PDF نسخه کامل مجله
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۷۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کیهان ورزشی-

اتفاقی که اخیرا در فوتبال ملی ایران رخ داد و یک بازیکن به رغم بی اخلاقی ای که در حوزه تیم ملی مرتکب شده بود به اردو دعوت شد و در دو بازی اخیر به میدان رفت و در واقع مزد گرفت(!)، این پرسش مهم که؛ چه کسی یا کسانی باید در برابر چنین رفتارهایی بایستند و با اتخاذ تصمیمات درست و اصولی، مانع بدعت گذاری های غلط شوند؟ را پیش روی علاقه مندان و دلسوزان قرار دارد. پاسخ روشن است: مسئولان فدراسیون فوتبال. اما چرا چنین نکردند و نسبت به مسئولیتی که بر دوش دارند و وظایفی که می بایست به انجام برسانند بی توجه بودند، جوابش جز این نیست که؛ آنها اشتباهی آمدگانی به حساب می آیند که نه از اصول حرفه ای فوتبال شناخت دارند و نه آینده این رشته و جوانانی که آن را تماشا می کنند و ایضا شاید در مسیر ورود به این عرصه باشند، برایشان اهمیت دارد.
هفته گذشته درباره این موضوع نوشتیم وحالا باید به یکی از کمیته های منفعل فدراسیون فوتبال اشاره کنیم؛ کمیته ای که نام زیبای «اخلاق» را یدک می کشد اما ظاهرا به تنها موضوعی که ارج نمی نهد همین اخلاق و اصول آن است؛ اگر غیر از این بود حتما و قطعا به اتفاقات پیرامون یکی از بازیکنان تیم ملی رسیدگی می کردند و حداقل برای بزک کردن نمای کمیته خود، واکنشی نشان می دادند.
درباره شکل گیری این کمیته و مقایسه کارکردهای آن با آنچه در دیگر کشورها دیده می شود، می توان مفصل نوشت و نقد کرد اما این را نباید از نظر دور کرد که شاید اعضای این کمیته، استقلال لازم برای ورود به چنین مباحثی را ندارند که در آنصورت نیز، ماندگاری آنها در چنین پست مهم و کلیدی ای و هزینه ای که آن حضورشان روی دست فوتبال می گذارد، توجیهی ندارد و ظلم به فوتبال و اخلاق ورزشی است.
تلفیق انفعال این کمیته با روندی که بر کمیته دیگر یعنی انضباطی حاکم است، بر موج نگرانی ها می افزاید.
ایکاش اعضای این کمیته ها در همان سایت رسمی فدراسیون خود را دقیقا معرفی کنند و ضمن تببین کارکردهای خود در حوزه مبارزه با بی اخلاقی های بی شمار این فوتبال، این را نیز روشن کنند که از چه مسیری به پشت آن میز مهم رسیده اند.

*حمید ترابپور

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار