PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۷۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
این هفته با رضا اسدی هافبک تیم پرسپولیس
بدون تعارف بیشتر خریدهای تابستانی تیم پرسپولیس در لیگ بیست و یکم تاکنون نتوانسته اند نظر هواداران را جلب کنند.رضا اسدی هافبک دفاعی، یکی از خریدهای تابستانی یحیی گل محمدی بود که شروع خوبی با گلزنی برابر فولاد خوزستان داشت اما در ادامه نتوانست توقعات کادرفنی و طرفداران پرسپولیس را برآورده کند.کار به جایی کشید که یحیی متقاعد شد کمال کامیابی نیا باتجربه را جانشین هافبک خوش قد و قامت تیمش کند.البته کمال در بازگشت به ترکیب پرسپولیس عملکرد خوبی داشت و گل های ارزشمندی را به ثمر رساند. اسدی در پایان نیم فصل با وجود این که دستش شکست انتقادات را تحمل کرد و تمریناتش را با انگیزه بالا ادامه داد و در بازی برابر آلومینیوم اراک موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند.اسدی در همان دقایق کوتاه که به عنوان بازیکن تعویضی وارد میدان شد یکبار دیگر توانست اعتماد یحیی گل محمدی را به دست آورد و گلزن تیمش باشد.برخی از کارشناسان می گویند که باید به تازه واردان پرسپولیس فرصت بیشتری داد تا توانایی خود را ثابت کنند. اسدی و حامد پاکدل در دور برگشت لیگ امسال با وجود این که بازیکن تعویضی هستند بهتر از نیم فصل ظاهر شده اند.ناگفته نماند که اسدی در تیم های نفت تهران و سایپا دوران خوبی داشت و جزو نفرات کلیدی تیمش بود.این هفته سراغ هافبک دفاعی پرسپولیس رفتیم.
در مسیر تندباد

**علت نیمکت نشینی اسدی

رضا اسدی بعد از رفتن احمد نوراللهی به شباب الاهلی امارات در پست هافبک دفاعی جذب باشگاه پرسپولیس شد. مشخص بود که قرار است جانشین نوراللهی شود.از همین رو توقعات از این بازیکن از همان روزهای ابتدایی بالا رفت.اسدی پس از اینکه در طول نیم فصل نتوانست نمایش مطلوبی در خط میانی پرسپولیس داشته باشد با انتقادات زیادی مواجه و با توجه به آمادگی کمال کامیابی‌نیا نیمکت نشین شد.

**پاسخ به منتقدین

رضا اسدی مقابل تیم آلومینیوم در دقیقه 84 وارد میدان شد و حدود 9 دقیقه فرصت داشت اثرگذاری خود را نشان دهد.انگیزه بالا سبب شد رضا گل دوم پرسپولیس را بزند و احساساتش را بروز دهد. همچنین رضا مقابل دوربین‌ها با انگشت علامت هیس را نشان داد و منتقدانش را به سکوت دعوت کرد.

**شروع خوب با گشودن دروازه فولاد

رضا اسدی در هفته نخست لیگ برتر موفق شد دروازه تیم فولاد خوزستان را باز کند.او با پرسپولیس در لیگ بیست و یکم شروع خوبی داشت. به نظر می رسید که اسدی در بازی های بعدی پرسپولیس در لیگ برتر روند امیدوارکننده ای داشته باشد ولی رضا در ادامه نتوانست انتظارات را برآورده کند.

**انتقاداتی که به اسدی وارد است

رضا اسدی پس از نیم فصل ناامیدکننده در تیم پرسپولیس، انتقادات زیادی را متوجه خود دید. شماره هشت جدید پرسپولیس برخلاف شماره هشت پیشین، سرعت پایین را به‌عنوان یکی از مشخصه‌های فوتبالش ارائه کرده است . اسدی در انتقال توپ عملکرد چندان خوبی نداشته و برخلاف تیم های سابقش که نقطه قوت به شمار می آمد به علت انتقادات دچار افت روحی شد.رضا در اغلب بازی های پرسپولیس نتوانسته از برتری فیزیکی خود بهره لازم را ببرد.

**دوری از حاشیه

اسدی که انتشار تصویر مربوط به شادی گلش با هیس و اشک در هفته هجدهم لیگ برتر همراه بود درباره عملکرد تیمش در بازی برابر آلومینیوم اراک گزیده صحبت کرد و از حاشیه دوری ورزید.او به سئوالات حاشیه ای پاسخ نداد. تصور می شود که اسدی در نیم فصل دوم بر روی عملکردش تمرکز کرده و می خواهد به هافبک موردعلاقه کادرفنی و طرفداران پرسپولیس بدل شود.

**مرد نبردهای هوایی

رضا اسدی با قد و قامت مناسب، می‌تواند کارآیی ویژه ای در توپ های بلند داشته باشد. او در تیم های قبلی خود در نبردهای هوایی موفق نشان می داد و کارایی را لازم را داشت. رضا در بازی دوستانه پرسپولیس برابر تیم پدیده نشان داد که در نبردهای هوایی برنده است.بازی دوستانه پرسپولیس مقابل پدیده در حالی به خاتمه یافت که یکی از نکات جالب این بازی، علاقه شاگردان اکبر میثاقیان به بازی مستقیم و استفاده از ارسال های بلند بود.ارسال های بلند حریف ، آزمون مهمی برای خط هافبک و دفاع پرسپولیس نیز به شمار می‌رفت . در این بین ، رضا اسدی یکی از بازیکنانی بود که باتوجه به قد 190 سانتی متری خود، بیشتر ضربات سر را زد و مهره ای مناسب برای خنثی سازی این شیوه از بازی حریف به شمار می‌رفت و در طول بازی نیز تلاش کرد تا توانایی خود را در نبردهای هوایی نشان دهد.

**بدشانسی رضا در اتریش

رضا اسدی پس از تجربه قهرمانی در جام حذفی همراه با تراکتور تبریز، تصمیم به جدایی از این تیم گرفت و راهی «سن‌پولتن» اتریش شد. یک فصل پس از حضور در باشگاه اتریشی تصمیم به جدایی گرفت و برای فسخ قراردادش به توافق نهایی دست یافت.اسدی در شرایطی راهی تیم اتریشی شد که در همان اوایل حضورش در «سن‌پولتن» از ناحیه نازک‌نی پا آسیب دید و به همین دلیل مدت زیادی از رقابت‌های «تیپیکو بوندس‌لیگا» دور بود.البته رضا در هفته‌های پایانی فصل به ترکیب تیمش اضافه شد و البته نمایش خوبی داشت و یکبار هم در تیم منتخب هفته جای گرفت.

**تجربه هاکی روی یخ

رضا در برهه ای که بازیکن تیم اتریشی بود بنا به صلاحدید سرمربی سن‌پولتن ، هاکی روی یخ را تجربه کرد.مربی «سن پولتن» در جریان اردوی آماده ‌سازی ، بازیکنان تیمش را به جای تمرین در زمین چمن، به سالن هاکی روی یخ برد که این اتفاق تعجب شاگردانش را به همراه داشت. اسدی مثل سایر هم‌تیمی‌هایش، لباس هاکی‌بازان را پوشید تا یک جدال جذاب و دوستانه در سالن هاکی روی یخ داشته باشد.

**کمک علی دایی به شاگردش

رضا اسدی در دورانی که هافبک تیم سایپا بود دچار مصدومیت سختی شد. انگشت شست پای هافبک دفاعی آن روزهای سایپا به شکل بسیار بدی شکست. مسئولان باشگاه سایپا تلاش کردند آسیب دیدگی انگشت پای این بازیکن در ایران درمان شود اما هیچ پزشکی برای معالجه آن پیدا نشد! در این میان، یکی از پزشکان توصیه کرد اسدی ادامه درمان خود را در خارج از کشور پیگیری کند چرا که امکان بازسازی و ترمیم انگشت پای این بازیکن در داخل ایران وجود نداشت.درآن مقطع ، مدیرعامل وقت سایپا به این بازیکن و علی دایی سرمربی وقت نارنجی پوشان اعلام کرد که فعلا باشگاه پولی برای اعزام اسدی به خارج از کشور ندارد! با این وجود علی داییاعلام آمادگی کرد که هزینه درمان شاگرد جوانش درآن روزها را پرداخت کند.اسدی در خارج از کشور مداوا شد و دوباره فرصت بازی در لیگ برتر را پیدا کرد.دایی در مداوای اسدی نقش ارزنده ای داشت.

**آنچه کمتر درباره اسدی گفته می شود

طی ماه های گذشته هر بار صحبت از رضا اسدی در پرسپولیس شده بسیاری از عملکرد وی انتقاد کرده اند که بخشی از انتقادات فنی درباره اسدی درست است اما کمتر گفته شده که پاس تک گل پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان، پاس گل دوم مقابل نساجی(در نیم فصل)،پاس گل سوم برابر پیکان و گلزنی مقابل فولاد خوزستان و آلومینیوم اراک حاصل 4 بار حضور اسدی در ترکیب پرسپولیس بوده است.

**گلزنی با دست شکسته

هافبک تیم پرسپولیس برابر آلومینیوم اراک به عنوان یارتعویضی وارد میدان شد و در همان دقایق کوتاه موفق شد گل دوم سرخپ‍وشان را به ثمر برساند.اسدی با دست شکسته ، گل دوم پرسپولیس را زد که کمتر به این موضوع اشاره شد.البته رضا پس از بازی گفت: بازی با دست شکسته سخت است ولی خدا این فرصت را به من داد که گل بزنم. البته مهم ترین موضوع، پیروزی تیم بود.

*کیوان طباطبایی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار