PDF نسخه کامل مجله
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۷۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
تحلیل و پیش بازی ذوب آهن اصفهان - شهرداری گرگان در فینال سوپرلیگ بسکتبال

*علیرضاامیری (مربی و آنالیزور بسکتبال)

از فردا با برگزاری اولین دیدار بین تیم های ذوب آهن اصفهان و شهرداری گرگان ، سری فینال آغاز خواهد شد . در این مطلب سعی خواهیم داشت شرایط متفاوت این دو تیم را بررسی کنیم .

*نقطه قوت شهرداری گرگان

تيم گرگانی در حملات بسیار خطرناک است و سرعت انتقال توپ بالایی دارد، همین نکته باعث شده تا بسیاری از امتیازات شان را از ضدحملات به دست بیاورند.رسول مظفری، محمد جمشیدی، پری پتی و سجاد پذیرفته بازیکنانی هستند که درحملات گرگان امتیاز آور محسوب می‌شوند.

*نقطه قوت ذوب آهن اصفهان

تیمى بسیار منظم در دفاع است. ذوبی ها چرخش دفاعى rotation defense را به خوبی رعایت می‌کنند، به همین علت گپ دفاعی کمى دارند و با حضور آرمان زنگنه و ارسلان کاظمی در ریباند دفاع تیمی مهار نشدنی هستند.

*پررنگ در منطقه رنگی!

ذوب آهن از دو بازیکن پوزیشن چهار تخصصی یعنی آرمان زنگنه و ارسلان کاظمی استفاده می‌کند که هر دو از آماده ترین بازیکنان لیگ هستند. باتوجه به آمادگی بالای فرید اصلانی که می‌تواند ارسلان و آرمان را در paint به خوبی تغذیه کند، کار شهرداری گرگان در منطقه رنگی سخت است.آرمان زنگنه این روز ها در بسکتبال کشور یک بازیکن پوزیشن چهار تمام عیار است و تمامی فاکتور های لازمه را برای بهترین بودن دارد.

* خطرناک در ضدحملات

شهرداری گرگان در Fast break ها بسیار خطرناک است. آنها از سرعت رسول مظفری و پری پتی و تمام كنندگى يا Finishing خوب جمشیدی در ضدحملات استفاده می‌کنند. نکته مثبت تیم شهرداری گرگان در ضدحملات؛ پوشش و کاور کردن است و زمانی که محمد جمشیدی از خط طولى side line وارد ضدحمله می‌شود دیگر بازیکنان کاور می‌کنند تا درصورت نیاز شانس مجدد و ریباند استفاده کنند.

*تقابل دفاع آماده ذوب آهن و حملات گرگان

در این مسابقه حتما شاهد دفاع تهاجمى aggressive defense از ذوب آهن و حملات سریع از شهرداری گرگان خواهیم بود. تقابل فرید اصلانی و سجاد مشایخی با پری پتی، دیدن شوت های میدرنج و شوت های 3امتیازی محمدرضا اکبری و یا تقابل جذاب میثم میرزایی و سجاد پذیرفته با ارسلان و آرمان این مسابقه را جذاب می‌کند. البته باید دید مشایخى بعد از مصدوميت به فينال مى رسد یا خير. حضور سجاد مشایخی به ذوب آهن کمک می‌کند تا دردفاع از بالا فشار زیادی ایجاد کنند و درحملات هم چرخش توپ بهتری داشته باشند.

*نقش مهم سجاد پذیرفته و حامد سهراب نژاد

حامد سهراب نژاد یک نیمکت نشین بسیار تاثیر گذار برای ذوب است و توانایی این را دارد تا سبک بازی ذوبی ها را در حملات به five out یا four out one in تبدیل کند تا خودش و دیگر بازیکنان ذوب موقیعت شوت 3امتیازی داشته باشند. همین نکته برای سجاد پذیرفته و شهرداری گرگان هم وجود دارد. گرگانی که بازیکنان شوتزن خوبی دارند اگر سجاد در پوزیشن چهار بازی کند می‌توانند این سبک بازی را تجربه کنند، باید به این نکته توجه کنیم که شوت های 3امتیازی در نیمه نهایی نقش مهمی را ایفا کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار