PDF نسخه کامل مجله
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۷۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱
زبان سرخ
«جواد جان»، لطفا دست بجنبان!

جواد داوری که به قول خودش با علم به داشتن مشکلات فراوان ، سکان هدایت بسکتبال را در دست گرفت بیش از 40 روز است که نتوانسته یا نخواسته دبیر فدراسیون را معرفی کند . دبیر فدراسیون ،وظیفه انجام کلیه امور اجرایی و هدایت کمیته ها را با هماهنگی رئیس عهده دار است و یکی از مهمترین ارکان هر فدراسیونی محسوب می شود و فقدانش می تواند صدمات جبران ناپذیری را به پیکره سازمانی وارد کند .

چطور باور کنیم جواد داوری که از مهرماه سال گذشته برای تصدی این سمت ثبت نام کرده بود و همه جا اعلام می کرد که ایده آل گراست و برنامه های مدونی را مد نظر دارد ،هنوز نتوانسته فرد مناسبی را برای دبیری فدراسیون بسکتبال انتخاب کند ؟ آقای داوری! مشاور امور داوران و مسابقات بانوان را هم انتخاب کردید ، فکر نمی کنید برای انتخاب دبیر فدراسیون کمی دیر شده است ؟ در خصوص سرمربی تیم ملی بزرگسالان هم یک روز حرف از ادامه همکاری می زنید و یک روز بحث تقویت کادر فنی را پیش می کشید و...

مگر قرار نبود با مصطفی هاشمی و دستیارانش جلسه بگذارید و ماحصل آن را اعلام کنید ؟ پس چرا این قدر تعلل و نتیجه مذاکرات را رسانه ای نمی کنید ؟ منتظر چه اتفاقی هستید ؟

مسابقات کاپ آسیا ، پنجره سوم انتخابی جام جهانی ، بازی های آسیایی هانگژو و... در پیش است و ما کماکان از وضعیت دبیر ، سرمربی ، مربی ، سرپرست ، مدیر تیم های ملی و... بی خبر هستیم .

در برهه ای که بسیاری از رسانه ها ، روزه سکوت گرفته اند و تیغ تیز انتقاداتی که به فدراسیون گذشته داشتند را اصطلاحا غلاف کرده اند ، وظیفه خود دانستیم تا اولین هشدار را به فدراسیون شما بدهیم . «جواد جان»، لطفا دست بجنبان!

...از خبرنگاران هزار تومانی تا خبرنگاران دوزاری

ماجرای «خبرنگاران هزار تومانی» را که چند سال پیش علی آقای پروین از آن حرف می زد امروز به وفور در برخی از مدعیان اطلاع رسانی بسکتبال مشاهده می کنیم.

منشور اخلاق حرفه ای رسانه های کشور غالبا منوط بر برخورد اخلاقی با رویدادها و نقد جدی و اخلاق‌گرایانه، منطقی و اصولی تنظیم شده است و خبرنگار را موظف می داند که نگاه حزبی ، باندی و امیال شخصی را در برابر منافع ملی و انعکاس واقعیات ارجحیت ندهد .

امروزه در برخی از رسانه های بسکتبالی که بحث مورد نظر ماست ، کوچکترین قرابتی با رعایت جانب انصاف به چشم نمی خورد و بعضی از منتقدان پوشالی و وابسته به جریانات مخرب ، از هر فرصتی برای تخریب جهت دار و برنامه ریزی شده برخی از اهالی بسکتبال بهره می برد .

با کمال تاسف این وقاحت در سال های اخیر به حدی رسیده که فُلان خبرنگار ، ابایی از این که او را وابسته به فُلان مربی یا بهمان باشگاه بدانند ، ندارد و علنا در جایگاه خبرنگاران و جلوی چشم همه به مربی حریف فحاشی کرده و از شکست رقیب ابراز خوشحالی می کند ! برخی از این عناصر معلوم الحال که خودشان را خبرنگار پیشکسوت (!) به این و آن قالب کرده اند ، چنان رجز خوانی می کنند ، گویی چه گلی به سر بسکتبال این مملکت زده اند .

آن خبرنگاران هزارتومانی که قبلا «سلطان» از آن ها اسم می برد حداقل برای حفظ ظاهر چنین رفتارهای «چیپ»ی از خودشان نشان نمی دادند . کاری نکنید که لفظ «خبرنگار دوزاری» برای همیشه جلوی نامتان ثبت شود !

پی نوشت : بسیاری از اهالی رسانه هستند که با نگاه منتقدانه و منصفانه، برای تعالی بسکتبال این آب و خاک می کوشند و شرافتشان را با هیچ چیز عوض نمی کنند . به احترام آن ها کلاه از سر بر می داریم.

*کامران خطیبی


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار