PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۷۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
اگر مدیران شجاع و مدبر«میدان داری»کنند...

در ورزش ما مردان و مدیرانی بوده اند که چه در عرصه رقابت باحریفان و نام آوری و افتخار آفرینی و چه در عرصه مدیریت و پیشبرد امور وتحقق اهداف ورزش،ثابت کرده اند که می توان در سایه ایمان و توکل و خودباوری واخلاص و بالاخره تدبیر وابتکار، از آنچه در وهله اول به نظر" غیر ممکن" می آید، ممکن بسازند و کاری کنند که به تعبیر معلم شهید انقلاب، دکتر علی شریعتی ،
" محال در برابر اراده آنها سرتسلیم فرود آورد." حاج محمدرضا یزدانی خرم اگر نگوییم تنها مدیری است در ورزش ما که مصداق سخن بالاست، اما بی گمان جزو آن گروه انگشت شمار مدیران ورزش ایران است که به بهترین وجه برغریبه وآشنا ثابت کرده ظرفیت رشد و توان ورزش ایران خیلی بیشتر از اینی است که امروز هست. حاج آقا یزدانی با رشته والیبال که پیش از دوره مدیریتی ایشان(از آغاز تا سال۶۸) در جهان که هیچ، بلکه در سطح قاره آسیا هم محلی از اعراب نداشت و به زحمت خود را در حد تیم های درجه ۲ و۳ مثل هند وپاکستان می کشاند، وهمه آرزوی ورزشی ها این بود که یک " گیم " از تیم هایی چون ژاپن و کره و... بگیرد، عملا و درمیان تعجب وتحسین اهالی اصیل و البته حقد وحسد وبغض دشمنان نقاب زده ورزش وبی هنران پرادعا، ثابت کرد اگر عنان و مدیریت این ورزش و خیلی از رشته های سطح پایین آن به دست اهلش بیفتد و آنها به معنای واقعی از نعمت” مدیر” برخوردار شوند ، می تواند سطح وکلاس و جایگاه خود را تا سطح قاره بزرگ و جهان بالا ببرد.چنانکه والیبال توانست با یک مدیریت قوی و مسلط و طی یک پروسه حسابشده و برنامه دقیق و کارشناسی و البته همت و همراهی مردان ناب واصیل این رشته، گام به گام و مرحله به مرحله و از رده های سنی مختلف ، از یک تیم درجه پایین آسیایی ، به یکی از ده دوازده قدرت برترجهان تبدیل شود. ورزش ایران دراکثر رشته های ورزشی قابلیت رشد جهش گونه و قوی تر وبهتر شدن دارد، به شرط آنکه کار دست کاردان باشد. به شرط آنکه مردان مرد وخدمتگزاران مخلص ومدیران شجاع و مدبر میدان داری کنند و عناصر فرصت طلب و منفعت جو و افراد آویزان و بی هنر وخاله زنک مجال عرض اندام ونفوذ و رخنه در مراکز حساس ورزش به ویژه حوزه های مدیریتی پیدا نکنند.

در فقدان انسان شریف و متدین و مخلص حاج آقای یزدانی، جامعه قدر شناس ورزش به معنای واقعی متاسف و عزادارشد. در مراسم تشییع و تدفین ایشان هزاران نفر ازاهالی ورزش از مدیران گرفته تا ورزشکاران و پیشکسوتان و علاقه مندان ورزش از اقشار مختلف در ورزشگاه آزادی وبهشت زهرا(س)حضور پیدا کردند. بسیاری از خوانندگان مجله از طیف ها و سلیقه های مختلف، در تماس با همکاران مراتب ناراحتی وتاسف خود را برای از دست رفتن این چهره خوشنام ورزش و خاصه یک مدیر لایق و توانمند، ابراز می داشتند. اینها همه نشان دهنده قدرت فهم و تحلیل اهالی ورزش است که به راحتی قادرند خدمتگزاران و مدیران لایق وموفق را که خالصانه ومدبرانه برای ایران عزیز و مردم بزرگوار کار و تلاش می کنند و به سهم خود در راه تحقق آرمان های بلند و متعالی این سرزمین عزتمدار ومستقل هرچه دارند در کف اخلاص می گذارند، از نالایقان پرادعایی که ناسزاوارانه بر صندلی های مدیریت ورزش تکیه می زنند وحاصل کارشان هم خیلی وقت ها بیش از آنکه به شادی مردم ایران وافتخار آفرینی ورزش کشور و " تقویت امید” نزد جوانان منجر شود موجب کامیابی بدخواهان این ملک و ملت می شود، تشخیص دهند. در هر حال امیدواریم در همه جای ورزش مستعد ایران و در مناصب ریز ودرشت آن مردانی به عنوان " مدیر” سکان هدایت و اداره امور را به دست بگیرند که علاوه بر شخصیت مدیریتی، معنای کلمات و مفاهیمی چون تعهد و مردم و خدمت و اخلاص و خون شهدا و بالاخره " خدا ترسی” و " آخرت نگری” را بدانند. در این صورت شک نباید کرد که ایران عزیز ما خیلی زود جزو کشورهای قدرتمند و صاحب نام در ورزش قرار خواهد گرفت، والیبال با مدیریت انقلابی و مدبر خود برای همیشه این را به همگان حتی دیرباوران ثابت کرده است. وانگهی ورزش ما تاکنون در هرجا که خوش درخشیده و افتخار آفرینی ودل مردم را شاد کرده آنجایی بوده که در راس آن مدیری عاشق کار وخدمت که نوکری برای مردم بزرگ ایران را بزرگترین نشان افتخار خود می داند، قرار داشته است. مدیرانی که مردم و طرفداران ورزش قدر آنها را خوب می دانند ولی عوضی آمده ها و لمپن مآبان باج خواه و قالتاق های مشاور نما ومغرضان صاحب قلم و رسانه و... به خاطر منافع اقتصادی یا اغراض سیاسی و ضد ملی ، مخالف سر و سامان یافتن ورزش هستند و با هرکسی که در این راه تلاش کند و هر قدمی که در این مسیر برداشته شود خصمانه و با بغض و کینه برخورد و با آنها دشمنی می کنند .و این همان دوخط اصلی و پررنگ ورزش ما هستند که بارها کیهان ورزشی به آن پرداخته است. بنابراین تکلیف کاملا روشن است :

همه اهالی اصیل ورزش و خاصه مدیران و مسئولان این حوزه باید با بهترین وجه به وظیفه خود عمل کنند، هشیار باشند غیرت مسئولیت به خرج دهند و کاری کنند که نتایج وحاصل ایثارگری ها و فداکاری ها و خون های مطهر بهترین مردان و فرزندان این سرزمین وهمچنین مجاهدت و تلاش های مخلصانه خدمتگزاران واقعی ومدیران شایسته و ورزشکاران افتخار آفرین ایران عزیز پربارتر و پررنگتر تداوم پیدا کند و با هشیاری اجازه ندهند عناصر وجریانات ضد ورزش، کسانی که در ورزش انگل وار زندگی می کنند و برای کسب نام ونان از ورزش آویزان شده و مزاحم آن هستند و بساط باج گیری و دلالی و فساد و قالتاق گری را پهن کرده اند ، این مجاهدت ها و خون ها و زحمات مخلصانه را به بهانه های مختلف ولطائف الحیل خنثی و لوث کنند.

*سیدمحمدسعید مدنی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار