مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم امید است. کوشکی به همراه سامان فلاح و مهدی محبی، 2 بازیکن دیگر پیکان به تیم امید دعوت شده اند. قرار بود آنها با تیم امید به تاجیکستان اعزام شوند اما در روزهای منتهی به اعزام، طبق تعاملی که باشگاه پیکان با فدراسیون فوتبال و کادرفنی تیم امید داشت، کوشکی از لیست نهایی خط خورد.مهدی مهدوی کیا با وجود اعتقادی که به کوشکی داشت اجازه داد کوشکی به تیم باشگاهی اش کمک کند.

**پایه گذار دو گل پیکان برابر هوادار

علیرضا کوشکی بازیکن اثرگذار دیدار پیکان و هوادار در هفته دوم فصل کنونی لیگ برتر محسوب می شود. او در نیمه نخست پایه‌گذار برتری 2 گله تیمش بود و با درخشش خود توانست نقش اصلی را در پیروزی یک نیمه‌ای شاگردان مجتبی حسینی در مصاف با تیم هوادار ایفا کند.کوشکی ابتدا روی یک ضربه ایستگاهی توپ را برای محمدحسین فلاح ارسال کرد و این مهاجم جوان گل اول پیکان را به ثمر رساند و سپس کوشکی با پاس خود مجتبی حقدوست را در موقعیت گلزنی قرار داد و او توانست اختلاف پیکان و هوادار را به 2 گل برساند.

**کم تجربگی کوشکی کارت دستش داد!

کم‌تجربگی هافبکجوان پیکان در آغاز نیمه دوم برابر تیم هوادار باعث شد تا او پس از دریافت کارت زرد دوم در دقیقه 51 از سوی داور مسابقه با کارت قرمز مواجه شود و درخشش یک نیمه ای خود را بر باد دهد.کوشکی به علت کم تجربگی یک نیمه تیمش را 10 نفره کرد و تیمش را تحت فشار گذاشت . البته پیکان در پایان مسابقه برنده شد.

**مهاجمی از گچساران

علیرضا کوشکی متولد 1378 در گچساران است.او سابقه بازی در تیم های پایه نفت و گاز گچساران،سپیدرود و پیکان را در کارنامه اش دارد.

**اولین گل کوشکی برای پیکان

علیرضا کوشکی، مهاجم پیکان توسط حسین فرکی به این تیم معرفی شد.وی در نخستین گام برای عبدالله ویسی سرمربی وقت پیکان برابر تیم ماشین سازی موفق به ثبت گلی شد که ویسی را از شکست در تبریز نجات داد.گل کوشکی به ماشین سازی متفاوت بود و او راجع به گل خود در سال 1398 می گوید: روی صحنه گل، ابتدا ضربه سر را زدم و سپس توپ برگشتی به کتفم برخورد کرد و وارد دروازه حریف شد.

*کیوان طباطبایی

برچسب ها: علیرضا کوشکی ، پیکان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار