PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۷۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کیهان ورزشی-

قرعه کشی جام جهانی موجی را در جامعه به راه انداخته که نشان از اهمیت فوتبال نزد مردم دارد. جامعه ای  که گرچه مثل سالهای دور ولع صعود به این رقابت های مهم را از خود نشان نمی دهد اما هر چه که هست چیزی از اهمیت حضور در جام جهانی را نمی کاهد. جام جهانی فارغ از بحث نتیجه گیری و صعود از مرحله گروهی، فرصتی بزرگ است تا فوتبال ایران توانمندی های خود را به رخ جهانیان بکشد و آنچه از حضورهای قبلی تیم ملی کشورمان در این رقابت ها حاصل شده است، نمایش هایی آبرومندانه بوده که نمونه بارز آن جام جهانی روسیه است که تیم کشورمان با آنکه در گروهی دشوار قرار گرفت و حذف شد، اما آنچه از خود به نمایش گذاشت گویای تلاش و توانایی بازیکنان مان بود، یا در دوره قبل از آن که برابر غول فوتبال جهان یعنی آرژانتین آبرومندانه ظاهر شدیم و ...
این مثال ها نشان می دهد که فوتبال ایران با تمام سومدیریت ها و کاستی هایش، اما در بزنگاههای حساس، خوب ظاهر شده است.
اینبار نیز قرار است در گروهی نمایش بدهیم که هر چند برخی آن را ساده فرض می کنند اما به واقع آسان گرفتن آن، خبطی بزرگ و فریبی خطرناک است. انگلیس به عنوان یکی از قدرت های فوتبال جهان برای هر حریفی دردسرساز است و آمریکا نیز با آنکه به سبب شکست تلخش در جام جهانی فرانسه برابر ایران، ترسی تاریخی از فوتبال ما دارد، اما دارای بازیکنانی با تجربه بازی در تیم های اروپایی است و از بین سه تیم مرحله پلی آف که یکی از آنها حریف تیم کشورمان خواهد بود نیز هر کدام که صعود کند، بار فنی بالایی خواهد داشت، لذا این گروه به همان اندازه ای که بارقه های امید را در دل مان ایجاد می کند، سخت و دشوار خواهد بود.
وظیفه تمام ارکان ورزش و دلسوزان این آب و خاک است که برای تدارک بهتر و آمادگی بیشتر این تیم تلاش کنند تا در جام جهانی قطر آبروداری کنیم و در کنار آن اگر مجالی فراهم شد به صعود نیز بیندیشیم. این واقعیت را نباید از نظر دور کرد که فوتبال ایران به لحاظ ساختاری از هر سه رقیب جهانی خود فاصله دارد و متاسفانه در دهه های اخیر به حال خود رها بوده است اما این فاصله و آن حجم از کاستی ها نباید عاملی شود تا خود را حریفی از پیش بازنده بدانیم.
این مهم باید سرلوحه اقدامات مسئولان ورزش کشور قرار بگیرد که جام جهانی برای فوتبال ایران، در وهله نخست باید عرصه آبروداری و نمایش غیرت و تلاش ایرانی باشد؛ حال اگر آن تلاش با نتیجه گیری و صعود همراه شود بهتر و شایسته تر خواهد بود.


*حمید ترابپور
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار