PDF نسخه کامل مجله
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۷۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
رافائل نادال قهرمان ۵ دوره رقابت های مسترز مادرید در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها، مغلوب نابغه ۱۹ ساله تنیس جهان شد.
کیهان ورزشی- 

در جریان یکی از حساس ترین رقابت های تنیس مسترز مادرید، رافائل نادال اسطوره تنیس جهان از اسپانیا مقابل هموطن خود کارلوس آلکاراز ۱۹ ساله و نفر نهم رنکینگ با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.
نادال در ست نخست این دیدار با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب حریف شد اما در ست دوم و پس از آنکه آلکاراز از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی شد با نتیجه ۶ بر یک به برتری رسید. ست سوم این دیدار نیز با نتیجه ۶ بر ۳ به سود آلکاراز به پایان رسید تا در نهایت این دیدار با حساب ۳ بر ۲ به سود آلکاراز به پایان برسد.
نادال پرافتخارترین تنیسور جهان در رقابت های گرنداسلم در دو دیدار قبلی در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ موفق به شکست آلکاراز شده بود اما اینبار آلکاراز برای نخستین بار مقابل الگوی ورزشی اش به برتری رسید و نخستین شکست نادال پس از ۶ سال را به او تحمیل کرد.
نادال پس از شکست، ضمن تمجید از عملکرد آلکاراز، وی را شایسته کسب پیروزی در این دیدار دانست.
پیش از این دیدار نیز نواک جوکوویچ صرب و نفر نخست رنکینگ در دیگر دیدار مرحله یک چهارم نهایی مقابل هوبرت هورکاچ نفر چهاردهم رنکینگ از لهستان در ست های اول و دوم با نتایج ۶ بر ۳ و ۶ بر ۴ به پیروزی رسید.
به این ترتیب در یکی از حساس ترین دیدارهای مسترز مادرید، آلکاراز و جوکوویچ برای نخستین بار به مصاف هم می روند.
همچنین در دیگر دیدارهای یک چهارم نهایی استفانوس سیتسیپاس یونانی و نفر پنجم رنکینگ مقابل آندری روبلف روس به برتری ۲ بر یک رسید و الکساندر زورف نفر سوم رنکینگ مقابل فلیکس اوگر الیاتین کانادایی با نتیجه ۲ بر صفر صاحب برتری شد تا دیگر دیدار نیمه نهایی مسترز مادرید را برگزار کنند.
برچسب ها: نادال ، آلکاراز ، تنیس
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار